شهید سید محسن حسینی اخوان - کراپ‌شده

ای انسان! مگر تو چه بوده ای و چه کرده ای و چه داشته ای که حالا اینطور با کمال بی شرمی و در نهایت جهل خود، مقابل دستورهای خداوند سر پیچی کرده و خود را آنقدر بالا میدانی و آنقدر در وجودت کبر و غرور است.

به گزارش مشرق، شهید سید محسن حسینی اخوان از دانش آموزان دبیرستان سپاه تهران (مکتب الصادق(ع)) بود که در سال 65 و به شهادت رسید. وصیت‌نامه این شهید بزرگوار به این شرح است:
 
بنام خداوندی که نعمتهای این جهان را در اختیار انسان قرار داد و بر وی منت نهاد و با آفرینش انسان و مستغرق ساختن وی در نعمت های الهی انسان را عزم به سپاس و ستایش می نماید؛ 

ولی چگونه پرستش و شکرگزاریی که با سرکشیها و طغیان گری های خود، نه تنها پروردگار خود را ستایش نکرده و سپاس نعمت هایش را نمی کند، بلکه در برابر حق تعالی ایستاده حتی با قوانین الهی نیز مخالفت میکند! 

ای انسان! مگر تو چه بوده ای و چه کرده ای و چه داشته ای که حالا اینطور با کمال بی شرمی و در نهایت جهل خود، مقابل دستورهای خداوند سر پیچی کرده و خود را آنقدر بالا میدانی و آنقدر در وجودت کبر و غرور است و آنقدر غرق در مسائل مادی هستی که حتی فرصت 
اینکه این مسائل لحظه ای به مغزت خطور نماید را نداری! 

ای انسان! بدان تو هیچ چیز نبودی، جز مایعی کم و بی ارزش پس چه طور شده است که حالا اینطور طاغی شده ای؟ آیا خودت را فراموش کرده ای؟ آیا آفریننده ی خود را فراموش کرده ای؟ ولی تو بدان که 
روزی باید به پای محاکمه بروی و جوابگوی اعمال زشت و نادرست خود باشی! 

و آنجا است که می گویی ای کاش می توانستم بار دیگر به دنیای مادی برگشته و به عبادات و ستایش پروردگار پرداخته و عمل صالح انجام دهی! ولی دیگر دیر است و کار از کار گذشته!

پس ای انسان فراموشکار بیا و از همین لحظه تصمیم بگیر که بنده ای خاضع و خاشع و مطیع باشی تا خدایت از تو راضی بوده و در روز قیامت جزو صالحین باشی زیرا که این دنیا مقدمه ای برای دنیای آخرت است؛ پس گول زیبایی هایش را نخور زیرا که دنیا سایه ای زودگذر است. 

دیگر خود میدانی با خدایت که چه طور کلاه خود را قاضی کنی! 
این مطالبی بود که هر کسی باید به ذهنش برسد و تنها تذکر و یادآوریی بیش نبود، ان شاء الله که موثر واقع شود. 

در این لحظات که شاید چند روزی دیگر از این عمر ناچیز و امانت خدا باقی نمانده باشد، این وصیت نامه را نوشتم و از همه طلب حلالیت دارم به خصوص از پدر و مادرم که شاید هیچ فرزندی نتواند قدر آنها را تا لحظه جدا شدن از آنها بداند!

دیگر مسئله ای با وجود کمی وقت به فکرم نمیرسد، فقط تا آنجا که می توانید از انقلاب و امام و مسئولین انقلاب دفاع کنید و همیشه پشتیبان امام و انقلاب باشید. 

فقط می ماند مسائل شرعی ...

شاید خداوند ما را نیز در سایه لطف و عنایت خود ببخشد و از جمله شهدا قرار دهد.

و السلام علی من اتبع الهدی

سید محسن حسینی اخوان موسوی

شلمچه کربلای ۵

قطعه ۲۹ ردیف ۳۰ شماره ۱۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • س IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    7 1
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    9 0
    اهالی بهشت
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    7 0
    سلام و تشکر از شما که یاد و راه شهدا رو زنده نگه میدارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس