کد خبر 1111738
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
سندرز: ترامپ تئوری‌های توطئه عجیب و غریب دارد

سندرز در پیامی در توئیتر با انتقاد از شرایط اقتصادی این کشور نوشت که شرایط اقتصادی کنونی آمریکا به گونه ای است که ۲۹ میلیون شهروند این کشور غذای کافی در اختیار ندارند.

به گزارش مشرق، «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت بامداد شنبه (به وقت تهران) در پیامی در توئیتر از شرایط اقتصادی آمریکا در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «واقعیت های اقتصادی تحت (دولت) ترامپ این است: ۲۹ میلیون آمریکایی غذای کافی ندارد و ۳۰ میلیون بیکار در آمریکا دریافت ۶۰۰ دلار در ماه را از دست دادند.»

بیشتر بخوانید:

۵۰ درصد مشاغل آسیب‌دیده از بحران کرونا برای همیشه تعطیل شده‌اند

سندرز در ادامه نوشت: «۴۰ میلیون آمریکایی نیز با (خطر) بی خانمان شدن مواجه هستند حال آنکه ۴۶۷ میلیاردر آمریکایی طی ۵ ماه گذشته ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته اند. وظیفه ما این است که اقتصادی ایجاد کنیم که برای همه کار کند.»

وی چند روز پیش نیز در پیامی در توئیتر نوشته بود: «در حالی که ۴۰ میلیون آمریکایی با بی‌خانمان شدن مواجه هستند، وال‌استریت (بازار بورس آمریکا)  از لحاظ سود در حال ثبت رکورد است. در حالی که ۳۰ میلیون کارگر شغل‌های خود را از دست داده‌اند،‌ دارایی ۱۲ میلیاردر دارایی‌شان رکورد ۱ تریلیون دلاری را رد کرد. نه ما نیازی به ریاضت برای خانواده‌های کارگری نداریم. ما نیازمند ریاضت برای ۱ درصد و شرکت‌های چند ملیتی هستیم.»

اقتصاد آمریکا در دوران شیوع کرونا با بحران شدیدی مواجه شده و طبق گفته سندرز نرخ تولید ناخالص داخلی این کشور در چند ماهه گذشته دست کم ۳۳ درصد افت داشته است.

از سوی دیگر همزمان با هشدارهای مکرر مسئولان درمانی مختلف در آمریکا درباره افزایش سریع شمار مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در این کشور، شمار ابتلای روزانه در ایالات متحده همچنان رو به افزایش است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    2 0
    این دموکرات‌ها چرا دروغ گویی بلد نیستند. بیشتر آمریکایی ها اضافه وزن دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس