پیشنهادی برای طرح‌های فصلی/ کلمه «تخفیف» را بردارید و «بن‌کارت» بدهید

مدیر کتابفروشی پاتوق کتاب تهران گفت: این‌روزها که بسیاری از کتابفروشی‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا نیمه تعطیل شده‌اند، اجرای طرح تابستانه کتاب ۹۹ نقدینگی خوبی در میان فروشگاه‌های کتاب ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، احسان رضایی، مدیر کتابفروشی پاتوق کتاب تهران با بیان اینکه استقبال از طرح تابستانه کتاب ۹۹ نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا بخشی از خریدها در طرح (حدود ۴۰ درصد) به صورت مجازی است و بقیه به صورت حضوری صورت می‌گیرد.

وی با طرح این موضوع که استقبال مخاطبان از طرح تابستانه کتاب ۹۹ حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است، درباره علت اشتیاق مخاطبان عنوان کرد: بخشی از این موضوع به دلیل تبلیغات کتابفروشی در فضای مجازی بوده است، زیرا در صفحه اینستاگرام خود تبلیغات زیادی انجام دادیم و با ساخت کلیپ‌های مختلف مشتریان خود را برای مشارکت در طرح تشویق کردیم.

رضایی ادامه داد: از سوی دیگر قبل از اجرای طرح نیز به مخاطبان اطلاع داده بودیم که قرار است طرح تابستانه برگزار شود و در باشگاه مشتریان کتابفروشی نیز این موضوع را اطلاع رسانی کرده بودیم.

وی با اشاره به اثرات برگزاری چنین طرح‌هایی برای کتابفروشی‌ها توضیح داد: اجرای طرح‌های فصلی خرید کتاب در افزایش نقدینگی کتابفروشی‌ها به خصوص در فضای کرونا تاثیر زیادی دارد و توانسته به کمک آن‌ها بیاید؛ به خصوص این روزها که بسیاری از کتابفروشی‌ها نیمه تعطیل شده‌اند.

مدیر پاتوق کتاب تهران همچنین به تسویه حساب با کتابفروشی‌ها اشاره کرد و گفت: در طرح قبلی خیلی سریع و به موقع نسبت به دوره‌های قبلی با کتابفروشی‌ها تسویه حساب شد که این موضوع برای کتابفروشی‌ها خیلی خوب بود.

رضایی با بیان اینکه افزایش اعتبار کتابفروشی‌ها در طرح تابستانه کتاب ۹۹ خیلی خوب بوده است، عنوان کرد: نسبت به دوره‌های قبل اعتبارات خیلی بهتر شده است؛ زیرا در دوره‌های قبل کمبود اعتبار داشتند و وقتی مشتری‌ها مراجعه می کردند و می‌دیدند اعتبار نداریم رنجیده می‌شدند.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود تاکید کرد: اما مساله‌ای که در این میان وجود دارد، این است که مشتریان ما توقع دارند به صورت همیشگی کتاب‌ها را با تخفیف عرضه کنیم و اگر می‌توانستیم کاری انجام دهیم که چنین توقعی ایجاد نشود، خوب بود.

رضایی در ادامه صحبت‌های خود پیشنهاد کرد: بهتر بود به جای اینکه ۲۰ درصد تخفیف برای مشتریان در نظر گرفته می‌شد در قالب بن‌کارت به آن‌ها اعتباری می‌دادیم تا بتوانند بر اساس آن کتاب خریداری کنند و کلمه تخفیف از این طرح حذف می‌شد که دیگر بحث تخفیف مطرح نباشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس