کد خبر 1107465
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
کرونا نمایه

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد ویروس کرونا قادر است تا ۵ متر را در هوا طی کند و با ورود به مجاری تنفسی انسان ها موجب بیماری شود.

به گزارش مشرق به نقل از یاهونیوز، قطرات بسیار کوچک ناشی از دم و بازدم انسان ها در صورت آلوده بودن به ویروس کرونا می توانند افراد زیادی را به این ویروس آلوده کنند. زیرا برای انتقال ویروس یادشده نیازی به عطسه نیست و حرکت این ویروس در هوا تا ۵ متر به سادگی رخ می دهد.

بیشتر بخوانید:

محققان آمریکایی در بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که ذرات آغشته به این ویروس در هوا توانسته اند تا فاصله ۴.۸ متری از هر بیمار پیشروی کنند و از طریق بازدم وارد بدن افراد سالم شوند.

بر همین اساس اگر افراد دو یا حتی سه متر از یکدیگر فاصله بگیرند باز هم در امنیت نیستند و اگر از ماسک استفاده نکنند و یکی از آنها آلوده به ویروس کرونا باشد، به طور قطع دیگری را نیز آلوده می کند. البته باید توجه داشت حجم ویروسی که از این طریق وارد بدن افراد سالم می شود نیز در شدت ابتلای آنها به کرونا موثر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    2 1
    مشرق میگذاشتی بعد از کنکور !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حالا که صندلیها رو یک و هشت دهم چیدن داری هشدار میدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من که یقین دارم کنکور وضع کشور رو خیلی بد خواهد کرد. کار اشتباهی بود به شدت .
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
      0 3
      برای زمانی که طرف ماسک نزده باشد نه در کنکور که همه باید ماسک بزنند اگر شما هم کنکوری بودی الان اینجا نبودی که خبر بخونی
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
      3 0
      امروز من دانشگاه بودم دو طرف راهروها صندلی چیده بودن که حداکثر ۱.۵ متر فاصله بینشون بود البته تو کلاس ها بهتر بود فاصله ها
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 0
    غلط کردند دانشمندان این موقع اعلان نظر فرمودند که پیدا شود و بحث ها و .... کنک. و ... از این ببعد فقط سرو ته اتوبوس و مترو بنشینید . اونهم راننده و یک مسافر در عقب و. اِی. یکی هم وسط. شانس آوردن چینی ها. باور کنید . عجیبه.
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 0
    کلا این دانشمندان خیلی دانشمندن هر روز یک چیزی میفهمن چند روز دیگه میفهمن این ویروس حرکات چرخشی هم میزنه. پاس گل هم میده. و عوارضی مانند خارش شصت پا، کچلی، ریزش موی صورت و ... هم دارد البته تا چند روز پیش میگفتن تا واکسن پیدا نشه این ویروس میچرخه. الان میگن واکسن هم فایده نداره کلا خیلی دانشمندان دانشمندن. ما که دانشمند نیستیم چی هستیم؟؟
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    نه بابا ! مگه پرش با نیزه است ! آدم هم 5 متره نمی تونه بپره تو هوا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس