کد خبر 1109776
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
امروز در شورای عالی بورس چه گذشت؟ ۴ تصمیم جدید برای تداوم رونق بورس با شیب ملایم

اگر قیمت پایانی یک نماد طی 5 روز معاملاتی پی در پی، با نوسان 20 درصد مواجه شود، نهاد نظارتی موظف است نماد معاملاتی را به مدت 60 دقیقه متوقف کرده تا اطلاعیه شفاف سازی توسط ناشر منتشر شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، طبق قانون چنانچه قیمت سهام یک شرکت در ۵ روز کاری بیش از ۲۰ درصد نوسان کند( مثبت یا منفی)، نماد مذکور متوقف و ناشر باید اطلاعیه شفاف‌سازی منتشر کند. نماد متوقف شده در روز معاملاتی با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی می‌شود.

همچنین این نوسان فقط شامل حال نوسان به سمت بالا نبوده و نوسان به سمت پایین را نیز شامل می‌شود. چنانچه قیمت سهام شرکت در ۱۵ روز کاری بیش از ۵۰ درصد نوسان چه مثبت و چه منفی داشته باشد، نماد متوقف و ناشر باید کنفرانس اطلاع‌رسانی برگزار کند، آنگاه نماد معاملاتی حداکثر ۲ روز کاری بعد با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی می‌شود.

این در حالیست که طی روزهای اخیر و با ریزش بورس، این مکانیزم اجرایی نشده و شرکت‌هایی که طبق قانون نمادشان باید متوقف می‌شد همچنان در حال معامله هستند. سوالی که در این میان وجود دارد این است که علت تخلف آشکار مسئولین ذیربط بورس و فرابورس در عدم توقف نوسان ۲۰ و ۵۰ درصدی در زمان کاهش قیمت سهم، با توجه به دستورالعمل اجرایی نحوۀ انجام معاملات در بورس و فرابورس، چیست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    37 0
    مطمئنا این به ظاهر مسئول بورس چیزی بنام قانون نمیفهمد
    • حجت IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      30 0
      می فهمند. منتهی سودشون در زدن خودشون به اون راهه
    • مهدی IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      1 1
      سلام خب بالاخره این حباب ترکید ! اعتماد مردم به بورس از دست رفته ! واقعا اصل پول مردم داشت از بین می رفت ! خب چه کار کند مجبورند بفروشند ! این کانال های و پیج های بورس دارن خودکشی میکنن برای بقا ! میگن نفروشید تا خودشون سودشونو کنند .
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    19 1
    یک سری دارن از اب گل الود ماهی میگیرن دیگر چیزی برای مردم نمونده که بخواهند جلوی ضرر را بگیرن
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    20 0
    از بین بردن بخشی از نقدینگی.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    4 11
    تخلف آشکارتر چرا سازمان های امنیتی و دستگاههای مبارزه با پولشویی و فساد در این خصوص اقدامی نمی کنند .... تعجب آور این است علارقم حمایت مقام معظم رهبری و رییس محترم جمهور از بازار سرمایه ایران چرا برخی بازار سرمایه را به بدترین شکل ممکن تبدیل کردند انگار در مقابل مسئوولین نظام قرار دارند و چهره مسئوولین نظام را در دیدگاه عموم بد تبدیل میکنند - به حجم خرید حقوقیها دقت کنید بورس را چگونه به پائین کشیده اند و چگونه خرید میکنند.... #مافیای بورس- گرگ وال استریتWay of the Wolf چه کسی باید پاسخگو باشد
  • غلامرضا IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    29 1
    دست به دست همه داده اند تاپول ملتو روچپاول وپودرکنند‌.
  • رضا IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    15 0
    نظارت نیست تو بورس ایران چه روی سهام ها رو بر خوده مدیرات هر کاری دوست دارن میکنن باید سازمان نظارت بر بورس تشکیل شود
  • رضا IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    هر هشت سالی که می گذرد دولت گداتر و گشنه تر سر کار می آیند و خون مردم را در شیشه می کند. چپاولگرا
  • محمد IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    خدا در این ماه به بدترین شکل به جزا اعمالشان برسندوبه سخت ترین مرگ ازاین دنیا بروند و لعنت خدا برآنها باد الهی امین
  • علی IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    نبود برنامه‌ریزی نداشتن هدف واگذاری امور به افراد غیر حرفه ای منفعت طلبی شخصی افراد و..همه ئهمه دست بدست هم داده اند تا این سرمایه ملی که می تواند چرخ صنعت و...را بگردش در اورد را با قول های بدون پشتوانه نقش بر اب کردند واعتماد مردم را یک یک سرمایه اجتماعی است را از دست دادند نداشتن پشتوانه علمی و منطقی در بورس منجمله عواملی است که ضربه کاری را بر پیکره بورس وارد کرد هم اکنون تبعات انرا در بازار بورس شاهدیم
  • م IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    24 1
    بیست روز پیش بخاطرتبلیغاتشون واردبورس شدم..بدبخت بودیم بدبختترشدیم..سودش را این چندسال معلوم نیست کی خورده اصلاحش راماباید باخرده اموالی که خرج عیالمون رامیدادیم بدهیم..حداقل برای ورود به بورس..میتوانستنددراین مردادماه..یا درچندماه خاص..بورس راتوسط حقوقی ها..که خودشان هستندمتعادل نگه بدارند..الان هرکسی فقط بفکرفروش ته مانده باقیمانده هستندکه ازبورس فراربکنند..بازم دوباره خودشون هستند..ووووادامه
  • علی IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    این کنترلها باید در زمان افزایش بی رویه شاخص بورس انجام می شد. تا تصمیمات کوتاه مدت و بدون کارشناسی گرفته می شود، التهاب هست و بی اعتمادی بیشتر می شود. همه رفتارمان را اصلاح کنیم.
  • رضا IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    1 0
    بورس ایران اصلا شفاف نیست ! در کنترل مافیا هست . حباب بورس هم که می گفتن دارد می ترکد ... حالا بیان بگیرد چرا پراید حباب نیست ! پراید جنس فیزیکی هست میبینیدش ولی بورس رو هوا و مثل قمار شده شما در واقعا قمار می کنید ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس