افغانستان ایران نمایه

سفیر ایران در کابل در دیدار سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، با تاکید بر حمایت کشورش از نظام جمهوری و دستاوردهای ۱۹ سال گذشته افغانستان خواستار آغاز فوری مذاکرات بین‌الافغانی شد.

به گزارش مشرق، «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، بر حمایت کشورش از نظام جمهوری و دستاوردهای ۱۹ سال گذشته افغانستان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

دکتر روحانی در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور افغانستان:

ایران از روند صلح به رهبری دولت افغانستان حمایت می‌کند/ اراده ایران گسترش روابط با افغانستان است

«بهادر امینیان» امروز در دیدار «حنیف اتمر» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان پیرامون صلح و مسایل سیاسی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه افغانستان، در این دیدار، دو طرف در مورد موضوعات مربوط به تقویت همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور، اهمیت اجماع منطقه‌ای پیرامون صلح افغانستان، آزادسازی زندانیان باقیمانده توسط دولت و طالبان، کاهش خشونت‌ها و آتش بس فوری و آغاز فوری مذاکرات میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان گفت‌وگو کردند.

همچنین سفیر ایران بر تعهد و حمایت طولانی‌مدت این کشور در عرصه‌های مختلف، به خصوص پیرامون روند صلح افغانستان تاکید کرد.

امینیان در این دیدار ضمن گفت‌وگو درباره پروژه خط آهن خواف-هرات، بر روی فرصت‌های موجود بین دو کشور در زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی، حمل و نقلی، سرمایه گذاری و انتقال انرژی گزارشی را ارائه کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار، با قدردانی از همکاری‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران به ویژه برای شهروندان مهاجر افغان مقیم ایران، خواستار تداوم این همکاری‌ها شد.

ببینید:

فیلم/ نکته علیخانی در مورد مواجهه مردم با افغانستانی‌ها

در پی اختلافات سیاسی در افغانستان پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، جمهوری اسلامی ایران تلاش و رایزنی‌های زیادی را در راستای حل اختلافات صورت داد از جمله با طرف‌های افغانستانی و در نهایت توافقی بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله حاصل شد که ایران نیز از این توافق استقبال کرد.

در همین راستا چندی پیش «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف در خصوص مشکلات پیش‌روی مهاجرین افغانستانی در ایران و بهبود همکاری‌های دوجانبه از جمله نقش ایران در تلاش‌های منطقه‌ای برای حمایت از صلح افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس