کد خبر 1106339
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
وزارت صنعت

با گذشت سه ماه از سرپرستی حسین مدرس خیابانی در وزارت صنعت، وی اکنون قانونا دیگر نمی‌تواند به ماموریت خود ادامه دهد.

سرویس اقتصادی مشرق-  ۲۲ اردیبهشت امسال، آقای روحانی رئیس‌جمهور، رضا رحمانی وزیر صنعت را برکنار کرد و حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارتخانه منصوب کرد.

بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی، رئیس‌جمهور می‌تواند برای‌ وزارتخانه‌هایی‌ که‌ وزیر ندارند حداکثر برای‌ مدت‌ سه‌ ماه‌ سرپرست‌ تعیین‌ نماید.

بنابراین، مدت سه‌ماهه سرپرستی مدرس خیابانی، روز ۲۲ مرداد یعنی چهارشنبه گذشته به پایان رسید و با توجه به اینکه وی موفق نشد رای اعتماد مجلس را کسب کند، اکنون وزارت صنعت بلاتکلیف باقی مانده است.

در دولت نهم نیز موردی شبیه این رخ داد و سرپرستی آقای حسین صمصامی در وزارت اقتصاد در سال ۱۳۸۷ به سه ماه قانونی خود رسید و در آن مقطع، رئیس‌جمهور از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تداوم سرپرستی صمصامی حکم حکومتی دریافت کرد.

اما در موضوع فعلی وزارت صنعت، با گذشت دو روز از پایان مهلت قانونی اداره وزارتخانه با سرپرست، هنوز سرنوشت این وزارتخانه مشخص نشده است. هم‌اکنون بدون مجوز رهبر معظم انقلاب، ادامه سرپرستی آقای مدرس خیابانی در وزارت صنعت، غیرقانونی است. تاخیر عامدانه دولت در معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، دلیل اصلی این خلأ مدیریتی در یکی از مهمترین وزارتخانه‌های اقتصادی کشور در شرایط تحریمی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 1
    سرقینی وارد میشود . به لطف خدا و با درایت مهندس از آلمان و امریکا هم جلو میزنیم
  • وطن پرست DE ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    لابد این مشکل رو هم فقط می شه با مذاکره حل کرد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس