خواص انقلاب در لحظه‌های حساس

کتاب «خواص انقلاب در لحظه‌های حساس» از سوی موسسه فرهنگی هنری قدرولایت و با تألیف سعید میرزایی منتشر شد.

به گزارش مشرق، در جریان فتنه سال‌های ۷۸ و ۸۸ و بعد از آن، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها از خواص انقلاب و ضرورت‌ها و بایسته‌های مربوط به آنان سخن گفتند و از مردود شدن بعضی از خواص در جلسه امتحان یعنی رخدادها و وقایع این سالها، خبر دادند. «خواص انقلاب در لحظه‌های حساس» به این مسئله می‌پردازد؛ در این کتاب، چهار تن از شخصیت‌های انقلاب مورد بررسی قرار گرفته و علاوه‌بر زندگینامه آنان، لحظه‌های حساس فراروی هر یک از آنان و موضعگیری و اقدامات آنان در این لحظه‌ها، مطرح و تدوین شده است.

این شخصیت‌ها عبارتند از: سید محمد موسوی خوئینی‌ها، سید محمد خاتمی، آیت‌الله مهدوی کنی، آیت‌الله محمد جنتی. این کتاب علاوه‌بر بازخوانی تاریخ انقلاب و وقایع و رخدادهای حساس آن، به تبیین عملکرد و عاقبت این خواص و شناخت شخصیت‌ها و چرایی مردود شدن یا قبول شدن آنها در جریان مسائل انقلاب می‌پردازد.

در مقدمه کتاب «خواص انقلاب در لحظه‌های حساس» آمده است: «بیشترین بار امانت سبک زندگی ایمانی، اعتقادات و استقامت یک ملت، به‌دوش آگاهان و زبدگان و زمامداران آن ملت است. هرگاه اینان با بصیرت، پاکدست، مؤمن، امانتدار، با استقامت و مدبّر بوده‌اند تحولات آن ملت، به جهت مثبت حرکت کرده و سازنده و پیش‌برنده و عزّت‌بخش خواهد بود و بالعکس، اگر فاقد این خصوصیات باشند، در تنزّل و عقب‌ماندگی و فساد جامعه تأثیرگذار خواهند بود. با توجه به این نقش است که دشمنان نظام دینی جمهوری اسلامی، عمده هدف و آماج توطئه‌های خود را متوجه خواص جامعه می‌کنند تا ذهن و محاسبات آنها را عوض کرده و از این طریق مردم را به سمت خواسته‌های خود سوق دهند.»

 

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس