کد خبر 1109795
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
افزایش احتمال فروپاشی کابینه تل‌آویو؛ جلسه هفتگی روز یکشنبه لغو شد

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند با افزایش اختلاف نظرها درباره طرح بودجه و احتمال فروپاشی کابینه تل‌آویو، جلسه هفتگی آن در روز یکشنبه لغو شده است.

به گزارش مشرق، علی‌رغم ارائه پیشنهادی برای تمدید زمان تصویب طرح بودجه رژیم صهیونیستی، باز هم گزارش‌هایی از اختلاف نظرها در کابینه منتشر می‌شود که احتمال فروپاشی آن را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وبگاه «تایمز اسرائیل» گزارش داد جلسه هفتگی کابینه تل‌آویو به نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» در روز یکشنبه برگزار نمی‌شود و دلیل احتمالی آن نیز بحران ائتلاف درباره طرح بودجه است.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس، در پی اختلاف نظرها بر سر طرح بودجه که کابینه تل‌آویو را به آستانه فروپاشی کشانده، اگر این طرح تا شامگاه دوشنبه تصویب نشود کابینه منحل خواهد شد.

این دومین بار در سه هفته اخیر است که جلسه کابینه لغو می‌شود که خود نشان‌دهنده نبرد داخلی بین حزب لیکود به ریاست نتانیاهو و حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» وزیر جنگ و نخست‌وزیر بعدی در توافق چرخشی کابینه است.

به نوشته تایمز اسرائیل، تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداً به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیفتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید دو ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود.

پیش از این، مهلت نهایی برای تصویب طرح بودجه،‌ پانزدهم آگوست (بیست‌وپنجم مرداد) تعیین شده بود. در صورت تصویب نشدن بودجه در تاریخ مذکور، کنست منحل شده و فلسطین اشغالی به انتخابات جدید می‌رود.

با این حال در تاریخ بیستم مرداد، روزنامه «هاآرتص» گزارش داد نتانیاهو و گانتز برای به تعویق انداختن مهلت تصویب لایحه بودجه سال بعد به مدت ۱۰۰ روز، به توافق رسیده‌اند و این امر می‌تواند فلسطین اشغالی را از برگزاری چهارمین انتخابات سراسری در عرض یک سال‌ونیم اخیر نجات دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس