کد خبر 1099146
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
عکس/ قبرستان نخل‌ها

کم آبی یکی از مشکلات اساسی در مناطق جنوبی کشور است. امسال شاهد از بین رفتن نخل بیش از ۵۰ روستا در کشور هستیم.

به گزارش مشرق، کم آبی یکی از مشکلات اساسی در کشور است که مناطق جنوبی بیشتر درگیر آن هستند. نخل بیش از ۵۰ روستا در شهرستان شادگان به دلیل خشکسالی یا از بین رفته یا در حال از بین رفتن است. تعدادی از نخلستان‌ها در شادگان ۵ سال است رنگ آب را ندیده اند. نخلستان‌های خوزستان بیش از یک دهه است که درگیر بی‌آبی و آب شورند و امسال با وجود بارندگی و لبریز شدن سدها باز هم وضع برای نخیلات فرق خاصی نکرد. کشاورزان شادگانی می گویند از اینکه نخل‌هایشان به علت خشکسالی جلوی چشم آنها خشک و بی ثمر می‌شوند کلافه شده‌اند. اهالی روستاهای عبودی، سالمی خروسی، ناصری، گیداری، غیاضی، شاولی و بیش از ۵۰ روستای دیگر در شادگان از خشکسالی آسیب می‌بینند. شغل ۹۸ درصد مردم شادگان دامداری، کشاورزی و صیادی است که همه این مشاغل به جاری شدن آب رودخانه وابسته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    3 0
    آدم این صحنه ها رو می بینه یاد فیلم های آخرالزمانی هالیوود می یفته. بدون شک اگر مسئولین همکاری لازم را جهت رفع مشکل آب استان خوزستان نکنند، این استان تا چند سال آینده تبدیل به یک منطقه آخرالزمانی می شود.
  • US ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    4 2
    حاصل رای دادن به رقص و کنسرت و عوض کردن جای جلاد و شهید همین میشه برکت و شکوفایی از زندگی ها میرود و بلاها و مصیبت ها بدون توقف بر سرمان نازل می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس