کد خبر 1111910
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
مرکل: کرونا بزرگترین چالش تاریخ اروپا است

صدراعظم آلمان گفت، کشورهای عضو اتحادیه اروپا متعهد به حمایت از یونان در برابر منازعه با ترکیه در شرق دریای مدیترانه هستند.

به گزارش مشرق، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز جمعه گفت، کشورهای عضو اتحادیه اروپا متعهد به حمایت از یونان در برابر ترکیه هستند.

بیشتر بخوانید:

واکنش ناتو به تنش شدید یونان و ترکیه

ترکیه، یونان را تهدید به جنگ کرد

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مرکل گفت این کشورها باید در منازعه میان آتن و آنکارا بر سر استحصال منابع انرژی در دریای مدیترانه جانب یونان را بگیرند.

صدراعظم آلمان نشست خبری روز جمعه گفت، با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه گفت‌وگوهای فشرده‌ای در این باره داشته است. 

وی افزود آلمان خود را متعهد به جلوگیری از افزایش تنش میان دو کشور می‌داند و خواستار حل درگیری‌ها بر سر منطقه اقتصادی ویژه قبرس شد.

مرکل درباره اوضاع روابط برلین و واشنگتن گفت: «با هر رئیس‌جمهوری که در آمریکا مورد انتخاب قرار گیرد همکاری خواهم داشت. وجود اختلافات طبیعی است اما وجوه اشتراکی نیز وجود دارد. به خصوص زمانی که بحث ناتو در میان باشد. فکر می‌کنم که هر دو طرف باور دارند ناتو اتحادی مهم برای سیاست‌های امنیتی است که آلمان نیز در آن مشارکت دارد».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • NL ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    45 4
    فرانسه و آلمان دیوانه شدن و دارن به ناتو خیانت میکنن. این دو کشور در حال ایجاد اعتلافی برای مقابله با ناتو هستن و با ترکیه و انگلیس هم به شدت اختلاف دارن.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    باز هم نخواهید توانست کاری بکنید
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    8 1
    اروپا داره بربریت خودشو و توحش دوران قرون وسطایی خودشو به نمایش میزاره چون در مقابل حقیقت داره عناد میکنه و از بچه بد اروپا یونان بدون در نظر گرفتن حق و حقیقت چشم بسته و کورکورانه دفاع میکنه
  • ناشناس IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    12 0
    قابل توجه کشورهای مسلمان که در همه جا دارن طناب همدیگه رو میکشن یاد بگیرید هوای همدیگه رو دارن مصر و امارات و عربستان و بعضی کشورهای به اصطلاح مسلمان نما طرف عیر مسلمانهارو میگیرن
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
      16 1
      02:15 آفرین، ببینین همین آلمان هیچوقت یه کشور مسیحی یا غیر مسلمونو ول نمیکنه به یه کشور مسلمون بچسبه، حتی اگه حق با مسلمونها باشه. از همون روزی که ترکیه گفت میخواد عضو اتحادیه اروپا بشه و من آلمان درس میخوندم، خود آلمانی‌ها میگفتن عمرأ این اتفاق بیفته! ما نمیزاریم چندین میلیون مسلمون آزادانه تو اروپا ول بگردن!
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    8 0
    ایران باید به هر کشوری که جلوی این اتحادیه اروپا باشد باید کمک کند اینو به مقامات برسانید تسلیحات و موشک های کروز حاج قاسم یاعلی و ابومهدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس