کد خبر 1106020
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
اعلام زمان توزیع کارت کنکور سراسری 99

کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریورماه ۹۹ برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند از ۲۸ مرداد با مراجعه به سایت سنجش آموزش کشور کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

به گزارش مشرق، آزمون سراسری ۹۹ در روزهای چهارشنبه ۲۹ مرداد، پنجشنبه ۳۰ مرداد، جمعه ۳۱ مردادماه و شنبه اول شهریور ماه سال ۱۳۹۹ در سراسر کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب برگزار خواهد شد.

بر این اساس آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه ۲۹مردادماه، داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح روز پنج شنبه ۳۰مردادماه،  داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۳۱ مرداد و داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی در صبح روز شنبه اول شهریور ماه در ۳۹۲ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

توزیع کارت گروه‌های آزمایشی

همچنین کارت های‌ شرکت در آزمون‌ همه داوطلبان‌ گروههای‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌، علوم انسانی‌، هنر و زبانهای خارجی‌ به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز سه شنبه ۲۸ تا روز چهارشنبه ۲۹ مرداد  بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. 

لذا همه‌ داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به سایت این سازمان مراجعه کنند و با وارد نمودن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کد پیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه  کنند.

 بدیهی است داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروههای آزمایشی دوم و سوم (گروههای آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) خود اقدام نکنند. 

سازمان سنجش تاکید کرده است؛ داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی است.  بنابراین همه داوطلبان باید برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

 محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون

باجه‌های رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری از روز سه شنبه ۲۸ مرداد شروع به فعالیت خواهند کرد. محل رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون همه داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی‌، علوم انسانی‌، علوم‌ تجربی‌، هنر و زبانهای ‌خارجی‌ بر مبنای‌ شهرستان‌ محل‌ اقامت فعلی‌ آنان‌ که‌ در بند ۴۴ تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌، مشخص‌کرده‌اند به‌ شرح‌ جدول شماره‌ ۱ و آدرس محل رفع نقص به شرح جدول شماره ۲ و ۳  اطلاعیه ای که در این زمینه منتشر شده ا، قرار گرفته است.

سهمیه ایثارگران

همه داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی و رزمنده داوطلب بسیجی و همچنین همسر و فرزندان آنان جهت اعلام مغایرت و تکمیل اطلاعات مربوط به سهمیه حداکثر تا تاریخ  اول شهریور منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات  سازمان سنجش مراجعه کنند  و با توجه به توضیحات مندرج در درگاه نسبت به اصلاح و تکمیل موارد اقدام نمایند تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه برای آنها اعمال شود . در غیراین صورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچ گونه اعتراضی قابل قبول نیست.

بر این اساس داوطلبانی که سهمیه آنان مورد تایید قرار نگرفته است برای اطمینان بیشتر و بررسی وضعیت عدم تایید سهمیه خود (بعد از ویرایش) به ارگانهای ذیربط نیز مراجعه کنند. در غیر این صورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچ‌گونه اعتراضی قابل قبول  نخواهد شد.

در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به هر داوطلب در تمامی گروه های آزمایشی یک پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال (آزمون عمومی «دفترچه شماره ۱» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره ۲») در قالب دو بسته نایلونی داده می‌شود. این بسته‌ها شخصی سازی شده و مشخصات داوطلبان بر روی پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج شده است.

متقاضیان دانشگاه فرهنگیان

 متقاضیان رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه های تربیت دبیر شهید رجایی و پردیس های دانشگاه فرهنگیان باید منتظر باشند تا توضیحات لازم درخصوص نحوه اعلام علاقه مندی از داوطلبان برای پذیرش در این دانشگاه ها در مرحله انتخاب رشته اطلاع‌رسانی خواهد شد.

متقاضیان دانشگاه آزاد

 بر این اساس آن دسته از داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آنها براساس آزمون صورت می‌پذیرد، باید  ضمن شرکت در آزمون، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری جهت انتخاب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاعیه این سازمان در زمان انتخاب رشته توجه کند.

نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش 

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ با نزدیک شدن به ایام برگزاری آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ مشاهده می‌شود برخی از افراد و مؤسسات سودجود و کلاهبردار با انجام تبلیغات در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می‌ کنند از داوطلبان درخواست می‌شود در نهایت هوشیاری و مراقبت از گرفتار شدن در دام این شیادان، هرگونه خبر مشکوک در این زمینه را از طریق شماره تلفن‌های ۳۶۱۸۲۱۵۲-۰۲۶ و ۳۶۱۸۲۱۵۱-۰۲۶ و آدرس الکترونیکی hefazatazmon@sanjesh.org به ستاد خبری اداره کل حراست سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند.

همچنین  این سازمان هیچ گونه فعالیتی در کانال های اطلاع‌رسانی (تلگرام، اینستاگرام)  ندارد و داوطلبان جهت کسب اطلاعات لازم و دسترسی به اطلاعیه ‌های صادره می-توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان، نشریه الکترونیکی پیک  سنجش و یا کانال های اطلاع‌ رسانی داخلی سروش، آی‌گپ، گپ، بله و ایتا به آدرسهای مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام کنند.

باتوجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org  مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. داوطلبان می‌توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    بنده سال 96 آپارتمان 70 متری خود را فروختم تا با مقداری پس انداز و وام مسکن واحد بزرگتری بخرم ،روز به روز قیمتها بالا و بالاتر رفت و من در بانک سپرده گذاری کردم و الان با همین پول و سود اش یک واحد 50 متری نمیشه رهن کرد.این است مدیریت مسوولین ما که در عرض 2 سال ارزش پول شما محو میشه خدا نابود کنه ظالمان را
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      2 0
      اشتباه اومدی خبربعدی باید مینوشتید
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 4
    ان شاءالله بسلامتی باشد
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    1 0
    توروخداتعویق گرمه بقران نمیشه ماسک زد جون مارونگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس