کد خبر 1113428
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام ویدئو کاست درباره مرگبارترین نبرد تاریخ نوشت: اول سپتامبر 81 سال پیش با حمله آلمان نازی به لهستان جنگ جهانی دوم آغاز شد 21 سال قبل‌تر معاهده ورسای بر آلمان که بازنده جنگ جهانی اول بود تحمیل شد. این معاهده آلمان را تجزیه و ملزم به پرداخت غرامت های سنگینی کرد.

رقابت فاشیسم آلمان و ایتالیا با دموکراسی غربی و مارکسیسم شوروی از دیگر انگیزه‌های جنگ بود جنگ جهانی دوم که حدود ۵ سال به طول انجامید، مرگبار ترین جنگ تاریخ است.

بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در جنگ شرکت کردند و روزانه 40 هزار نفر کشته شدند یعنی بیش از ۷۰ میلیون نفر کشته که ۵۰ میلیون نفر از آنها غیرنظامیان بودند از این میان حدود ۲۵ میلیون نفر بر اثر بیماری و گرسنگی تلف شدند.

شوروی با 27 میلیون کشته بیشترین تلفات را متحمل شد خسارات جنگ بصورت دقیق برآورد نشده، اما هزینه‌ها ۴ تریلیون دلار تخمین زده شده است یعنی روزانه ۲ میلیارد دلار رتبه نخست هزینه‌کرد متعلق به آمریکا با حدود ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه است.

آمریکا ابتدا از ورود به جنگ پرهیز داشت اما بعد فرصت را برای قدرت‌نمایی مغتنم یافت بعد از جنگ طرح وام مارشال برای بازسازی اروپا توسط آمریکا با یک شرط مطرح شد باید از مصالح و مواد آمریکایی استفاده می‌شد و این مواد با خطوط آمریکایی منتقل می‌شدند طرح مارشال آمریکا را به قدرت برتر اقتصادی بعد از جنگ جهانی دوم تبدیل کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    33 3
    انگلیس به لهستان فشار میاورد که به آلمانی ها جدا مانده از جنگ اول جهانی حمله کنه. واکنش طبیعی آلمان دفاع از شهروندان سابق خودش بود. حرکت مقابل این واکنش اعلان جنگ انگلیس و فرانسه به آلمان بود. انگلیس و فرانسه شروع کننده جنگ بودند.
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      4 5
      در کدام کتاب قانونی ادعای فشار به جدا مانده از جنگ( حتی اگر اثبات هم میشد) مجوز حمله به یک کشور است؟ جهانی موضوع آغاز جنگ مبحث حقوقی است ، نه طبیعت شناسی که می فرمایید"واکنش طبیعی آلمان". از دیدگاه حقوق بین الملل اگر آلمان واقعا در پی احقاق حق آلمانی ها جدا مانده از جنگ اول جهانی می بود باید در چهارچوب قوانینی که خود آنها را پذیرفته بود رفتار می کرد، نه اینکه با زیر پا گذاشتن تعهدات بین المللی بدون اعلان جنگ به لهستان حمله می کرد و آغازگر خونبارترین جنگ تاریخ می شد
    • hi NL ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      7 2
      یعنی گوبلز هم این دفاع رو نمی کرد !! آفرین به این تحلیلت، هیتلر قبلش لهستان رو با شوروی تقسیم کرده بود ! کل چک اسلواکی رو گرفته بود ! چرا این قدر جهت دارید
  • SMAH1 IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    17 0
    «حمله آلمان نازی به لهستان» و شروع جنگ، تعریف متفقین است. در واقع اگر این طوری بخواهید نگاه کنید عامل آن هم جنگ اول است و عامل جنگ اول هم ترور ولیعهد ... .ولی در واقع جنگ با اولتیماتوم انگلیس و فرانسه به آلمان ها شروع شد.
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      2 0
      «حمله آلمان نازی به لهستان» و شروع جنگ، تعریف حقوقی است. آلمان پس از اشغال نواحی سودت چکسلواکی در توافقنامه مونیخ متعهد شده بود خواسته ارضی دیگری نداشته باشد اما به تعهد خود پایبند نماند. ترور ولیعهد اتریش "ترور" بود ، نه "جنگ". جنگ نخست جهانی با اعلا جنگ اتریش به سربستان(صربستان) آغاز شد
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    15 11
    وحشتناک ترین جنگی که در خاطر ایرانی هاست حمله اعرابه چه زمان خلفای غاصب چه زمان صدام کافر
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      7 15
      نزدیک به 2000 سال ایرانیان عربها رو به بردگی گرفتند و فقط 100 سال مستعمره خلفا شدند گهی زین به پشت و گهی پشت به زین شاپور دستور داد کتف اعراب رو سوراخ کنند و طناب از آن سوراخ عبور دهند
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      4 26
      چه عجیب، مگه چند سالته که حمله اعراب یادت مونده؟ نکنه از طایفه جنیانی که بیش از هزار سال عمر کردی!
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      19 2
      ۹:۳۷ تو هم از طائفه شیاطین هستی که تاریخ کشورت را نمی دانی
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    15 2
    مرگ بر انگلیس
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    17 2
    مرگ بر ملکه جادوگر دزد الماس ایرانی
  • علی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 0
    تبدیل تهدید به فرصت از سوی آمریکائی ها آمریکائی ها دوست و دشمن نمیشناسند و همیشه دنبال افزایش سرمایه و قدرت خودشان هستند. به وقتش اقتضا، سر اروپائی ها هم کلاه میگذارند. فکر میکنم کسانی در آمریکا جمع شده اند که همگی به نوعی دارای عقده حقارت در کشورشان بوده اند و همیشه احساس می کردند که حقوقشان پایمال شده و در آمریکای آزاد م یتوانند به این حقوق دست پیدا کنند. بنابراین در آمریکا از هیچکاری فروگذار نمیکنند. چه اروپائی باشند در مورد اروپا چه آسیایی باشند و در مورد آسیا فقط افزایش قدرت و سرمایه خودشان مهم خواهد بود.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 0
    به نظرمنروی کره زمین فقط باید پرندهای گیاه خوار زندگی می کردند حیف است این دنیای به این زیبایی که خدا خلق کرده با جنگها به وحشتناک ترین وبی رحمانه ترین جاها تبدیل شود وپشت تمام جنگها باهرنامی که می خواهد باشد یک چیز است قدرت طلبی وسیری ناپذیری بعضی از ادمها
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 0
    با توجه به نظرهای انتشار یافته و ارائه شده، معلوم هست که هیچ کس هیچ چیز نمی داند! ⁦

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس