کد خبر 1107756
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
میخائیل اولیانوف

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به رد پیشنهاد مسکو توسط آمریکا برای برگزاری نشستی درباره ایران گفت که رویکرد آمریکا در قبال ایران سیاست یک‌طرفه و بر اساس فشار حداکثری است.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی در توئیتر به اقدام آمریکا در رد پیشنهاد مسکو برای برگزاری نشستی مجازی درباره ایران واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

چین: آمریکا به مسیر احترام به توافق هسته‌ای ایران بازگردد

انزوای تحقیرآمیز آمریکا در شورای امنیت

وی در این پیام توئیتری نوشت: «آمریکا پیشنهاد رئیس جمهور پوتین برای برگزاری نشست آنلاین برای کاهش تنش‌ها در خلیج فارس را رد کرد. بنابراین دو رویکرد درباره مشکلات در منطقه وجود دارد

اولیانوف در ادامه درباره این دو رویکرد نوشت: «رویکرد روسی با هدف مذاکره و امنیت جمعی و رویکرد آمریکا که بر اساس فشار حداکثری و سیاست یک طرفه است

کاخ کرملین روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای از خواسته پوتین برای برگزاری یک نشست آنلاین با حضور پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان و ایران خبر داد.

پوتین در بیانیه خود تصریح کرد: «بحث درباره موضوع ایران در شورای امنیت سازمان ملل بسیار پرتنش شده است. تنش‌ها همچنان رو به افزایش است. اتهامات بی‌اساسی علیه ایران مطرح می‌شود. پیش‌نویس قطعنامه‌ها با هدف از بین بردن مصوبات متفق‌القول پیشین شورای امنیت تهیه می‌شوند».

پوتین در ادامه ضمن حمایت از برجام تأکید کرد: «روسیه کاملاً به توافقنامه هسته‌ای ایران پایبند است. حصول این توافق در سال ۲۰۱۵ میلادی، یک دستاورد بزرگ سیاسی و دیپلماتیک بوده و امکان جلوگیری از درگیری‌های مسلحانه را فراهم آورده و نظام منع گسترش تسلیحات هسته‌ای را نیز تقویت می‌کند.»

رئیس‌جمهور روسیه همچنین با معرفی مجدد مفهوم امنیت جمعی ۲۰۱۹ خود برای منطقه خلیج‌فارس که به منظور تنش‌زدایی در منطقه گفت: «ما شدیداً معتقدیم که اگر با مسئولیت‌پذیری مناسب به مواضع یکدیگر توجه کرده و با احترام و به صورت جمعی عمل کنیم، می توان بر این مشکلات فائق آمد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس