کد خبر 1113384
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
رام الله

سران قوای ملی و اسلامی در نشستی در رام‌الله بر ۶ نکته تأکید کردند که از جمله آنها دعوت به تشکیل کمیته‌های ویژه برای دفاع از اراضی فلسطینی در مقابل یاغی‌گری شهرک‌نشینان بود.

به گزارش مشرق، سران قوای ملی و اسلامی فلسطینی در رام‌الله نشستی برگزار و درباره آخرین تحولات سیاسی و وضعیت داخلی فلسطین بحث و تبادل‌نظر کردند.

بیشتر بخوانید:

هنیه: به هر شیوه ممکن محاصره غزه را می‌شکنیم

تماس گسترده رام‌الله با کشورهای عربی برای جلوگیری از عادی‌سازی روابط

بر اساس گزارش «قدس نت»، در این نشست بر موارد زیر تأکید شد:

اول؛ قوای ملی و اسلامی سازش امارات با رژیم صهیونیستی و استقبال این کشور از هواپیماهای این رژیم را محکوم کردند و آن را خیانت به مسأله فلسطین و مسایل مهم امت اسلامی توصیف کردند.

دوم؛ آنها اعلام کردند، افزایش جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین منجر به عقب‌نشینی آنها و نیز انصراف از تأکید بر حق بازگشت و مقاومت به خاطر آزادی، استقلال، پایان اشغالگری، تضمین حق بازگشت آوارگان و ایجاد دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس نخواهد شد.

آنها در ادامه سیاست شهرکسازی رژیم صهیونیستی، یهودی‌سازی قدس، پاک‌سازی نژادی، یاغی‌گری شهرک‌نشینان صهیونیست و مانند آن اشاره کردند و به  ‌تشکیل کمیته‌های ویژه حمایت و حفاظت از تمام اراضی و شهرهای در معرض هجوم شهرک‌نشینان فراخواندند.

سوم؛ قوای ملی و اسلامی سپس بر اهمیت مداخله سازمان‌های بین‌المللی، حقوقی و انسانی برای اعمال فشار بر رژیم اشغالگر با هدف آزادی پیکرهای شهدایی که نگه داشته، تأکید کردند.

چهارم؛ آنها از نشست پنجشنبه گروه‌های فلسطینی در بیروت که قرار است با سخنرانی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان (از طریق ویدئو کنفرانس) افتتاح شود، استقبال کردند و در ادامه بر اهمیت وحدت فلسطینی برای مقابله با خطرات، چالش‌ها بویژه معامله قرن، اشغالگری، سیاست «الحاق» و عادی‌سازی روابط تأکید کردند.

پنجم؛ در این نشست بر ایستادگی اسرای فلسطینی در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی درود فرستاده شد از طرف‌های بین‌المللی درخواست شد در راستای آزادی این اسرا بویژه در سایه شیوع کرونا تلاش کنند.

ششم؛ قوای ملی و اسلامی در پایان بر اهمیت مشارکت همه در دفاع از اراضی که با تهدید مصادره روبرو هستند، تأکید کردند و خواستار افزایش نقش مقاومت مردمی شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس