مایک پامپئو نمایه پمپئو نمایه

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، شکست شورای امنیت سازمان ملل متحد در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، خطایی بزرگ و نابخشودنی بود.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه گفت، شکست شورای امنیت سازمان ملل متحد در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران خطایی مهلک و نابخشودنی بود.

بیشتر بخوانید:

گزارش گاردین از انزوای آمریکا در عرصه جهانی

پامپئو در نشست خبری با وزیر امور خارجه لهستان گفت: «به ایران اجازه نمی‌دهیم سامانه‌های تسلیحاتی خود را گسترش دهد».

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «شورای امنیت تقاضای کشورهای خاورمیانه را نادیده گرفت اما آمریکا این خطا را تصحیح خواهد کرد».

بامداد امروز قطعنامه آمریکا در شورای امنیت با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی موافق و ۲ رأی مخالف به تصویب نرسید. آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رأی مثبت دادند، چین و روسیه به آن رأی مخالف دادند و بقیه اعضا رأی ممتنع دادند.

پامپئو بعد از شکست این قطعنامه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت این کشور به تلاش خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران ادامه خواهد داد.

«رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا نیز امتناع فرانسه، آلمان و بریتانیا را از حمایت از رأی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی این سازمان علیه ایران، ناامیدکننده خواند اما گفت که تعجب‌آور نبود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 1
    از شورای امنت هم خروج بزن
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 34
    آقای مشرق که پرتلب یک پرتابه را هزار جور آب و تاب میدی که باید بدی دست درد نکند اما این هم یک پیروزی بزرگ است منتها چون پای دولت دز میان است انگار نه انکار. گویا یک خبر معمولی است برادر من این قضیه هم از پیروزهای انقلابی است ولی شما رفتاری داری که مثل روزنامه اصلاحاتی ها در مقابل پیشرفتهای نظامی دارند از خدا بترس تقوی پیشه کن دزست رفتار نکنیم یعنی هرچیزی را جای حق خودش نکذاریم میشه ظلم و ستم و حکومت با ظلم و ستم برجای نمی ماند اینو اونهلیی که به ظریف در مجلس فحش و دری وری گفتند و ادعای اسلامشون هم میشه جوری غلط کردند که آقا فرمود مرتکب فعل حرام شده اید باید نشان بدهید این افتخار هم ناشی از مقاومت سیاست خارجه است اعتبرو یا اولی الابصار
    • چنگیز IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      0 4
      به مردم صادقانه بگویید چقدر امتیاز به چین و روسیه دادید تا آنها به نفع ما رای دادند
    • KiAŊ IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      0 0
      گل گفتی جناب .
    • مانی IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      0 0
      ببند چنگیز.ببند در دوزخ رو
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    مهلک برای آمریکا، تا رو مار شدین گوساله های سامری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس