رسول منتجب‌نیا

قائم‌مقام مستعفی حزب اعتماد ملی می‌گوید: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یک فاجعه بود.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

رسول منتجب‌نیا دبیرکل حزب جمهوریت در گفت‌وگو با خبرآنلاین، درباره آشفتگی طیف اصلاح‌طلبان اظهار داشت: تجربه نشان داد که این نهاد و این فرآیند به نتیجه واحدسازی نظرات نمی‌رسد و دیدیم که نه تنها وحدت ایجاد نشد بلکه در این مدتی که شورای سیاست‌گذاری فعال بود بین اصلاح‌طلبان اختلافات تا حدی تشدید شد.

بیشتر بخوانید:

خبر آن‌لاین: شورای اصلاح‌طلبان فقط حیات نباتی دارد

یک نظر این است که احزاب دور هم جمع شوند و بعضی از شخیصت‌ها هم در کنار آنها قرار بگیرند و آنها به یک جمع‌بندی واحد برسند. این کاری است که از دور اول مجلس یا حداقل از دور دوم مجلس تا سال ۹۴ انجام می‌گرفت و از سال ۹۴ ورق برگشت و جور دیگری شد، یعنی احزاب و شخصیت‌ها آزاد بودند و در زمان انتخابات یک ائتلاف جبهه‌ای صورت می‌گرفت.

وی می‌افزاید: یک نظر هم من در سال ۹۲ داشتم و پیشنهادی به بزرگان اصلاح‌طلب کردم که کار را به احزاب بسپاریم ولی به خاطر اختلاف‌نظرهایی که گاهی به تعارض و مشاجره منجر می‌شود، چند نفر ریش‌سفیدی کنند، من پیشنهاد کرده بودم که یک شورای ۳ نفره یا ۵ نفره از بزرگان دور هم جمع شوند و احزاب را تقویت کنند و اصلاح‌طلبان را حمایت کنند و اگر احیانا اختلافی وجود دارد آنها را دعوت کنند و با ریش‌سفیدی اختلافات را برطرف کنند. من به آقایان و سایر دوستان نامه نوشتم و همه هم تقدیر کردند و گفتند این کار اگر انجام شود کار خوبی است ولی متاسفانه انجام نگرفت و به شکلی درآمد که هم وحدت تضعیف شد و هم احزاب خنثی عمل کردند و نتوانستند به نتیجه‌ای برسند.

منتجب‌نیا همچنین گفته است: من از اول موافق شورای سیاست‌گذاری نبودم. من بارها گفته‌ام که شورای سیاست‌گذاری یک پرچم ائتلاف در یک مقطع خاص بود که در اواخر سال ۹۳ برای رفع اختلافات بین کمیته راهبردی و کمیته انتخابات شورای هماهنگی اعضای اصلاح‌طلب به وجود آمد.

سیاست‌گذاری یک مسیر اشتباه بود و ما از ابتدا مخالف بودیم و بعد هم دوستان به تدریج به اشتباهاتی که در آن وجود داشت رسیدند، اصل اولیه این است که احزاب تصمیم بگیرند و بعد در یک فضای جمعی بنشینند و با هم تبادل‌نظر کنند و به وحدت نظر برسند و پشتوانه عملی آن هم این است که این کار برای سال‌های سال انجام شده است و چیز جدیدی نیست، شورای سیاست‌گذاری یک فاجعه جدیدی بود که وارد صحنه شد و تجربه تلخی را به جا گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 2
    جاوید اصلاحات تا ابد الاباد
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
      0 0
      اسب های گاری و خستگی ناشی از سربالایی و .......... !!!!
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    2 0
    شورای اصلاح طلبان یا شورای سیاست‌گذاری اسراییل در ایران؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس