اردوغان: ترکیه به نقشه‌هایش در مدیترانه ادامه می‌دهد

رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر تداوم فعالیت‌های اکتشافی این کشور در دریای مدیترانه، گفت آنکارا هرگز با طرحی که این کشور را به سواحلش محدود کند، موافقت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید کشورش به پیشبرد عملیات‌های حفاری اکتشاف نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه ادامه می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان شامگاه دوشنبه بعد از نشست کابینه دولت در آنکارا گفت: «ترکیه به اجرای برنامه‌هایش در عرصه میدانی و دیپلماسی ادامه می‌دهد تا زمانی که عقل سلیم در موضوع [شرق دریای مدیترانه] پیروز شود».

بیشتر بخوانید:

اهداف اردوغان از تغییر کاربری ایاصوفیه چیست؟ +عکس

بر این اساس، وی با درخواست از کشورهای حاشیه دریای مدیترانه برای همکاری جهت یافتن چارچوبی برای حفاظت از حقوق همه در این منطقه، اظهار داشت: «ما همواره اینجا هستیم و آماده‌ایم با گفت‌وگو بر مبنای تساوی، مناقشات را حل کنیم».

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: «به هیچ وجه امکان ندارد ترکیه با طرحی که این کشور را به سواحلش محدود ساخته و سرزمین وسیع آن را نادیده بگیرد، موافقت کند».

اردوغان هفته قبل در سخنانی با بیان اینکه یونان به تعهدات خود به ترکیه در زمینه توقف عملیات حفاری در دریای مدیترانه عمل نکرده است، گفت عملیات حفاری در دریای مدیترانه را از سر گرفته و به اجرای توافق‌هایش با لیبی ادامه خواهد داد.

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته و به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش‌های قدیمی منجر شده است. در موضوع لیبی نیز ترکیه حامی دولت «وفاق ملی» لیبی به ریاست «فائز السراج» مستقر در طرابلس است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ف GE ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    4 31
    ترکیه یک قرن دیگر باید پشت دروازه اروپا زانو بزند....ترکیه عددی در هیچ زمینه ای نیست
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      12 9
      بوس لالا کن.
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      12 0
      بله چون رئیس جمهور قبلی فرانسه اعلام کرد اتحادیه اروپا جای مسیحیان است !
  • فرزند ایران IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    13 3
    دوستان مراقب افرادی باشید که دوست دارند نزاع قومیتی راه بیاندازند. عده ای با اهانت به ترکیه یا طرفداری از آن و دیگر اهانت ها یا طرفداری ها اخبار مربوط به ترکیه را محلی برای پر رنگ کردن نزاع های قومیتی می کنند در حالی که ما در ایران بدین معنا چیزی نداریم.
    • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      4 9
      شکاف قومیتی به برکت شما اتفاق افتاده .. توهین به کشور تورکیه حالا چرا باید به مذاق اتباع ایران خوش نیاید ؟ اسم دیگری روی عمل این اتباع ایرانی نمیتوان گذاشت شکاف قومیتی مبارکتون ... شما فعلا همراه تورچیه پرستها زوزه بکشید...خخخ
    • * IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      2 3
      کسی تو ترکیه سایت مشرق و نمی خونه چون زبان پارس بلد نیستند ! پس اونهایی که تو سایت مشرق نفرت پراکنی می کنند همه می دونند منظورشون به کیه ؟
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    7 1
    باید به ترکیه در موضوع لیبی کمک نمود یعنی ترکیه از سوریه عقب بشیند و روسیه از لیبی
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 5
      چیز دیگه ای نمی خواید؟هم از لیبی هم از سوریه هم از خاورمیانه بیرون انداخته می شوید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس