کد خبر 1111083
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
روایتی متفاوت از «کمک مؤمنانه»| خون سبزپوشان در رگ‌های بیماران+ تصاویر

مشارکت آحاد مردم در رزمایش بزرگ «کمک مؤمنانه» هر روز جلوه‌های زیباتری به خود می‌گیرد؛ سبزپوشان سپاه استان سمنان این‌بار با اهدای خون خود در این رزمایش شرکت کردند.

به گزارش مشرق، یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آمد، کاهش مراجعه مردم به مراکز انتقال خون، برای اهدای خون و پلاسما بود.

البته طبیعی بود که مردم به‌واسطه هراس از انتقال ویروس کرونا، مراودات اجتماعی خود را به حداقل ممکن برسانند و این توصیه مسؤولان بهداشتی و درمانی کشورمان نیز بود.

به همین خاطر، حضور مردم در مراکز بهداشتی و درمانی، حتی برای درمان بیماری‌های خود در بازه‌های متفاوتی به شکل قابل‌توجهی کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:

روایت مامان‌بزرگ‌ها و پرستار ۱۶ ساله در بیمارستان امام حسین +عکس

مردم حضور خود را در مراکز درمانی کاهش دادند تا علاوه بر اینکه از انتقال ویروس کرونا پیشگیری می‌کنند، از حجم کاری کادر درمانی و بهداشتی در استان‌ها نیز بکاهند؛ اما در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، یکی از نیازمندی‌های مهمی که وجود داشت، تقویت بانک خون برای کمک به بیمارانی بود که به خون و فرآورده‌های خونی نیاز داشتند.

از این‌رو، یکی از طرح‌های مهمی که بسیجیان و پاسداران در کنار پیشکسوتان ایثار، جهاد و شهادت در این حوزه رقم زدند، حضور داوطلبانه در پایگاه‌های انتقال خون و اهدای خون و فرآورده‌های خونی بود که همچنان نیز ادامه دارد.

ما اینجا هم در کنارتان هستیم...

بسیجیان، پاسداران، بانوان و پیشکسوتان ایثار و شهادت در کنار فرماندهان و مدیران سپاه و بسیج تلاش کردند تا با اهدای خون، فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه در شرایطی که کشور درگیر ویروس کروناست، انجام دهند.

بسیجیان و پاسداران در شرایطی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از توصیه‌های مکرر مسؤولان استان سمنان و قرارگاه‌های مختلفی بود که در این حوزه فعالیت می‌کنند، به مراکز انتقال خون رفتند و سعی کردند بار دیگر زندگی‌بخش باشند.

سبزپوشان سپاه و بسیج در کنار روحانیان و فعالان این حوزه بار دیگر پیش‌قدم شدند تا الگوسازی مناسبی برای اهدای خون در روزهای نیاز به این فرآورده‌ها به‌خصوص در شرایط کرونایی و روزهای تاسوعا و عاشورا انجام و نیاز مردم به واحدهای خونی پاسخ داده شود.

یکی از طرح‌های مهمی که در این حوزه به همت مسؤولان و سازمان انتقال خون اجرا شد، پویش «اهدای خون آگاهانه از تاسوعا تا اربعین» است که هم‌اکنون نیز در استان سمنان جریان دارد.

داوطلبان با شرکت در این پویش و ثبت‌نام در سامانه «نوبت‌دهی»، برای اهدای خون در مراکز انتقال خون استان سمنان حضور پیدا می‌کنند.

مرکز جامع اهدای خون امام رضا (ع)‌ در سمنان نیز این روزها شاهد حضور بسیجیان و پاسداران برای اهدای خون و شرکت در این پویش مبارک است.

این کمک ویژه‌ی ویژه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن حسینی‌دیباجی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم (عج) استان سمنان در این باره می‌گوید: در روایت آمده که اگر کسی مشکل مؤمنی را رفع کند، عبادت تمام دنیا را برای او می‌نویسند و در جای دیگری نیز آمده است که به میزان ۷۰ سال عبادت یک انسان را برای او خواهند نوشت.

او می‌گوید: امروز مدیران انتقال خون اعلام می‌کنند که واحدهای مختلف خونی نیاز این سازمان است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از سوی دیگری، بر لزوم توجه به پویش اهدای خون تأکید داشته‌اند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم (عج) استان سمنان گفت: سپاه همیشه در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیش‌قدم بوده و اینجا هم یکی از مواردی است که در سه مرحله اقدام می‌شود.

حسینی‌دیباجی گفت: پیشکسوتان، خواهران و کارکنان نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان به پایگاه‌های انتقال خون رفتند و این سنت حسنه را به جای آوردند تا قدمی در راه رفع مشکلات بیماران بستری در بیمارستان‌ها برداشته شود.

او گفت: اهدای خون یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به همنوعان خدمت برساند و تقاضا می‌شود افرادی که قبلاً بیماری کرونا داشته‌اند و بهبودی در آنها حاصل شده است، به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم (عج) استان سمنان اضافه کرد: یکی از راه‌های مؤثر در درمان سریع بیماران کرونایی، استفاده از پلاسمای خون بهبودیافتگان است و مردم باید وارد این عرصه شوند.

حسینی‌دیباجی بیان کرد: امیدواریم به فراخوانی که برای اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا داده می‌شود، عمل شود و این بیماری منحوس هر چه زودتر از جامعه ما رخت بربندد.

باز هم بزنگاهی دیگر...

به‌هرحال، امید می‌رود عموم مردم در شرایطی که کشور با انتشار ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند، به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و با اهدای پلاسما و خون خود به یاری بیماران نیازمند در این حوزه بشتابند.

همراهی و همیاری مردم استان سمنان در بزنگاه‌ها و هر جا که نیاز به حضور آنها بوده، همواره زبانزد بوده است و از این‌رو، در این بازه نیز پیش‌بینی می‌شود مشارکت خوبی در پویش نذر خون صورت گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    1 4
    سپاه عزیز دلت روشنی دریاست.
  • تنها راه نجات اطاعت کامل از رهبری IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    1 3
    دمشون گرم بازم همین بسیجیای عزیز و سخاوتمند به داد این مردم برسن و گرنه که بعضی از این مسئولین انگار نه انگار که مسئولن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس