کد خبر 1109625
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷
نیجریه

منابع مطلع از حمله پلیس نیجریه به عزاداران ایام محرم در یکی از ایالت‌های شمال این کشور و شهید و مجروح شدن شماری از آن‌ها خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع مطلع شنبه شب به وقت تهران از برخورد پلیس نیجریه با عزداران ایام محرم و  مجروح و شهید شدن شماری از آن‌ها خبر دادند.

به گفته منابع محلی، پلیس ایالت «کادونا» در شمال نیجریه شنبه بعد از ظهر به وقت محلی به شماری از  عزاداران ایام محرم حمله کرده و  در نتیجه شماری از آنها مجروح شده و 2 نفر نیز به شهادت رسیدند. این مراسم عزاداری از سوی هواداران «شیخ الزکزاکی» رهبر جمعیت اسلامی نیجریه تدارک دیده شده بود.

طی روزهای گذشته نیز هوداران شیخ الزکزاکی با برپایی تظاهرات خواستار آزادی فوری بدون قید و شرط وی و همسر ایشان از زندان شدند.

شیخ زکزاکی از آذرماه ۱۳۹۴ و به دنبال یورش وحشیانه نیروهای ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت کادونا در شمال نیجریه بازداشت و محبوس شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیروهای امنیتی و نظامی، «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

به تازگی پسر رهبر جنبش اسلامی نیجریه  در مصاحبه‌ای ضمن توصیف شرایط نامساعد جسمانی پدرش در زندان گفت دولت نیجریه 6 فرزند شیخ زکزاکی را قتل عام کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    عجب وحشى هائى هستند ، چرا جمهورى اسلامى رسماً به اين جنايت كارها اخطار نميده ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس