محمود عباس نمایه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور فرانسه گفت که فلسطینیان نخواهند پذیرفت که آرمانشان به دستاویزی برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو تبدیل شود.

به گزارش مشرق، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رد توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی تاکید کرد که فلسطینیان نخواهند پذیرفت که آرمانشان به دستاویزی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

محمود عباس: اتحادیه عرب نشست فوری تشکیل دهد

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، عباس که در تماس تلفنی با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه این موضوع را مطرح می‌کرد، گفت که نه امارات و نه هیچ کشور دیگری حق ندارد که به نام ملت فلسطین صحبت کند.

رئیس تشیکلات خودگردان فلسطین گفت اگر هر کشور دیگری مسیر امارات را طی کند، همان موضعی را اتخاذ خواهد کرد که علیه امارات داشته است.

آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه گذشته  (۲۳ مرداد/ ۱۳ آگوست) طی بیانیه‌ای اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل دست پیدا کرده‌اند.

در متن بیانیه مشترک برای اعلام این توافق آمده است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد».

این اقدام امارات با محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی همراه شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس