کد خبر 1105774
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
اسکوچیچ و وضعیت بلاتکلیف تیم ملی/ بازی با ازبکستان برای فینال جام حذفی لغو می‌شود؟ 

تصمیمات جدید به بلاتکلیفی تیم ملی و اسکوچیچ دامن زده و هفته‌های آینده دستخوش اتفافات جدیدی خواهد بود. 

به گزارش مشرق، فیفا و AFC تصمیم گرفتند بازی‌های ملی در قاره آسیا را تا پایان سال ۲۰۲۰ لغو کنند و از طرفی برای برگزاری بازی‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین تاریخ جدیدی اعلام نشده است. 

*وقفه حداقل شش ماهه در بازی‌های سرنوشت‌ساز تیم‌ملی 

این اتفاق به این معنی است که پس از وقفه هفت ماهه در برگزاری بازی‌های سرنوشت‌ساز تیم‌ملی در این مرحله، اسکوچیچ و ملی‌پوشان ایران تا مدت زمان نامعلومی -حداقل تا نوروز ۹۹- باید منتظر بمانند. 
بعد از لغو فیفادی در ماه‌های شهریور، مهر و آبان سال جاری (سه پنجره رسمی بازی‌های ملی در سال ۲۰۲۰)، فیفا و AFC از نخستین پنجره فیفادی در سال ۲۰۲۱ در ماه مارس یا فروردین، برگزاری انتخابی جام جهانی و جام ملت‌ها را مورد بررسی قرار خواهند داد.

*انتخابی مسابقات به صورت متمرکز می‌شود؟ 

لغو مسابقات موجب فشردگی بیش از حد تقویم فوتبال خواهد شد چرا که در ادوار گذشته در فاصله یک سال تا جام جهانی تکلیف تیم‌های حاضر در مسابقات جهانی در هر قاره مشخص می‌شد اما این بار حتی تیم‌های حاضر در دور نهایی انتخابی مسابقات هم مشخص نشده است! 
البته این احتمال وجود دارد که که نهادهای بین‌المللی فوتبال در نهایت به برگزاری متمرکز بازی‌ها رضایت دهند؛ اتفاقی که برای رقابت‌های بین‌المللی باشگاهی رخ داد. 

بیشتر بخوانید:

پشت پرده مخالفت پرسپولیس با رفتن باقری به تیم ملی



*اسکوچیچ و بلاتکلیفی تیم‌ملی

سرمربی کروات تیم ملی فوتبال بهمن ۹۸ با قراردادی ۴ ماه با بند تمدید در صورت راهیابی به مرحله سوم انتخابی جام جهانی استخدام شد اما کرونا این مربی و مسئولان فدراسیون را هم دچار دردسر کرده است. 

از زمان روی کار آمدن اسکوچیچ تیم ملی هیچ اردو یا بازی تدارکاتی و رسمی نداشته و فرصتی برای حضور ملی‌پوشان فراهم نشده است. در این مدت سرمربی تیم ملی حدود ۴ ماه در منزل خود در کرواسی حضور داشته و مدتی است بازی‌های باشگاهی را در ایران تماشا و آنالیز می‌کند. در پی این اتفاق دستیاران داخلی و خارجی هم گرد هم آمده‌اند. 

این اتفاقات به این معنی است که اسکوچیچ بدون بازی رسمی تا پایان سال ۲۰۲۰ و همینطور ماه‌هایی از ۲۰۲۱ قرارداد خود را دریافت خواهد که حدودا معادل ۵ میلیارد تومان است و مبلغی هم به دستیارانش اختصاص خواهد یافت. 

در نخستین روزهای شیوع این اپیدمی، برخی از فدراسیون‌ها -از جمله اروگوئه که قرارداد اسکار تابارس را فسخ کرد- با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن این دوران، قرارداد مربیان ملی را فسخ کردند تا از پرداخت دستمزد خودداری کنند. 

در ایران هم زمزمه‌هایی برای فسخ قرارداد یا عدم تمدید قرارداد اسکوچیچ وجود داشت که فدراسیون فوتبال قویا این شایعات را تکذیب کرد اما مشخص نیست طرفین قرارداد جدیدی منعقد کرده‌اند و چگونه به همکاری می‌پردازند چرا هنوز دستمزد اسکوچیچ پرداخت نشده است. 

باید دید طرفین قرارداد برای ماه‌های پیش‌رو چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد و آیا می‌توانند با این وضعیت به همکاری خود ادامه دهند یا خیر. 

*بازی تدارکاتی با ازبکستان برگزار می‌شود؟ 

وقتی بازی رسمی برگزار نشود، الزامی برای آماده‌سازی و هزینه اضافه نیست. در واقع بازی‌های تدارکاتی و اردوها برگزار می‌شوند که تیم‌ها برای بازی‌های رسمی آماده شوند. 

در شرایطی که بازی‌های انتخابی جام جهانی در سال ۲۰۲۰ لغو شده، این سوال پیش می‌آید که آیا فدراسیون برای بازی‌های تدارکاتی هزینه می‌کند یا خیر. 

در حال حاضر بازی با ازبکستان برای ۱۸ شهریور رزرو شده است اما در هفته‌های اخیر این فدراسیون از نهایی کردن دومین بازی تیم‌ملی خودداری کرد که می‌تواند ریشه در نامشخص بودن بازی‌های رسمی داشته باشد. 

این امکان وجود دارد که فدراسیون به خاطر فشردگی مسابقات باشگاهی از برگزاری این اردوی ملی خودداری کند تا جام حذفی زودتر تمام شود و تیم‌ها در زمان کوتاه‌تری برای فصل آینده آماده شوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس