تمام دیدارهای شهریور؛ از «۶ تایی‌» معروف تا بدون گل‌های کسل کننده

دربی نود و دوم هشتمین تقابل دو تیم استقلال و پرسپولیس است که در آخرین ماه تابستان انجام می‌شود. دیداری که در ماه شهریور سالهای گذشته شاهد اتفاقات جالبی بوده است.

به گزارش مشرق، قرعه کشی جام حذفی مشخص کرد در مرحله نیمه نهایی این مسابقات باید شاهد دیداری جذاب و حساس بین دو تیم استقلال و پرسپولیس باشیم. دیداری که به لطف حذفی بودنش باید دارای برنده باشد و این کمک می کند به هرچه جذاب تر شدن این مسابقه.

این بازی که در یکی از اولین روزهای ماه شهریور برگزار می‌شود، هشتمین تقابل دو تیم در این ماه است و به همین بهانه دیدارهای قبلی دو تیم در ماه شهریور را بررسی می‌کنیم.

۶ صفر معروف پرسپولیس
دو تیم در تاریخ تقابل‌های خود تاکنون ۷ بار در شهریور به میدان رفته‌اند که طی این ۷ دیدار، سرخ پوشان ۲ بار و آبی پوشان یکبار پیروز شده و ۵ دیدار بعدی به تقسیم امتیازات بین دو تیم انجامیده است.

اولین بازی شهریوری که دربی شماره ۱۲ می‌باشد، یکی از تاریخی و معروف ترین تقابل‌های دو تیم است. دیداری که در آن پرسپولیس توانست با ۶ گل استقلال را شکست دهد تا این بهترین برد پرسپولیس و بدترین شکست استقلال باشد. این بازی که در ۱۵ شهریور سال ۵۲ برگزار شد، در چارچوب نیم فصل نخست اولین دوره از جام تخت جمشید برگزار شد. 

بیشتر بخوانید:

اشتباه نکنید، پرسپولیس سرشار از انگیزه است

اولین مساوی و تنها مساوی با گل
دربی شماره ۲۹ که در ۲۹ شهریور سال ۱۳۶۷ در ورزشگاه آزادی برگزار شد، با گلزنی فرشاد پیوس و جعفر مختاریفر با نتیجه مساوی یک-یک خاتمه پذیرفت تا این بازی اولین تساوی شهریوری دو تیم و تنها تساوی شهریوری باشد که تماشاگران در آن شاهد عبور توپ از خط دروازه بوده‌اند. جعفر مختاریفر گلزن تیم استقلال در آن بازی کاپیتان آبی پوشان بود اما بازوبند کاپیتانی سرخ پوشان در آن بازی بر بازوی مدافع فقید آنها کاظم سید علیخانی بسته شد.

تنها پیروزی شهریوری استقلال با گلزنی سرمربی
دربی شماره ۷۵ که در چارچوب مسابقات لیگ برتر بود، در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ برگزار شد و آبی پوشان با گل‌های فرهاد مجیدی و مجتبی جباری رقیب سنتی خود را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دادند.  این تنها پیروزی شهریوری آبی پوشان در تاریخ دربی‌هاست و یکی از چهار پیروزی متوالی آنها در تاریخ این مسابقات است که با سرمربیگری پرویز مظلومی حاصل شد. 

صفر - صفرهای کسل کننده
از سریال صفر - صفرهای کسل کننده سرخابی‌ها، ۳ بازی در شهریور اتفاق افتاده که مربوط به دربی‌های ۷۵، ۷۷ و ۸۳ است. در دو دربی (۷۵ و ۷۷) امیر قلعه نویی و در دربی ۸۳ علیرضا منصوریان برای استقلال روی نیمکت نشستند و برای سرخ پوشان دو مربی خارجی به اسم مانوئل ژوزه و برانکو در دربی‌های ۷۵ و ۸۳ و علی دایی در دربی ۷۷ روی نیمکت نشستند.  این ۳ نتیجه صفر - صفر در ۷ دربی گذشته شهریوری نشان می‌دهد تساوی بدون گل تکراری ترین نتیجه در دربی‌های شهریوری است.

پرسپولیس آخرین برنده دربی شهریوری
آخرین دربی شهریوری به تقابل دو تیم در هفته چهارم لیگ نوزدهم باز می‌گردد که سرخ پوشان با گلی دیرهنگام برنده یک بازی برابر و کسل کننده شدند. مهدی عبدی مهاجم جوان سرخ پوشان توانست در دقیقه ۸۱ این دیدار که در روز ۳۱ شهریور سال ۹۸ برگزار شد گلزنی کند تا با این نتیجه سرخ پوشان برنده آخرین دربی شهریوری باشند.

دومین برد استقلال یا سومین برد پرسپولیس؟
از آنجایی که دربی شماره ۹۲ در جام حذفی است، این بازی حتما باید برنده داشته باشد و در پایان ۹۰، ۱۲۰ و یا ضربات پنالتی مشخص خواهد شد که آیا آبی ها به دومین پیروزی شهریوری خود در این مسابقات دست می یابند یا سرخ ها برای سومین بار در دربی های شهریوری پیروز می شوند.

این بازی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار می‌شود و برنده این بازی یک پای فینال است. فینالی که از آن سو یکی از دو تیم تراکتور یا نفت مسجد سلیمان به آن خواهند رسید.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس