انتخابات آمریکا تحت الشعاع بحران‎های سیاسی، اجتماعی و بهداشتی

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را باید یکی از خاص‌ترین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانست.

به گزارش مشرق، کمتر از ۷۰ روز تا زمان بزرگ‌ترین رویداد سیاسی سال جاری آمریکا یعنی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ فرصت باقی است؛ انتخاباتی که به شدت تحت الشعاع تحولات جاری در آمریکا قرار گرفته است.
معرفی رسمی «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» به عنوان نامزدهای احزاب جمهوریخواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری، به معنای آغاز مرحله‌ای جدید در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نزدیک شدن زمان مناظره‌های انتخاباتی است.
سوم نوامبر (۱۳ آبان)، تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در حالی نزدیک می‌شود که این کشور همچنان با چالش‌های عمده‌ای مواجه است.
شیوع بیماری «کرونا» به عنوان بزرگ‌ترین بحران بهداشتی این کشور که سبب شده آمریکا عنوان بحران زده‌ترین کشور جهان را از آن خود کند، از جهات مختلفی بر انتخابات مذکور سایه انداخته است.
پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا را می‌توان دردسر بزرگتری در قیاس با آمار تلفات آن دانست که از تلفات جنگ‌های آمریکا نیز فراتر رفته است؛ چرا که ترامپ همواره بر پیشرفت اقتصادی قابل توجه در دوران ریاست جمهوری خود تاکید داشت تا بتواند ناکامی‌های سیاست خارجی خود را پوشش بدهد.
باید توجه داشت که «دونالد ترامپ»، در دوران سه ساله حضور خود در کاخ سفید عملا دستاوردی در عرصه سیاست خارجی نداشته و تنش آفرینی، انزوا، دوری از متحدان قدیمی و نقض تعهدات و توافق‎ها، کارنامه اش در این زمینه را با خلل روبرو کرده اند.
در این میان باید به ناآرامی‌های ۳ ماهه اخیر در آمریکا نیز توجه داشت که سبب شده تا برخی از شهرهای این کشور عملا به پادگان تبدیل شده و چهره جنگی بگیرند.
این ناآرامی‌ها در پی قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس «مینیاپولیس» در ایالت «مینه سوتا» آغاز شد.
معترضان ضمن اعتراض به تبعیض نژادی ساختاری در آمریکا و خشونت پلیس خواهان تغییرات گسترده‌ای بودند که نه تنها محقق نشده بلکه حتی نتوانسته مانعی در برابر شلیک پیاپی پلیس آمریکا به سیاه پوستان شود.
انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در این شرایط و با محدودیت‌های متعدد تبلیغاتی به پیش می‌رود.
محدودیت‌هایی که اکنون خود را در نحوه برگزاری انتخابات نیز نمایان می‌کنند و سبب بروز چالش عمده‌ای شده اند.
درخواست دموکرات‌ها برای برگزاری انتخابات به شکل پستی به دلیل مقابله با شیوع کرونا با جبهه مخالفت ترامپ و حامیانش مواجه شده است.
ترامپ در مخالفت با این ایده، آن را عاملی برای تقلب در انتخابات دانسته و رد می‌کند.
جنگ لفظی طرفین در این مورد اکنون به بی اعتمادی مردم آمریکا به درستی انتخابات منجر شده است؛ تقریبا نیمی از مردم آمریکا می‌گویند که به درستی انتخابات اعتماد ندارد.
موضوع زمانی اهمیت بیشتر می‌شود که بدانیم ترامپ، مخالفتش با ترک کاخ سفید در صورت شکست را نیز صریحا اعلام کرده است.
باید منتظر ماند و دید که ملغمه تحولات و چالش‌های مذکور چگونه خود را در روز «چهارم نوامبر» که هنوز آرا پستی شمارش نشده اند، نمایان می‌کند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    0 0
    انتخاباتی در آمریکا برگزار نخواهد شد. ترامپ آخرین رئیس جمهور آمریکا بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس