کد خبر 1112909
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
مسکن

بانک مرکزی در گزارشی از افزایش ۱۰.۵ درصدی قیمت مسکن در مرداد ۹۹ در تهران نسبت به تیر امسال خبر داد و اعلام کرد: متوسط قیمت مسکن هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی ۲۳.۱ میلیون تومان شد.

به گزارش مشرق، مطابق گزارش بانک مرکزی در مردادماه امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۹۱۰۰ واحد مسکونی رسیده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۵.۴ و ۱۷۵.۸ درصدی افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

قیمت خانه به زودی نزولی می‌شود

متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملاتی شهر تهران ۲۳ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب معادل ۱۰.۵ و ۷۷.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

جدول/ قیمت رهن و اجاره آپارتمان در ستارخان

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در مردادماه امسال حاکی از آن است که از مجموع واحدهای معامله شده واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۸.۵ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. سهم مذکور در مقایسه با مردادماه سال گذشته حدود ۳.۳ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل سهم واحدهای با قدمت ۱۱ تا ۱۵ سال، ۱۶ تا ۲۰ سال و بیش از ۲۰ سال ساخت افزوده شده است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک از مرز ۵۴ میلیون تومان عبور کرده است.

در تیرماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک ۴۵میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. در تیرماه همچنین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲ گانه تهران حدود ۲۱ میلیون تومان بود.

متن کامل این گزارش از اینجا قابل مشاهده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    1 4
    منتظر ریزش شدید باشید. خانه در تهران از خانه در نیویورک پرطرفدارتر که نیست. زمانی در امریکا قیمت ملک سقوطی کرد که دیگر کسی قسط نداد و مردم به بانکها گفتند بیایید ملک را بگیرید.
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    3 0
    نه بقیه کشور گل و بلبل است در روستا خانه 200متری یک میلیار تومان است شهرها که وانفسا است
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    3 1
    یه پفک ده برابر شده قیمتش تو دنبال سقوط قیمت مسکن هستی مسکنی که تمام مصالح اش چند برابر شده ازخواب خرگوشی بیدار شو لطفا البته من از خدامه ارزون بشه ولی چرا خودمون گول میزنیم گران نشه سقوط اشو نمیخوایم
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    1 0
    آخه پراید ۱۰۰ میایون شده پژو ۱۸۰ میلیون ماست ۱۵۰۰ تومنی ۱۵ هزار تومن آجر دانه ای خدا تومن پراید ۲۰ میایون بود خانه ۱۰۰ متری غرب تهران ۶۰۰ میلیون پراید ۱۰۰ میلیون خانه هم شده ۳ میایارد موتور سیکلت سه میلیونی شده ۲۰ میایون سکه در ۹۷ ۱ میلیونی شده ۱۱ میلیون بستنی ۵۰۰ تومنی سنتی میهن با گوشه های حذف شده و وزن کم کرده شده ۳۰۰۰ تومن
  • ناشناس IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 1
    تاسه چهارماه دیگر کم کم بخاطره تحویل دادن مسکن ملی که تحویل می دهندوبخاطره فروشنده های زیادکه توی این چندماه با پول نزولی ووام خونه خریداری کرده اندتاقیمتها بالابره وبفروشند.وحالا خریدارهاکمترشده اندوسررسیدبدهیهاشون داره سرمی رسه مجبورندباهرقیمتی بفروشند.پس قیمتها می شکنه.منتظرشکستهای قیمت آپارتمان درماههای آینده باشید.
  • امیر IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    0 0
    اینا واقعا چی میزنن اینقدر متوهمند؟؟ خدا به دادمون برسه
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    دولت که امکان ساخت مسکن برای همه متقاضیان ندارد ولی میشه برای هرخانوار استاندارد متراژ در شهر و روستا تعریف کرد هر کس بالای استاندارد مسکن داشت به ازای هر متراژ به اندازه قیمت ان مالیات بده مثلا برای خانوار شهری 75 متر برای روستایی 100 متر به ازای هر فرزند 15 متر معاف از مالیات باشد این باعث میشه اوناییکه خانه های با متراژ با لا دارند تبدیل به متراژ زیر استاندارد تبدیل کنند تعداد واحدهای قابل سکونت افزایش می کنه از طرفی هر کس بخواهد خانه بفروشد باید تقاضای فروش در سامانه بدهد کارشناسی قیمت رسمی شود به هر کس بخواهد بفروشد فقط تا سقف مصوب می تواند بفروشد با سود معقول البته خانه های خالی هم مالیات دارند تسهیلات و معافیت های برای تولید کنندگان مسکن در نظر بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس