کد خبر 1263085
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
مقاومت

گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه طی بیانیه‌ای مشترک، ضمن درخواست از ساکنان این منطقه به شرکت در راهپیمایی فردا درباره اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس، کرانه باختری و غزه هشدار دادند.

به گزارش مشرق، گروه‌های مقاومت فلسطین طی بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را مسئول کامل پیامدهای حملات خود در قدس، مسجدالاقصی و تداوم محاصره نوار غزه و سیاست باج خواهی و سنگ‌اندازی در بازسازی مناطق فلسطینی دانست.

این گروه‌ها امروز سه شنبه در این بیانیه تأکید کردند که این سیاست‌ها هرگز نمی‌تواند غزه را از مسائل ملی بزرگ فلسطین جدا کند.

در این بیانیه آمده است: «ما از توده‌های مردم خود در نوار غزه می‌خواهیم در فعالیت‌های مردمی مسالمت‌آمیز به عنوان "شمشیر قدس هرگز غلاف نمی‌شود" مشارکت فعالی داشته باشد که مخالف محاصره و یهودی‌سازی بوده و حامی قدس و مسجد الاقصی است.»

گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه، همچنین اقدامات نیروها و دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان از جمله بازداشت‌های سیاسی وحشیانه در حق فعالان سیاسی و شخصیت‌های ملی و اسرای آزاده و شخصیت‌های آکادمیک را محکوم کرده و گفته است که این اقدمات سیاست عقیمی است که از اقدامات رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین فرقی نمی‌کند.

این گروه‌ها از تشکیلات خودگردان خواسته دست از این اقدامات توهین‌آمیز که نشانگر فروپاشی و عدول از ارزشها و اخلاق مردم فلسطین برداشته و همه بازداشتی‌ها را سریعا آزاد کند.

شرایط در کرانه باختری به دنبال بازداشت شماری از شخصیت‌های فلسطینی سرشناس معترض به عدم رسیدگی به پرونده ترور «نزار بنات»، فعال سیاسی توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان متشنج بوده و هر آن احتمال دارد اوضاع از کنترل خارج شود.

در غزه اما کارشکنی صهیونیست‌ها در کاهش محدودیت‌ها و محاصره علیه این منطقه، باعث شده است نارضایتی مردم بیشتر شده و گروه‌های مقاومت درباره کارشکنی در اجرای تفاهم‌های حاصل شده بعد از جنگ اخیر هشدار داده‌اند.

بیانیه مشترک گروه‌های مقاومت در حالی منتشر می‌شود که برخی رسانه‌های عربی مانند روزنامه العربی الجدید به نقل از منابع خود گزارش دادند که طرف مصری از این گروه‌ها خواسته دست از ارسال بالن‌های آتش زا و برگزاری تظاهرات در مرز حائل بردارند.

العربیه سعودی نیز به نقل از منابع ادعایی خود گزارش داد که جنبش حماس بعد از مذاکرات و نشست‌هایی که با دستگاه اطلاعاتی مصر داشته، متعهد شده است که ارسال بالن‌های آتش زا را که تنها دیروز بیش از  شش مورد آتش سوزی در شهرک‌های صهیونیست نشین ایجاد کرده بود، متوقف کند.

رویترز هم دیروز نوشت که مصر برای فشار به حماس، گذرگاه رفح را تا اطلاع ثانوی به روی نوار غزه بسته است. این مسئله را منابع فلسطینی نیز در گفت‌وگو با روزنامه العرب چاپ لندن نیز تأیید کرده‌اند.

منابع آگاه به شبکه ماهواره‌ای الاقصی امروز گفته‌اند که «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس با طرف مصری در مورد تحولات اخیر در غزه تماسی داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس