نخستین حادثه سی مارس در آب های سواحل آفریقا روی داد. این بالگرد، به علت نقص سامانه ارتباطی، نتوانست با ناوشکن یو اس اس سیمپسون ارتباط برقرار کند. هدایت کنندگان این بالگرد مجبور شدند آن را نزدیک ناوشکن یو اس اس سیمپسون فرود بیاورند. دومین حادثه یک هفته بعد (شش آوریل) در شمال افغانستان روی داد که یک بالگرد بدون سرنشین نیروی دریایی آمریکا هنگام «مأموریت نظارت معمول» به علتی که هنوز مشخص نیست سقوط کرد.

بالگرد بدون سرنشین فایر اسکات که نخستین پروازش را دسامبر دو هزار و شش انجام داد، به ویژه به تجهیز رزم ناوهای ساحلی (LCS) نسل جدید اختصاص دارد. این بالگرد هفت متر طول و سه متر ارتفاع دارد و می تواند با سرعت دویست کیلومتر در ساعت در ارتفاع شش هزار متری به مدت هشت ساعت پرواز کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این بالگردها که مخصوص شناسایی و نظارت هوایی هستند در مأموریت های مبارزه با دزدی دریایی یا در افغانستان مورد استفاده قرار می گیرند. بنا بر اعلام پنتاگون، نیروی دریایی آمریکا قرار است به صد و شصت و هشت فروند از این بالگردها مجهز شود. یکی از این بالگردها که روی یک ناوشکن قرار داشت، ماه ژوئن هنگام عملیات نظامی در لیبی منهدم شد.