کد خبر 1113298
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
ترکیه مدعی بازداشت «امیر داعش» در این کشور شد

پلیس ترکیه می‌گوید یک عضو ارشد گروه تروریستی داعش را که قصد اجرای عملیات تروریستی در این کشور داشت، بازداشت کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت کشور ترکیه امروز (سه‌شنبه) از بازداشت شخصی که خود را «امیر» گروه تروریستی داعش در این کشور نامیده بود، خبر داد.

به نوشته روزنامه دیلی‌صاباح، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه گفت نیروهای امنیتی و پلیس موفق شده‌اند امیر داعش در ترکیه را که قصد داشت عملیات تروریستی در این کشور اجرا کند، بازداشت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس، شخص مذکور که «محموت اوزدِن» و ۴۸ ساله معرفی شده، در جریان عملیات ضد تروریستی نیروهای امنیتی ترکیه در استان «آدانا» بازداشت شده و مستقیماً از پایگاه‌های داعش در عراق و سوریه دستور می‌گرفت.

سویلو می‌گوید این شخص برای هر کسی که به عضویت گروه داعش درمی‌آورد، مبلغ هفت هزار دلار پاداش می‌گرفته و قصد داشته با گروهی ۱۰ تا ۱۲ نفره در ترکیه عملیات‌های تروریستی انجام دهد.

به نوشته دیلی‌صاباح، اسناد و مدارک توقیف شده از محل اقامت این تروریست داعشی نشان می‌دهد که وی قصد داشته چند سیاستمدار ترکیه‌ای را نیز برباید.

وزیر کشور ترکیه با بیان اینکه عملیات برای دستگیری تمام افراد مرتبط با اوزدن ادامه دارد، گفت تا کنون سه تروریست بازداشت شده‌اند.

این شخص که گفته می‌شود امیر داعش در ترکیه بوده، یک بار در سال ۲۰۱۷ نیز بازداشت شده بود اما در آن زمان دادگاه به آزادی وی حکم داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • US ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    9 16
    الان یه عده میان میگن ترکیه خودش از داعش حمایت کرد. ترکیه رسما از ارتش آزاد جمایت کرد که بیشتر عقاید اخوانی دارن. هرچند اونا هم خیلی عقاید درستی ندارن ولی نمیتونید دشمنی اونها با القاعده و مخصوصا داعش رو نادیده بگیرید. شما بگو چرا به جای حمایت از یک جریان اخوانی که ۴۰ ساله ازشون تو فلسطین و مصر و جاهای دیگه قهرمان ساخته بودید از یه دیکتاتور بعثی حمایت کردید و باعث تشدید اختلافات شیعه و سنی شدید؟؟؟؟؟
    • علی IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      15 2
      تو به من بگو از زمانی که قذافی کشتند لیبی رو خوش دیده یا نه عملا تجزیه شده گاهی تنها دیکتاتورها میتواند در کشورهای عشیره ای و قومیتی و مذهبی کشور را اداره کند نه مردم به مرحله ملت سازی رسیدن و نه قدرتهای خارجی میگذارند بشار سکولار ولی علوی مذهب بود و قبل از این اتفاقات متاسفانه جریان‌ها عربی عبری ترکی در حال عملیات فکری بودند اخوان مسلمین همان طالبان و القاعده در افغانستان و یمن و...سایر کشورهای دیگه است با سرچشمه اخوانی
  • مهدی IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    20 9
    اشتباهی گرفتید امیر داعش و تمام گروههای تروریستی وارداتی چچن ازبک و اویغور خود اردوغانه
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    18 4
    بیچاره دستمزدشو خواسته دبه کردن گرفتنش قابل توجه امیرهای النصره احرارشام و...کارشون باهاتون تمام بشه ....
  • رضا IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    17 7
    امیر داعش و تمام گروههای تروریستی وارداتی خود اردوغانه
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    2 2
    ناصبی گری نسل هر قومی را خواهد زد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس