کد خبر 1112643
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
نقد کتاب خاطرات مشاور ترامپ در خبرگزاری فارس

کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» دربرگیرنده خاطرات 18 ماهه جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده که طی دو هفته به چهار چاپ رسید، فردا در خبرگزاری فارس بررسی می‌شود.

به گزارش مشرق، کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» دربرگیرنده خاطرات 18 ماهه جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده که طی دو هفته به چهار چاپ رسید، فردا در خبرگزاری فارس بررسی می‌شود.

این کتاب ترجمه کامل کتاب جنجالی «the room where is happened: White House memoir» نوشته جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید است که نسخه انگلیسی آن اوایل تابستان سال جاری منتشر شده بود و ۲۱ مرداد امسال برای نخستین بار توسط انتشارات امیرکبیر به زبان فارسی در ایران منتشر شد.

این کتاب هرچند به نیت افشاگری علیه سیاست‌های ترامپ به نگارش در آمده اما در نهایت نباید از نظر دور داشت که راوی آن جان بولتون است، نماینده جناح تندرویِ ضدایرانی و جنگ‌طلب سیاستمداران امریکایی. به همین جهت انتشارات امیرکبیر در عین رعایت امانت در ترجمه اما در قالب پاورقی‌های متعددِ جدا از متن به تشریح بعضی ادعاهای خلاف واقع بولتون به‌خصوص در موارد مرتبط با ایران پرداخته است.

دیدارهای ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، حواشی حضور ترامپ در پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق (عین‌الاسد)، مسائل مربوط به سوریه و اختلافات امریکایی‌ها با اتحادیه اروپا و روسیه از دیگر بخش‌های جذاب کتاب است.

این کتاب ۶۰۸ صفحه‌ای، طی حدود دو هفته پس از انتشار به چاپ چهارم رسیده است. در حالی که ناشر قیمتی معادل ۷۵ هزار تومان برای آن تعیین کرده است.

گروه‌های فرهنگ و بین‌الملل خبرگزاری فارس، فردا سه‌شنبه ۱۱ شهریور، نشستی را از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه با حضور محمد معماریان، مترجم اثر، تنی چند از کارشناسان حوزه بین‌الملل و دست‌اندرکاران انتشارات امیرکبیر برگزار می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس