کد خبر 1102599
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
بی‌خانمان نمایه آمریکا

برنی سندرز سناتور مطرح آمریکایی و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت: به دنبال همه گیری کرونا در آمریکا نیمی از خانوارهای آمریکایی درآمد خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق، بر اساس داده‌های وبگاه«ورلد امتر» شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا عصر دیروز از مرز ۱۸ میلیون و ۲۵۸ هزار نفر فراتر رفت. شمار فوتی‌ها نیز به رقم وحشتناک۶۹۴ هزار نفر رسید. بر اساس داده‌های این وبگاه آمریکا کماکان با ۴ میلیون و ۸۱۳ هزار مبتلا و ۱۵۸ هزار فوتی در صدر جدول جهانی تلفات کرونا قرار دارد. کرونا وضعیت بسیار اسف باری در آمریکا به بار آورده طوری که طبق گزارش‌ها اقتصاد این کشور وارد بزرگترین رکود خود طی ۹۰ سال گذشته شده است. این ویروس حتی بیش از ۵۴ میلیون بیکار به لشکر بیکاران آمریکا اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید:

۲۸ میلیون آمریکایی دیگر به دلیل تشدید بحران کرونا بی‌خانمان می‌شوند

افزایش بی‌خانمان‌ها و صف‌های طولانی دریافت غذا در آمریکا

۵۰ میلیون بیکار، ۴۱ میلیون گرسنه و میلیون‌ها آواره

۳۰ میلیون کارگر آمریکایی قادر نیستند مزایای بیکاری خود را تمدید کنند؛ ۴۱ میلیون آمریکایی از فقر غذایی رنج می‌برند. نزدیک به ۱۴ میلیون کودک در این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند و ۲۸ میلیون نفر نیز همین روزهاست که سقفی بالای سرخود برای زندگی نداشته باشند.

روز یک شنبه نیز «برنی سندر»، سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» در پیامی توئیتری با اعلام اینکه «مردم آمریکا فقیرتر شده‌اند» هشدار داد کرونا باعث شده نیمی از خانوارهای آمریکایی نیز درآمد خود را از دست بدهند: «ثروتمندان ثروتمندتر شده‌اند (اما) بیش از نیمی از خانوارهای آمریکایی درآمد خود را در جریان همه‌گیری کرونا از دست داده‌اند این در حالی است که ۴۹۱ میلیاردر، ثروت خود را ۷۴۳ میلیارد دلار افزایش داده‌اند. این ناپسند است. ما به اقتصادی نیاز داریم که برای همه کار کند نه اقتصاد متقلبانه‌ای که برای ثروتمندان و قدرتمندان است». طبق گفته «سندرز» نرخ تولید ناخالص داخلی این کشور نیز در سه ماهه گذشته دست کم ۳۳ درصد افت داشته است.

۴ وزیر صهیونیست در قرنطینه

از سرزمین‌های اشغالی نیز خبر می‌رسد کرونا ۴ وزیر صهیونیست را روانه قرنطینه کرده است. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عبری‌زبان «معاریو»، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، از چهار وزیر خواسته تا پس از ارتباط و تماس با «رافی پرتز»، وزیر امور قدس در دولت نتانیاهو که روز شنبه اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده است، تحت قرنطینه قرار بگیرند. این روزنامه عبری‌زبان همچنین نوشته، این وزارتخانه از« زئیو الکین»، وزیر آموزش عالی و منابع آبی، «یعقوب اویتان»، وزیر امور دینی، «اورلی لوی»، وزیر توسعه و نیز «الی کوهن»، وزیر اطلاعات دولت صهونیستی خواست خود را قرنطینه کنند. طبق نوشته روزنامه معاریو، «آوی دیختر» و «اوسنات مارک» از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و همچنین سه تن از مشاوران آنها نیز به همین دلیل در قرنطینه قرار دارند.

نخست‌وزیر کرونایی

از اروپا نیز خبر رسیده که، همزمان با افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کوزوو، نخست‌وزیر این کشور کوچک هم به این ویروس مبتلا شده است. به نوشته بلومبرگ، «عبدالله هوتی» نخست‌وزیر کوزوو در پیامی در صفحه شخصی خود در فیس بوک اعلام کرده نتیجه تست ابتلا به کرونای او مثبت شده است. این سیاستمدار ارشد اهل کوزوو همچنین اعلام کرده به جز سرفه‌ خفیف هیچ نشانه دیگری در رابطه با ابتلا به کرونا ندارد: «من برای دو هفته خودم را قرنطینه می‌کنم و وظایفم (در مقام نخست‌وزیر) را از خانه انجام خواهم داد». طبق آخرین خبرها، تا روز دوشنبه در کوزوو ۸ هزارو ۷۹۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۴۹ تن فوت کرده‌اند و ۴ هزارو ۸۶۳ نفر از مبتلایان هم درمان شده‌اند.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    21 2
    ما هم مثل هموناییم. بدتر نباشیم مطمئن باش بهترم نیستیم
  • حامد IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    2 0
    خوبه که نیمی از ما درآمد داریم...
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    3 0
    بابا بیخیال، آمریکا اگه آمریکای مشرق و برنی سندرز بود آمریکا نبود که. میشد اوگاندا. فقر داره ولی نه 50%
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    0 0
    بیایید از ما بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس