حامد کاشانی

حجت‌الاسلام کاشانی گفت: یکی از جاهایی که جهل مقدس به سراغ انسان می‌آید، نشناختن اولویت‌هاست.

به گزارش مشرق، مراسم عزاداری شب اول محرم در هیأت ریحانةالحسین (س) با سخنرانی حجت‌الاسلام حامد کاشانی و مدیحه‌سرایی سیدمجید بنی‌فاطمه شب گذشته شنبه اول شهریورماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام کاشانی در این مراسم طی سخنرانی با موضوع «تراز دین‌داری» اظهار داشت: بحث ما این است که خدایی نکرده دین‌داری ما مورد پذیرش امام زمان (عج) نباشد، دین‌داری این گونه است که اگر فرد در مسیر خطا و غلط باشد، ممکن است شبانه‌روزی تلاش کند اما در جبهه یزید، ابوبکر بغدادی، فرقان و ... باشد، حتی زار بزنند، پول خرج کند و جان بدهد اما مغبوض است.

بیشتر بخوانید:

نسخه‌ای اصلاح شده درباره شهادت حُر

روز علنی کردن فتوای قاضی شریح در ضرورت قتل حضرت اباعبدالله(ع)

وی ادامه داد: در جریان مباهله زمانی که مسیحیان قامت حضرت زهرا را در پوشش کامل دیدند ترسیدند اما مسلمانانی ۱۰۰ روز پس از وفات پیامبر (ص) به خانه ایشان حمله کردند. نصارا نجران از چادر ایشان حرمت فهمیدند اما مسلمین نفهمیدند، این ناشی از دین بی تراز و جهل مقدس است.

کاشانی با اشاره به اینکه در مجلس یزید دشمنان درحال شراب خوردن بودند و سر امام حسین (ع) را هم قرار داده بودند، تصریح کرد: راهب مسیحی حقیقت‌جویی آمد و درخواست کرد پول پرداخت کند تا گرد و غبار از این سر بشوید. از سر بریده امام حسین (ع) راهبی مسلمان می‌شود اما یک مظلمان ظاهری جسارت می‌کند.

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه برخی از دارالشفا بودن مجلس اهل بیت (ع) سواستفاده کردند، گفت: آن فردی که می‌گوید بدون ماسک وارد مجلس روضه شوید، از روی محبت می‌گوید و عامل خارجی نیست بلکه تنها چیزی که در ذهن دارد را عرضه می‌کند اما این‌ها مورد پسند اهل بیت (ع) نیست. جان انسان برای سیدالشهدا ارزشمند است.

وی با ذکر مثالی در خصوص اهمیت جان افراد برای سیدالشهدا (ع) اضافه کرد: در کربلا به امام حسین (ع) خبر دادند که همه فرار کردند اما محمد ابن بشیر حضرمی مانده است، درحالیکه فرزند او را کفار به اسارت گرفته‌اند. حضرت او را صدا کرد و فرمود: شنیدم پسرت اسیر شده است. او بهانه برای رفتن داشت اما گفت من محاله بروم. حضرت فرمود: برو، من ۱۰۰۰ سکه و لباس غنیمتی به تو می‌دهم تا او را آزاد کنی، او گفت گرگان بیابان مرا بخوردند بهتر از این است که بروم. امام فرمودند: لااقل یکی از برادرانت را بفرست زیرا جان افراد برای امام مهم است. امام هادی (ع) در خصوص اصحاب امام حسین (ع) زیارت‌نامه‌ای دارد که معدود از افراد نام برده و تنها سلام داده است اما دو مرتبه، ایشان صفات افراد را بیان کرده است. امام وقتی به محمد ابن بشیر حضرمی می‌رسد می‌فرماید: السّلامُ عَلی بِشْرِ بْنِ عُمَر الْحَضْرَمی‌، شَکِّرَ اللَّهُ لَکَ قَوْلَکَ لِلْحُسَیْنِ؛ سلام بر بشر بن عمر حضرمی؛ خدا به تو پاداش خیر دهد به جهت اعلام وفاداریت نسبت به امام حسین (علیه‌السلام). دلیل این حرف آن بود که او با این جمله، دل خواهر و بچه‌های امام حسین (ع) را شاد کرد.

کاشانی گفت: یکی از جاهایی که جهل مقدس به سراغ انسان می‌آید عدم شناخت اولویت‌هاست. مردم مدینه یکسال بعد از شهادت امام حسین (ع) قیام کردند، به این دلیل که یزید اهل فحشا، شراب‌خوار، بی‌نماز یا کاهل نماز و ... بود، در این مسیر ۱۰ هزار نفر کشته شدند اما در کیفرخواست قتل امام حسین (ع) را نداشتند. امروز در جامعه ما هم مشکلات بسیاری وجود دارد، بی‌حجابی داریم که آیه قرآن است اما باید همت خود را برای مبارزه با چه امری قرار دهیم. امام حسین (ع) نیز بعد از نامه مردم کوفه قیام کرد و گفتند که حکومت دست نااهل افتاده است و بیت‌المال مسلمین دست اوست و استبداد می‌کند و با این قدرت خوبان را می‌کشت و اموال را دست نااهل سپرده است. آنان گفتند ما امام نداریم که راه درست و غلط را بشناسیم و از امام دعوت کردند تا بیایند حول ایشان وحدت کنند. حضرت در جواب نوشت نامه را خواندم، شما امام می‌خواهید بنابراین مسلم را می‌فرستم تا صداقت شما را بسنجم یعنی امام اولویت آنان را پذیرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس