مهدی شکیبایی

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: بحرین نیز روابط زیرپوستی گسترده‌ای در حوزه‌های اقتصادی، دیپلماتیک، اطلاعاتی و امنیتی با رژیم صهیونیستی دارد.

به گزارش مشرق، مهدی شکیبایی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اعلام برقراری ارتباط بین امارات و رژیم صهیونیستی به‌نوعی علنی سازی این روابط عادی، پنهانی و طولانی بین آنهاست.

وی با بیان اینکه از یک دهه اخیر شاهد برقراری روابط پنهانی بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی هستیم، افزود: این روابط در حوزه‌های بسیاری همچون اطلاعاتی، سایبری، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی بین امارات و رژیم صهیونیستی برقرار بود و صرفاً آن را اعلام نمی‌کردند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه علنی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی پیام‌هایی دارد، گفت: علنی سازی این ارتباط، هیچ تاثیری در حل مسئله فلسطین ندارد.
 
وی توضیح داد: علنی سازی  این ارتباط، ناظر بر وضعیت کنونی امارات، رژیم صهیونیستی و آمریکاست؛  این موضوع به دلیل اضطراری  که برای سه کشور وجود داشته علنی شده است و آنها دنبال پیامدهای مطلوب خود از این واقعه هستند.

شکیبایی اضافه کرد: بحرین نیز روابط زیرپوستی گسترده‌ای در حوزه‌های اقتصادی، دیپلماتیک، اطلاعاتی و امنیتی با رژیم صهیونیستی دارد لذا می‌توان گفت علنی سازی روابط امارات و رژیم جنایتکار صهیونیستی اتفاق تازه‌ای نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس