کد خبر 1111286
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
آتش سوزی دیگربرای کشتی‌ آمریکایی؛ اینبار یخ‌شکن «یو اس سی جی هیلی»

مقامات و رسانه‌های آمریکایی از آتش گرفتن یک یخ‌شکن خود در قطب شمال و لغو شدن ماموریت آن و دیگر کشتی‌های مرتبط خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی از آتش گرفتن یک ناوتحقیقاتی آمریکا و نیمه کاره ماندن ماموریت  آن و دیگر کشتی‌ها در روزهای گذشته خبر دادند.

 به نوشته «وبگاه نیروی دریایی آمریکا» کشتی یخ شکن  «یواس‌سی‌جی‌سی هیلی»  (WABG-20) که سرگرم ماموریت تحقیقاتی در قطب شمال بود آتش گرفت و این ماموریت لغو شد.

بیشتر بخوانید:

جهنم خشم مردم در دل حکومت نظامی آمریکا +فیلم

بنابراعلام گارد ساحلی آمریکا این یخ‌شکن  اینک در حال عزیمت به ایالت واشنگتن برای تعمیرات است. سیستم پیشرانه اصلی این ناو به دلیل این آتش سوزی  که روز 18 آگوست (سه شنبه 28 مرداد) رخ داد آسیب دیده است. رسانه‌های آمریکایی با گذشت بیش از یک هفته آن را گزارش کردند. علت این آتش سوزی هنوز اعلام نشده است.

 بنابر ادعای مقامات آمریکایی، خدمه این کشتی هیچ آسیبی ندیده اند و این کشتی به بندرگاه اصلی خود  در «سیاتل» برای بازرسی‌هاو تعمیرات اصلی عازم می‌شود. یواس‌سی‌جی‌سی هیلی به طول ۴۲۰ فوت (۱۲۸ متر)  است  و در سال ۱۹۹۷ ساخته شد.

چندی قبل نیز ناو «بونهام ریچارد» در پایگاه سن‌دیه‌گو در ایالت کالیفرنیا طعمه حریق شد. مقام‌های آمریکایی گفتند هنوز مشخص نیست این کشتی جنگی ۲۵۵ متری قابل تعمیر باشد و جایگزین کردن کشتی جدید با آن  ۴ میلیارد دلار هزینه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    5 2
    و این قصه ادامه دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس