کد خبر 1111478
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
توافق ریاض

با کنار کشیدن نیروهای متحد امارات از حضور در نشست مذاکرات مربوط به توافق ریاض، واسطه‌های سعودی تحرکات جدیدی را برای نجات توافق ریاض آغاز کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) متحد امارات روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که دیگر در رایزنی‌های مربوط به اجرای «توافق ریاض» شرکت نمی‌کند و همزمان جبهه «ابین» در جنوب یمن شاهد درگیری‌های گسترده‌ای میان این نیروها و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن بود.

در پی این موضوع، میانجی‌های سعودی تحرکات جدیدی را برای نجات توافق ریاض آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه یک منبع آگاه به وبگاه «العربی الجدید» گفت، کمیته‌ای سعودی به ریاست سفیر این کشور در یمن «محمد آل جابر» دیشب (چهارشنبه شب) نشستی با حضور «سلطان البرکانی» رئیس پارلمان یمن در عدن و هیأت مشاوران «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن برگزار کرده تا دلایل این اقدام شورای انتقالی بررسی شود.

بر اساس این گزارش، نتایج نشست مذکور مشخص نیست اما پیش‌بینی می‎شود میانجی‌های سعودی نشست مشابهی نیز با سران شورای انتقالی داشته باشند.

عربستان سعودی از اواخبر ژوئن میزبان نمایندگان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوبی با هدف اجرای توافق ریاض بود و دو طرف در ماه ژوئیه با سازوکار جدید سعودی برای اجرای این توافق موافقت کردند.

دیروز، «مختار الرحبی» مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن اعلام کرد، اعمال فشار امارات یکی از دلایل تعلیق مشارکت شورای انتقالی جنوب در مذاکرات مربوط به توافق ریاض است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس