کد خبر 1112743
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
گفتگوی تفصیلی| جعفر قادری: نابسامانی‌های بودجه باید کاهش یابد/ احتمال اصلاح بودجه ۹۹ در شش‌ماهه دوم سال

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت می‌تواند، سهام بسیاری از طرح های عمومی مانند سهام  فازهای مختلف پارس جنوبی را در بازار بورس بفروشد و درآمد حاصله را صرف تکمیل سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی کند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه جبران کسری بودجه کشور به روش استقراض از بانک مرکزی از نظر علم اقتصاد اقدامی سالم محسوب نمی‌شود، گفت: استقراض در زمانی که نرخ رشد تولید ثابت است یعنی تامین منابع از جیب مردم یا به عبارتی دیگر تامین مالی از طریق مالیات تورمی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

پالایشی یکم بخریم یا نخریم؟

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: دولت برای تامین منابع مالی خود می‌تواند، از روش‌های متداول فروش صکوک، اوراق سلف و ... بر مبنای ارزش دارایی‌هایش اقدام کند، البته نباید این درآمدها را صرف هزینه‌های جاری کشور کند بلکه در پروژه‌هایی با ظرفیت افزایش تولید که منجر به توسعه اقتصادی کشور می‌شوند، باید سرمایه‌گذاری کند.

وی ادامه داد: در صورت توسعه اقتصادی کشور زمینه برای اخذ مالیات بیشتر در آینده فراهم ‌شده و در این راستا امکان تامین مالی سالم و مناسب برای دولت در بودجه هم ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه دولت می‌تواند، سهام بسیاری از طرح‌های عمومی مانند سهام  فازهای مختلف پارس جنوبی را در بازار بورس و اوراق بهادار بفروش برساند، تاکید کرد: مسئولان دولتی در شرایط کنونی اقتصادی با وجود فشار تحریم‌ها و شیوع کرونا باید با فروش اینگونه سهام‌ها و صرف درآمد حاصله از آنها برای تکمیل سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی، ظرفیت اقتصادی کشور را توسعه دهند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس