ویلموتس نمایه

وکیل فدراسیون فوتبال گفت: برخی موارد قرارداد ویلموتس خیلی عجیب است اما پس از اتمام پرونده درباره اش صحبت می کنم.

به گزارش مشرق، رضا شاه منصوری درباره محکومیت فدراسیون فوتبال ایران به پرداخت مبلغ حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به مارک ویلموتس اظهار داشت: ما زمانی به این پرونده اضافه شدیم که ویلموتس دعوا را مطرح کرده تا ما تنها چهار روز زمان داشتیم که فدراسیون در پاسخ به این دعوا لایحه اش را بفرستد. به همین دلیل تیم حقوقی متشکل از بنده، علی ملیح زاده و یک وکیل سوئیسی به نام لودویک ده لیشات تشکیل شد.

وی افزود: فدراسیون تا قبل از ورود ما به پرونده با برخی وکلا صحبت کرده بود اما در آن زمان پرونده متولی نداشت. زمانیکه پرونده را مطالعه کردیم مهلت مان تا ۲۵ فوریه بود. حدود ۵۵ صفحه لایحه بود و حدود ۳۰۰ صفحه دیگر هم از مکاتبات طرفین اضافه شده بود. در چهار روز این پرونده را خوانده و ضمن طرح لایحه دفاعی، دعوای متقابل را هم طرح کردیم.

وکیل فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس توضیح داد: مارک ویلموتس دعوایی را ناشی از فسخ قرارداد بدون دلیل موجه طرح کرده و اذعان داشت فدراسیون دستمزدی را پرداخت نکرده اما در پاسخ به وی گفتیم در ۲۹ سپتامبر قرارداد را فسخ کرده و ۸ اکتبر در ترکیه مبلغ سه میلیون یورو به حساب وی کارسازی شده است. وی با دریافت این مبلغ پس از بازی با عراق قرارداد خود را فسخ کرد.

شاه منصوری تصریح کرد: هرچه با وی برای بازگشت مکاتبه کردیم حاضر نشد به ایران بازگردد و به قرارداد عمل کند. بحث واضح این است که ما اکنون در دعوا هستیم و نمی توانیم درباره مزایا یا معایب قرارداد صحبت کنیم. به نظر شخصی من می توان درباره مباحث قرارداد در زمان دیگری صحبت کرد اما اکنون من از پرداختن به ایرادها و جزئیات قرارداد معذور هستم.

وی ادامه داد: من تریبون فدراسیون فوتبال نیستم بلکه می خواهم موضوع را تبیین کرده و بگویم کجای کار هستیم. در روزهای اولی که به فدراسیون آمدیم دنبال این بودیم که چه کسی قرارداد را نوشته است اما در پیگری های مان از مسئولان حقوقی و تدوین مقررات  کسی را پیدا نکردیم.

وکیل فدراسیون توضیح داد: این قرارداد ظاهرا چکیده ای از قرارداد کی روش بوده و فدراسیون با توجه به تجربه ای که از قرارداد کی روش داشته آن را امضا کرده است. من نمی دانم چه کسی واژه Or certain fee را آورده اما ذکر این بند خیلی عجیب است.

بیشتر بخوانید:

وکیل فدراسیون: رسیدگی در CAS منصفانه‌تر از فیفا است

احتمال محرومیت تیم‌های ایرانی از بازی‌های بین‌المللی وجود دارد

شاه منصوری در ادامه گفت و گو با برنامه فوتبال برتر ادامه داد: وضعیت پرونده های ما در باشگاه ها هم به همین شکل است و ما در شیوه قرارداد نویسی راه درستی نمی رویم. ای کاش از این نحوه قرارداد بستن در جایی درس بگیریم.

وی افزود: لازم است بگویم اگر شخص بهاروند نبود و پیگیری های نبی نبود حتی به این جا هم نمی رسیدیم و ویلموتس می توانست برخی مسائل دیگر را هم مطرح کند.‌ تمام فدراسیون ها در زمینه قرارداد افرادی را به کار می گیرند که تخصص شان همین است‌. فغانپور و براتی چند کار باید انجام بدهند؟ ما در حوزه قراداد نویسی آدم های بلدی داریم و باید از آنها استفاده کنیم.

این وکیل اظهار داشت: ما در برهه ای به این قرارداد ورود کردیم که وکلای سطح اول جهانی قبول نکردند و البته مشکل مالی هم داشتیم. درباره لودویک باید بگویم روز اول گفتم وکیل خارجی نگیریم زیرا به وی دسترسی نداشتیم و نمی توانستیم به سوئیس برویم تا کارها را پیگیری می کنیم.

شاه منصوری ادامه داد: در دوره قبلی فدراسیون روی حضور یک وکیل خارجی تاکید شد و فردی را انتخاب کردند که حوزه کاری اش دوپینگ و مالیات است. لودویک ۹ سال نایب رئیس تعیین وضعیت فیفا بوده و سابقه خوبی هم دارد. از لحاظ مبلغی هم به ما می خورد اما نکته ای که در دعاوی میان مربیان با فدراسیون ها و باشگاه ها وجود دارد این است که مبنای رسیدگی خود قرارداد است و ما باید التزام به قرارداد را رعایت می کردیم.

وی افزود: قرارداد استاندارد ساختاری دارد که طبق آن می گویند ایده آل است و این قراداد باید حافظ منافع طرفین در تمام جهات باشد. اینکه قرارداد در چه زمان، مکان و شرایط تنظیم و امضا شده نکته بسیار مهمی است. چیزی که من  از قرارداد ویلموتس متوجه شدم یافتم این بود که چالش های زمان کی روش را برای فدراسیون ایجاد نکند.

وکیل فدراسیون فوتبال درباره درج شدن بند سه ماه به این قرارداد توضیح داد: این بند از این منظر که این موضوع برای اولین بار در فوتبال ایران نوآوری شد و ما آمدیم تکلیف رها شدن قرارداد را مشخص کردیم اهمیت دارد اما شیوه پیاده سازی این بند هم مهم است و ما باید از افرادی که در این زمینه تخصص دارند استفاده می کردیم.

شاه مصنوری خاطرنشان کرد: پرونده بعد از مرجع فیفا دو مرجع دیگر دارد که دادگاه عالی ورزش و دادگاه فدرال سوئیس هستند. حتی طرف مقابل هم در صورت باخت می توانست به این مراجع برود و اعاده دادرسی کند.‌ تفاوت دادگاه CAS هم با کمیته تعیین وضعیت فیفا این است که ما رسیدگی استماعی هم داریم  و البته پنل قاضیان هم تشکیل می شود. هر قرارداد سه مقطع دارد. مذاکره، انعقاد و اجرا. هر کدام از حالت دوم و سوم را اجرا نکنیم به مشکل می خوریم و شانسی برای برتری نداریم.

وی درباره دلیل صادر نشدن نامه وکلای فدراسیون برای اعتراض به تعیین یک قاضی برای پرونده در کمیته تعیین وضعیت فیفا گفت: براساس موازین قانونی از تاریخی که نام قاضی پرونده به ما ابلاغ می شود، ظرف پنج روز می توانیم قاضی را به چالش بکشیم. در این  موضوع حالت های مختلفی داشتیم و نامه ای هم آماده کردیم. به این اجماع رسیدیم که به تعیین یک قاضی اعتراض کنیم. وقتی این نامه را به لودویک فرستادیم هم نظری نداد.

بیشتر بخوانید:

فوتبال ایران در آستانه ورشکستگی

محکومیت ایران به پرداخت ۱۶۵ میلیارد بدهی به ویلموتس/ آخرین پناه، دادگاه CAS

وکیل فدراسیون گفت: از طرفی گفتیم اگر ایراد بگیریم و فیفا نپذیرد احتمال دارد این بحث در دادگاه CAS برای ما مشکل ایجاد کند. لودویک گفت این نامه را نفرستید و به اجماع نرسید. ما هم می خواستیم بحث را در دادگاه CAS  پیگیری کنیم.

شاه منصوری درباره اخراج لودویک از این پرونده توضیح داد: من تا ۹ شب در فدراسیون بودم و کسی نگفت لودویک اخراج شده است. در نهایت فدراسیون و وکیل سوئیسی به این نتیجه رسیدند به تک بودن قاضی بودن اعتراض نکنیم.

وی درباره سابقه فعالیت هایش  توضیح داد: من سال ها به عنوان مدیر حقوقی باشگاه ها کار کردم مانند پرونده ایگور پراهیچ. امشب به عنوان تریبون فدراسیون به برنامه نیامدم بلکه در جایگاه وکلای پرونده به اینجا آمدم تا از عملکرد خود دفاع کنیم.

این وکیل ادامه داد: ما  بدون رابطه قراردادی و مالی با فدراسیون کار کردیم. کار درست به عقب باز می گردد و پس از اتمام پرونده این پرونده درباره کار درست صحبت می کنیم. در این بازه زمانی کم با خیلی از اساتید داخلی و خارجی مشورت شد و لایحه بسیار خوبی ارسال شد ما سعی کردیم بهترین دفاع را داشته باشیم اما مسائل مختلفی وجود دارد که پس از اتمام پرونده آن را اعلام می کنیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • GB ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    13 4
    دلال ها می خواستند کی‌روش برود تا اینطوری پول در بیاورند
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    12 11
    یکی از عوامل ریشه ای پرونده ویلموتس برانکو و رفتار غیر حرفه ای ایشان در قبال کیروش هست،از سازمان بازرسی تقاضا داریم ،این مورد مهم و سوئ مدیریت باشگاه پرسپولیس در مدیریت سر مربی وقتشان و احساسات هوادارانشان که منجر به تصمیم‌عجولانه انتخاب ویلموتس بود مورد بررسی قرار گیرد .
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      2 0
      خخخخخخخخخخخخ.کیسه حقیر
    • سعید IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      0 0
      دلقک
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      0 0
      اصلا چه ربطی به کیروش و برانکو داره -سواد فوتبالی نداری وجه طرفداران استقلال رو خراب نکن -داره از نحوه قرارداد با ولیموتس حرف میزنه تو میگی پرسپولیسی ها باعث شدن کیروش بره؟؟؟
  • س ع IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    15 0
    خائنین به وطن و مردم اینها هستند اعدامشان کنید
  • sam IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    11 0
    سلام من موندم چرا اینارو اعدام یا حداقل محاکمه نمیکنن یارانه مردم بیگناه بعد اینهمه سال هنوز 45 هزار تومنه به اندازه 20 تا نون بربری بعد اینو آوردن 160 میلیارد تومن؟؟؟ همه بازیاروهم که باخت... با باعث و بانیش برخورد علنی شود لطفا
  • CA ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    13 0
    استفاده از وکیلی که تمام دعاویی که از طرف ایران وکالت داشته باخته نشان میدهد که آقایان تعمدا قصد داشتند که ببازند و تا از پول که از جیب ملت پرداخت میشه پولی به جیب بزنند . یک نگاه به پرونده ها که وکیل سوئیسی ایران بیندازید همه چی نشان میدهد
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    5 0
    ‏برای پرداخت ارز به ‎#ویلموتس و دیگری هیچ محدودیتی ندارن! ارز برای واردات مربا و غذای سگ و ظرف غذای گربه به وفور پیدا میشه! ارز برای کالاهای اساسی سهمیه بندی میشه و برای دارو کمیاب باز هم به دنبال رد تاثیر تحریم در زندگی مردمید؟ ویلموتس آوران بدترند..
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    4 4
    آقا این اشتباه خود تاج بوده و پولش رو باید از خودش بگیرن تا درس عبرت بشه برای سایر مدیران مملکت که قراردادهای این شکلی نبندن ماشالا آقای تاج که کم ندارن ایشون حتی تو آلمان هم ویلا دارن این پول ها براش رقمی محسوب نمیشه
  • دروغ بین IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 0
    فعلا که کسی آن بند را نیاورده. مگر می شود در نهادهای تحت امر وزارت ورزش اتفاقی بیفتد و وزارتخانه نفهمد. یا آنها مردم را ... فرض کرده اند و یا بیسوادترین افراد هستند که فقط لباس دیپلماتی می پوشند
  • مجید IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    3 0
    اگر در هر جا افراد متخصص و متناسب با آن جا را انتخاب کنند این اتفاقات نمی افتد
  • امیرارسلان نامدار IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    5 0
    تمامی این مشکلات به خاطر اینه که در مملکت ما هیچکس سرجای خودش نیست،فلان آقای سیاسی امنیتی شده رییس فدراسیون ورزشی مملکت،ایشون هیچ اطلاعی نه از ورزش داره نه از مدیریت،دوم اینکه به خاطرتحریم ها
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 0
    قضیه فیفتی فیفتی هستش.اموالشون رو هم توقیف کنن باز ضرری نخواهند کرد عوامل این قرارداد.
  • مصطفی IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    2 0
    آقای رئیسی؛ رئیس محترم قوه قضائیه با توجه به شواهد و مدارک موجود و صحبت های دیشب نماینده مجلس و بازرسی کل در برنامه دیشب شبکه سوم که تا ساعت 3 بامداد به طول کشید، بی کفایتی، خیانت، عدم انجام وظیفه، سوء استفاده و... محرز است. بر شما فرض و واجب شرعی، قانونی، اخلاقی و ملی است که تا ریال آخر کل رقم پرداختی به این مربی را از تمام مسببان و خاطیان از وزیر ورزش گرفته تا کارمند دون پایه فدراسیون، بگیرد ولو اینکه مهر و کابین زنان و فرزندانشان کرده باشند. والله آدم ناامید می شود. از این همه خیانت به بیت المال و سکوت و لاپوشانی. البته عدم برخورد و حتی ارتقاء مقام آقایان خائن دور از انتظار نیست چرا که در ماجرای خسارت محض برجام نیز ما شاهد انفعال قوه قضائیه بودیم و... خدایا مهدی فاطمه برسان. بخدا خسته شده ایم. دچار تناقض در اصول شدیم. خدا بر مقام علو شهید عزیز باکری که بیفزاید که به درستی این اوضاع را پیش بینی کرده بود: «دعا كنيد كه خداوند شهادت را نصيب شما كند، در غير اين صورت زماني فرا مي‌رسد كه جنگ تمام مي‌شود و رزمندگان امروز سه دسته مي‌شوند: یک: دسته‌اي كه به مخالفت با گذشته خود برمي‌خيزند و از گذشته خود پشيمان مي‌شوند. دو: دسته‌اي كه راه بي‌تفاوت را بر مي‌گزينند و در زندگي مادي غرق مي‌شوند. سوم: دسته‌اي كه به گذشته خود وفادار مي‌مانند و احساس مسئوليت مي‌كنند كه از شدت مصایب و غصه‌ها دق خواهند كرد. پس از خداوند بخواهيد با رسیدن به شهادت از عواقب زندگي پس از جنگ در امان بمانيد، چون عاقبت دو دسته اول ختم به خير نخواهد شد و جزو دسته سوم ماندن هم بسيار سخت و دشوار خواهد بود.»
    • سعید IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      1 0
      بسیار زیبا
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      0 0
      یکی از بندهای قرارداد مغایر با قوانین ایران است پرداخت مالیات از دریافتی ویلموتس هیچ توجیه قانونی ندارد فدراسیون و ویلموتس ترک قانون کرده اند رفتار آنها مجرمانه است و قابل تعقیب در محاکم ایران
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    نگو قرارداد بگو برجام فوتبالی /بلند بگو علی لعنت الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس