کد خبر 1108154
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
خوزستان کم آبی نمایه

نماینده مردم ماهشهر در مجلس گفت: کشاورزان ما حتی برای کشت تابستانه آب ندارند و این درحالی است که به آن‌ها مجوز داده شده بود و اگر سد مارون ۲ هم احداث شود دیگر هیچ آبی به شهرهای پایین دست نمی‌رسد.

به گزارش مشرق، حبیب آقاجری، نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی عصر امروز، در رابطه با وضعیت آب رودخانه مارون اظهار کرد: آب این رودخانه بسیار کم است و علی‌رغم این شرایط در حال ساخت سدی به نام مارون ۲ هستند.

بیشتر بخوانید:

هزار وعده وزارت نیرو یکی وفا نکرد!

سدی که وعده ذخیره می‌کند +عکس

وی افزود: اگر این سد احداث شود همین مقدار محدود آب که وارد خوزستان شده و از شهرهایی مانند بهبهان، رامهرمز، رامشیر، ماهشهر و شادگان را میگذرد به ما نخواهد رسید.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر در بخش جراحی به سوی شادگان اصلا آبی وجود ندارد و نخلستان‌ها با مشکل شدید کمبود آب مواجه‌اند.

وی افزود: کشاورزان ما حتی برای کشت تابستانه آب ندارند و این درحالی است که به آن‌ها مجوز داده شده بود و اگر سد مارون ۲ هم احداث شود دیگر هیچ آبی به شهرهای پایین دست نخواهد رسید.

آقاجری در رابطه با رودخانه زهره بیان کرد: وضعیت رودخانه زهره از مارون نیز بدتر است و صراحتا می‌گویم که حتی دام‌ها در شهر هندیجان هم از این آب استفاده نمی‌کنند و شوری رودخانه به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به اینکه مجوز کشت تابستانه به کشاورزان هندیجان هم داده شده بود اما به دلیل شوری آب زمین‌های کشاورزی در حال تبدیل به شوره‌زار است.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در ماهشهر، امیدیه، بندرامام، چمران، هندیجان و حتی بعضی از روستاها در شبانه‌روز بیش از دو الی سه ساعت آب ندارند.

وی افزود: شبکه آب آشامیدنی در این شهرها واقعا فرسوده است؛ میگویند برای ترمیم و تعویض شبکه آب پولی نداریم اما از طرف دیگر علی‌رغم کمبود آب در حال صرف هزینه جهت انتقال آب به خارج استان هستند.

آقاجری گفت: وزیر نیرو حتی در پاسخ گفتند انتقال آبی در جریان نیست و این هزینه‌ها و اقدامات در حد فاز مطالعاتی است.

وی افزود: در صورتی که اگر این انتقال آب موضوعیت ندارد چرا باید برای فاز مطالعاتی هزینه کرد وقتی با کمبود آب مواجهیم.
 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    22 5
    بسیاری از این سد سازی ها رو اون مغروق و دوستان برای خشک کردن برخی مناطق ایران ساختن. بعد هم که بهش لقب دادن سردار سازندگی! :)))) هر کی بیشتر به ایران ضربه بزنه پست بالاتر می گیره انگار. # سرطان اصلاحات
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      2 6
      همین سدها نبود الان باید شمع روشن میکردی و با بادبزن خودتو باد میزدی یا صبر میکردی تا برق نیروگاه هسته ای بوشهر بهتون برسه
  • محمد رضا IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    13 0
    کاش مسولان رده ی بالای حکومت به اصطلاح اسلامی یک روز به خوزستان بیان واز اب لوله کشی ماهشهر بخورن بعد برن اغاجاری با ان تولیدنفت والبته بیکاری 60درصدی مردم روببین وروستاهای درحال نابودی هندیجان وشاید سوالی پیش بیاد چرااین همه قاچاق از جنوب میادمرکزکشور بدنیست برن چندمتر ی پاسگاه انتظامی بیاستندتا عمق فساد رو به راحتی مشاهده کنند این مشتی نمونه ی خروار است
  • IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    7 0
    میگم شاید بخوان مثلا با شیر کردن آب سد را تامین کنند . والا با این اوصاف هزینه مطالعاتی برای کف دستی که مو ندارد پرداخت مطالعه چه مبنائی داره .
  • عارف IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    1 0
    رود مارون مال ما دهدشت هاست. همش تو حوزه خودمونه. الان بهبهان روی مارون سد ساخته و داره نفعش رو میبره. بعد خودمون تو شهرستان کهگیلویه بزرگ داریم از بی آبی می میریم. به خودمون نمیدن. اینو به هر کی بگی پناهندگی بهت میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس