نظرسنجی| ناآگاهی اغلب آمریکایی‌ها درباره تاریخ پایان جنگ جهانی دوم

بنابر نظرسنجی انجام شده برای سنجش دانش مردم آمریکا درباره جنگ جهانی دوم، 69 درصد آمریکایی‌ها نمی‌دانند 8 مه که به عنوان روز پایان این جنگ جشن گرفته می‌شود، چه روزی است.

به گزارش مشرق، موسسه بین‌المللی نظرسنجی Ifop در یک نظرسنجی به سفارش خبرگزاری «اسپوتنیک» دانش مردم آمریکا درباره جنگ جهانی دوم را سنجیده است. در این نظرسنجی از آمریکایی‌ها پرسیده شده در روز ۸ مه (روز پیروزی اروپا، ۸ مه ۱۹۴۵ تاریخی که نیروهای متفقین در جنگ جهانی دوم رسماً تسلیم بدون قید و شرط آلمان را پذیرفتند) چه چیزی جشن گرفته می‌شود، و آمریکا در این جنگ علیه چه طرفی جنگید.

بیشتر بخوانید:

نتایج این نظرسنجی نشان داد ۶۹ درصد شهروندان آمریکایی یا نمی‌دانستند ۸ مه چه رویدادی است یا به این سوال پاسخ غلط دادند. حدود یک نفر از ۱۰ آمریکایی معتقد است آمریکا در جنگ جهانی دوم مقابله روسیه جنگید، ۵ درصد پاسخ‌دهندگان هم گفتند چین، دشمن طرف مقابل آمریکا بوده است.

نتایج این نظرسنجی در آستانه برگزاری «روز بزرگداشت» (بزرگداشت یاد سربازان کشته شده در جنگ جهانی اول) در روز ۲۲ ژوئن (امروز) در روسیه، بلاروس و اوکراین و همچنین رژه پیروزی در مسکو که قرار است دو روز دیگر برگزار شود، منتشر شده است. این رژه قرار بود ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا به ۲۴ ژوئن موکول شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس