کد خبر 1109891
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
خشم ایران از فیفا/ تحریم‌ها دلیل عدم پرداخت به ویلموتس بود

یک سایت بلژیکی به بیان اتفاقات اخیر پیرامون پرونده مارک ویلموتس در ایران پرداخت.

به گزارش مشرق، به نقل از سایت rtbf، دادستان کل ایران تحقیقات در مورد اختلاف درمورد میلیون‌ها یورو دستمزدی که به مارک ویلموتس مربی سابق تیم ملی قرار است پرداخت شود را شروع کرده است.  در این رابطه دادستان روز شنبه هشت نفر را احضار کرد تا در مورد "نامنظم بودن" در قرارداد مربی سؤال شوند.

ویلموتس که در ماه مه ۲۰۱۹ برای یک دوره سه ساله به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران منصوب شده بود ، به دلیل عدم پرداخت حقوق علیه فدراسیون ایران (FFI) شکایت کرد. وی پس از شش مسابقه پست خود را به دلیل آنچه که وی "نقض جدی قرارداد" خوانده بود، واگذار کرد.

بیشتر بخوانید:

چرا حقوقی فدراسیون در جریان قرارداد ویلموتس نیست؟

این عدم پرداخت به دلیل تحریم‌های اقتصادی اعمال شده به ایران مرتبط بود. فیفا سپس به ایران دستور داد ۶ میلیون یورو (۷.۱ میلیون دلار) به ویلموتس بپردازد. این اتفاق باعث خشم ایران شد زیرا ویلموتس فقط ۵ ماه کار و چهار مسابقه روی نیمکت ایران بود و دریافت این پول هزینه گزافی برای فدراسیون است. رسانه‌های ورزشی،  فدراسیون فوتبال ایران را به تدوین نادرست قرارداد با ویلموتس متهم کرده‌اند و اکنون خواستار مجازات برای کسانی هستند که در این مذاکرات شرکت کردند.

در زمان ویلموتس، ایران دو دیدار خود از چهار دیدار مقدماتی خود برای جام جهانی ۲۰۲۲ را از دست داد و حضور این تیم در جام جهانی قطر را در معرض خطر قرار داد. عدم صعود به جام جهانی ضربه دیگری برای فدراسیون فوتبال ایران است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    3 0
    در یک بند از قرارداد این مربی آمده که در صورت فسخ قرارداد از سوی ایران هزینه آن سه ماه حقوق مربی یا مبلغی مشخص میباشد چطور دادگاه نتوانسته بین این دو مبلغ که با کلمه یا به هم مربوط شده یک توازن منطقی برقرار کند و اینگونه حکم کند که چند ده یا چند صد هزار را در مقابل شش میلیون یورو قرار دهد هر چند خبط و خطا و وجود فساد احتمالی مالی طرف ایرانی مذموم است اما قضاوت قاضی نباید خشک و بی مبالات باشد و رای حاصله باید جمیع الاطراف باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس