نظامیان آمریکا

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی خبر داد که وزارت دفاع آمریکا قصد دارد طی ماه‌های آینده یک سوم از نظامیان خود در عراق را خارج کند تا تعداد نظامیان آمریکایی در این کشور غرب آسیا، به ۳۵۰۰ نظامی کاهش یابد.

به گزارش مشرق، روزنامه «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی به نقل از مقاماتی که خواست نامشان فاش نشود اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا طی ماه‌های آینده یک سوم از نیروهای خود در عراق را کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

هشدار درباره تعلل آمریکا برای خروج نظامیانش

بر اساس گزارش این روزنامه، این روند بین دو تا سه ماه به طول خواهد انجامید.

هیچکدام از مقامات پنتاگون و عراقی درباره گزارش منتشر شده در روزنامه وال‌استریت ژورنال درباره کاهش نظامیان آمریکایی اظهار نظری نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دلیل امتناع الکاظمی از طرح اخراج نظامیان آمریکایی در سفر به واشنگتن

این روزنامه نوشت که تعداد نظامیان آمریکایی در عراق به سطح پیش از آغاز فعالیت ائتلاف بین‌المللی ضد داعش باز خواهد گشت.

در حالی که آمریکا حدود ۵۲۰۰ نظامی در عراق دارد بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، تعداد نظامیان آمریکایی به ۳۵۰۰ نظامی کاهش خواهد یافت.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق که چند روز پیش به واشنگتن سفر کرده بود به نقل از رئیس جمهور آمریکا خبر داده بود که نیروهای آمریکایی طی سه سال آتی، از عراق خارج خواهند شد و آنان در پی استقرار نیروهای خود در خارج از عراق هستند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    0 0
    لازم نیست تعدادشون ٣٥٠٠ نفر باشد باید همه کثافت های یانکی از عراق خارج شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس