چاپ کتاب «مشق و عشق» با موضوع شهدای معلم در کردستان

مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان از انتشار کتاب «مشق و عشق» خبر داد و گفت: در این کتاب پژوهشی در خصوص شهدای گرانقدر روحانی، معلم و دانش‌آموز شهرستان قروه‮‬‏‫ انجام شده است.

به گزارش مشرق، «معین پرویزی» مدیر ادبیات ‌اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «یاد شهدا، افتخارات شهدا، عزت شهدا را همه باید نصب العین خودشان قرار بدهند؛ نگذارید فراموش بشود. شما غفلت کنید، نیروهای انقلاب غفلت کنند، نیروهای مؤمن غفلت کنند، نفوذی‌های دشمن از آن طرف وارد می‌شوند و چیزی هم طلبکار می‌شوند.» لذا در راستای تحقق این تکلیف، از طریق اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اقدام به چاپ و انتشار کتاب «مشق و عشق» پژوهشی در خصوص شهدای گرانقدر روحانی، معلم و دانش‌آموز شهرستان قروه‮‬‏‫ کردیم که در سه بخش نگاشته شده است.

وی با بیان اینکه  این کتاب در ۱۹۶ صفحه گردآوری شده است، گفت: کتاب «مشق و عشق» نوشته حسین حاجیان در سه بخش شهدای روحانی، شهدای معلم و شهدای دانش آموز نگاشته شده و در سال ۱۳۹۹ توسط نشر کتابچه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان به چاپ رسید.

پرویزی خاطرنشان کرد: در بخشی از این کتاب آمده است؛ روحانی شهید "علیرضا عسکری" در یادداشتی اینچنین هدف خود را نگاشته بود: «اگر دنیا و تمام متعلقاتش مانع از رسیدن من به هدفم شوند با هر وسیله ای آن ها را پشت سر می گذارم و به هدف خود می رسم».

وی در پایان تاکید کرد: بی تردید یادآوری نام و یاد شهدای مدارس و کلاس های درس اعمّ از معلّمان و شاگردان، نه تنها یک نوع وظیفه و تکلیف برای صاحبان قلم متعهد و با هدف پاسداشت زحمات و مرارت های ایشان و حفظ تاریخ رشادت این قشر ارزشی بشمار می رود، بلکه در ترویج و تعمیق روحیّه جانفشانی و ایثار در راه اهداف والای انقلاب اسلامی، همچنین انتقال این روحیّه ارزشمند به نسل جوان کنونی و آتی، از اهمیّت والایی برخوردار است. 

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس