کد خبر 1109857
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مکانیسم ماشه نمایه

اروپا و دمکرات‌های آمریکایی به‌ خوبی از ظرفیت بالای برجام برای مهار ایران مطلع‌اند و خروج ایران از برجام را ضربه‌ای اساسی به فرایند مهار ایران می‌دانند.

به گزارش مشرق، ابوذر گوهری فعال‌رسانه ای در کانال تلگرامی خود درباره تلاش های بی ثمر آمریکا در فعال سازی مکانیسم ماشه نوشت: تلاش آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه باهدف تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت با مخالفت سایر اعضای دائم شورا و متحدان اروپایی این کشور مواجه شده است.

فارغ از فقدان مشروعیت حقوقی توسل آمریکا به این فرایند به دلیل خروج از برجام و نتیجه نهایی آغاز این روند، باید اشاره کرد که دولت ترامپ به دنبال اجرایی شدن عملی تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی است و نمایش فعلی باهدف ارعاب شرکت‌ها و طرف‌های احتمالی است که به دنبال انجام معاملات تسلیحاتی با ایران هستند.

در واقع آمریکا تلاش می‌کند با استفاده از قوانین داخلی خود نظیر کاتسا و در عمل با اجرای تحریم‌های ثانویه مانع از خریدوفروش سلاح توسط ایران شود. آمریکا به‌خوبی می‌داند که کشورهای اروپایی همانند گذشته هیچ معامله تسلیحاتی با ایران نخواهند داشت و مخالفت اروپا اولاً مخالفت با بدعت‌گذاری در رویه‌های شورای امنیت و تضعیف این ساختار است و ثانیاً اروپا تلاش می‌کند ایران را همچنان در برجام نگاه دارد تا در صورت پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، کار ناتمام علیه ایران را به کمک آمریکای بایدن تکمیل نماید.

اروپا خواسته و ناخواسته نقش پلیس خوب را باهدفی راهبردی تعقیب می‌کند و بعید نیست این امر با هماهنگی ستاد بایدن در حال انجام باشد. اروپا و دمکرات‌های آمریکایی به‌خوبی از ظرفیت بالای برجام برای مهار ایران مطلع‌اند و خروج ایران از برجام را ضربه‌ای اساسی به فرایند مهار ایران می‌دانند.

مجموعه غرب به‌خوبی می‌داند که حتی با لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران اتفاق خاصی در عمل در این زمینه رخ نخواهد داد و زمین‌بازی تغییر نخواهد یافت لذا در ورای این تحولات به دنبال ریل‌گذاری روند آتی روابط خود با جمهوری اسلامی ایران هستند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    6 0
    انشاء الله خدا شرایط را به گونه ای رقم بزند که از این بند ذلت (برجام) با عزت رهایی بیابیم.
    • حسین IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      0 0
      ایشالا ایران از برجام خارج شود
  • عطاالله IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    7 1
    آمریکایی ها در این مورد موفق می شوند تنها باید ایران آماده پاسخ مناسب باشد البته اگه این افسادطلبان واقعا چیزی به نام غیرت داشته باشند.
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    من یتوکل علی الله فهو حسبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس