کد خبر 1105803
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
رشد منفی 20 درصدی اقتصاد انگلستان

اداره ملی آمار انگلستان گزارش داد اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم رکورد کاهش رشد اقتصادی را ثبت کرد و اقتصاد این کشور ۲۰.۴ درصد کوچک تر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، بیماری همه گیر کرونا یک بحران بزرگ در انگلیس ایجاد کرده به طوریکه هزاران انگلیسی شغل خود را در بحبوحه اخراج ها از دست داده اند.

بر اساس آمار موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی، نرخ بیکاری این کشور می تواند از ۱.۳ میلیون نفر به ۳ میلیون نفر تا پایان سال ۲۰۲۰ برسد درحالی که اقتصاد این کشور بعید است تا سال ۲۰۲۳ به سطح پیش از کرونا باز گردد.

بیشتر بخوانید:

اداره ملی آمار این کشور گزارش داد اقتصاد انگلستان در سه ماهه دوم رکورد کاهش رشد اقتصادی را ثبت کرد و اقتصاد این کشور ۲۰.۴ درصد کوچک تر شده است. این آمار همچنین بدان معناست که انگلیس هم اکنون با رکود مواجه است همانطور که در ۲ سه ماهه پیشین نیز رشد منفی داشت. این کشور در سه ماهه نخست امسال کاهش رشد ۲.۲ درصدی را ثبت کرد.

جاناتان اتو از اداره ملی آمار گفت: «رکود ناشی از شیوع کرونا به بیشترین کاهش سه ماهه GDP  منجر و رکود ثبت کرده است.»

مقامات انگلیسی در ابتدا بیش از ۱۲.۳ میلیارد پوند (بیش از ۱۶ میلیارد دلار) به عنوان کمک مالی اضطراری برای حمایت از کسب و کارهای کوچک در جریان شیوع کرونا اختصاص دادند.

ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس در اوایل ماه می هشدار داد که اقتصاد این کشور به راحتی به حالت قبل بازنخواهد گشت و خاطرنشان کرد قرنطینه احتمالا منجر به رکود شدیدی خواهد شد که تاکنون نظیر آن ندیده ایم.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، این کشور بدترین رکود از سال ۱۹۲۹ را تجربه خواهد کرد. در آن سال وال استریت سقوط کرد و منجر به «رکود عمیق اقتصادی» شد.

در عین حال، سیاست مداران انگلیسی در مورد موضوعات مربوط به قرنطینه دچار تفرقه شده اند زیرا دولت به علت شیوع جدید ویروس در مناطق مختلف این کشور، گام های بعدی رفع محدودیت ها را متوقف کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس