کد خبر 1112694
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
بورس

پذیره‌نویسی دومین ETF دولتی با نماد «پالایشی یکم» در حالی از امروز آغاز شده که هر نفر حداکثر می‌تواند ۵۰۰ واحد از این صندوق را با ارزش ۵ میلیون تومان سفارش دهد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، از امروز پذیره‌نویسی دومین ETF دولتی با نماد «پالایشی یکم» در بورس آغاز شده است. ثبت سفارش این نماد که هر روز بعد از پایان زمان معاملات بورس به مدت 3 ساعت انجام می‌شود تا 19 شهریور ماه ادامه خواهد داشت. پذیره‌نویسی این صندوق برای افراد دارای کد معاملاتی از طریق کارگزاری و سامانه‌های آنلاین و برای افراد فاقد کد بورسی به وسیله درگاه‌های غیرحضوری بانکی امکان‌پذیر است. البته فروش واحدهای این صندوق تنها از طریق معاملات بر خط بورس ممکن است و دارنده آن باید برای فروش کد بورسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

صندوق دارا یکم چقدر سود داشت؟ +عکس

پالایشی یکم چقدر می‌ارزد؟

تا پایان 4 شهریور، یعنی روز مبنای قیمت‌گذاری پالایشی یکم، ارزش چهار نماد موجود در پورتفوی این صندوق به این شرح است. پالایش نفت بندر عباس (شبندر) 19 هزار و 254 میلیارد تومان، پالایش نفت اصفهان (شپنا) 24 هزار و 573 میلیارد تومان، پالایش نفت تهران (شتران) 24 هزار و 245 میلیارد تومان و پالایش نفت تبریز (شبریز) 6 هزار و 970 میلیارد تومان که مجموع آن 75 هزار میلیارد تومان خواهد بود که با احتساب تخفیف 20 درصدی کل ارزش آن به 60 هزار و 638 میلیارد تومان خواهد رسید.

با محاسبات انجام شده 500 واحد از صندوق پالایشی یکم شامل 575 سهم شتران، 394 سهم شبندر، 134 سهم شبریز و 579 سهم شپنا خواهد بود. با توجه به افت قیمت نمادهای پالایشی در مدت اخیر به نظر می‌رسد اگر چه بازدهی این صندوق همانند دارا یکم بالا نباشد اما با توجه به تخفیف 20 درصدی احتمالا بتواند سوددهی خوبی را در زمان بازگشایی عاید سهامداران آن کند.

حداکثر میزان خرید افراد در دو ETF اول و دوم با تخفیف در مجموع 5 میلیون تومان است. به این معنا که افرادی که در دارا یکم پذیره‌نویسی کرده بودند، می‌توانند حداکثر 300 واحد از پالایشی یکم را خریداری کند و بیشتر از آن را باید بدون تخفیف پذیره‌نویسی کنند. همچنین دارندگان دارا یکم در حال حاضر منعی برای خرید دارا دوم ندارند و ملاک زمان پذیره‌نویسی دارا یکم است نه داشتن آن.

منبع: تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • vegas IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    6 1
    مردمو چرا گیج میکنید مگه همه تودارایکم دومیلیون سرمایه گذاشتن که میگید 300 واحد از پالایشی میتونید بخرید بعضیا مثل من یک میلیون گذاشتن پس تا 400میتونیم بخریم
  • علی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    1 5
    حتما نمیخرم 20 درصد تخفیف با 4 تا منفی از بین رفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس