امارات

بررسی‌های صورت گرفته در رسانه‌ها و فضای مجازی نشان می‌دهد که آنقدر که ولیعهد امارات برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ذوق زده است حاکمان شیخ‌نشین‌های امارات تمایلی به آن ندارند.

به گزارش مشرق به نقل از عربی ۲۱، با وجود آنکه محمد بن زاید ولی عهد ابوظبی رسماً عهده دار علنی کردن عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی شده اما بسیاری از حاکمان شیخ نشین های امارات دست کم این روند را تأیید نکرده‌اند.

حاکمان شیخ نشین های شارجه، عجمان، رأس الخیمه، أم القیوین و الفجیره به صورت رسمی توافقنامه عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی را تأیید نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

حتی اکثر فرزندان این حاکمان در این خصوص نظری نداده‌اند. با وجود آنکه این حاکمان اماراتی مخالفت خود را با عادی سازی روابط نشان نداده‌اند اما صرف عدم تأیید این روند، سؤال برانگیز است.

اکثر فرزندان محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی نیز در این خصوص نظری نداده و سکوت کرده‌اند.

بررسی حساب‌های کاربری خاندان آل مکتوم در فضای مجازی نشان می‌دهد که آنها به هیچ وجه پست یا بیانیه‌ای در تأیید این روند منتشر نکرده‌اند.

در این میان، شیوخ شیخ نشین شارجه که تحت حاکمیت سلطان بن محمد القاسمی قرار دارد بیش از همه علیه توافقنامه عادی سازی روابط موضع گیری کرده‌اند.

دختر حاکم شارجه نیز با انتشار یک پست توئیتری نوشت: من تا زمانیکه فلسطین آزاد شود فلسطینی هستم.

شیوخ خاندان المعلا که حاکم ام القیوین هستند نیز هیچ واکنشی به این توافقنامه نشان نداده‌اند. این در حالیست که بنا بر قوانین امارات، حاکمان هفت شیخ نشین امارات باید در تصمیم گیری های کلان این کشور شرکت داده شده و از طریق شورای عالی اتحاد، در این روند حضور داشته باشند اما بنا به گفته‌های مخالفان اماراتی، بن زاید از سال‌ها قبل دیگر نظر حاکمان شیخ نشینان های امارات را نمی پرسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • احمد سیاحی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    5 4
    بی شرف
  • احمد IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    5 2
    بی شرف
  • امید IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    4 3
    دیگه امارات هم ممکنه به واسطه حضور اسراییل ناامن بشه. باید تا دیر نشده ایرانیها سرمایه هاشون رو بیارن بیرون
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      3 4
      کاملأ موافقم، احتمالأ تا چند ماه دیگه شروع میکنن پول‌های ایرانیها رو تو دوبی بلوکه میکنن، بهتره تا دیر نشده خارج بشن!
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    1 3
    بی طرفی بی شرفيه، واسه چی خناق گرفتن، مردترینشون دخترحاکم شارجه ست؟!!
  • نصر IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 0
    از کجا معلوم که اسلحه اسرائیلی پشت سرشان نباشد.اونا بلدند با نقطه ضعف گرفتن از حکام عرب انها را برده خود سازند.ایران باید مواظب امنیت خود باشد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس