کد خبر 1105622
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
۳ معضل بزرگ اسکوچیچ برای اردوی تیم ملی/ ایران بدون ستاره‌ها به مصاف ازبکستان می‌رود؟

سرمربی کروات تیم ملی با سه معضل مهم برای برگزاری اردوی این تیم با تمام نفرات روبرو است که می‌تواند حضور بازیکنان را در تیم ملی تحت الشعاع قرار دهد.

به گزارش مشرق، نخستین اردوی تیم ملی فوتبال ایران از زمان سرمربیگری دراگان اسکوچیچ در اواسط شهریور برگزار می‌شود و سرمربی کروات این فرصت را خواهد داشت که برای اولین بار با ملی‌پوشان ایران روبرو شود. از طرفی برگزاری این اردو به سرمربی تیم ملی کمک خواهد کرد تا بازیکنان مدنظر خود را برای ۴ دیدار حساس و سرنوشت‌ساز در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی شناسایی کند.

در این اردو تیم‌ملی دو دیدار دوستانه خواهد داشت که اولین بازی برابر ازبکستان در ۱۸ شهریور برگزار می‌شود. ملی‌پوشان دیدار دیگری قبل از بازی با ازبکستان خواهند داشت که طبق گمانه‌زنی‌ها و اطلاع‌رسانی رسانه‌های عرب زبان، این دیدار با یکی از دو تیم سوریه یا فلسطین برگزار خواهد شد اما فعلا چیزی قطعی نیست.

با این وجود، دو موضوع مهم روی برگزاری این اردو با تمام نفرات سایه انداخته است که می‌تواند به معضلی برای تیم اسکوچیچ تبدیل شود و چه بسا او نتواند اردوی خود را با تمامی نفرات برگزار کند.

بیشتر بخوانید:

زمان فینال جام حذفی در گرو نظر اسکوچیچ

کرونا و محدودیت صدور ویزا

بخش اعظمی از تیم ملی را بازیکنان شاغل در خارج از ایران تشکیل می‌دهد که عمدتا در کشور بلژیک، پرتغال، قطر و ... بازی می‌کنند و چند بازیکن هم در روسیه، انگلیس و کرواسی مشغول هستند.

ماجرای سفر علیرضا بیرانوند از ایران به بلژیک هنوز از خاطرها نرفته و همین موضوع نگرانی‌هایی را برای برخی از لژیونرها به وجود آورده که مبادا در بازگشت مجدد به کشور محل فعالیت‌شان دچار مشکل شوند. برخی از کشورها از جمله انگلیس، بلژیک و ... برای مسافران کشورهایی مانند ایران، قرنطینه دو هفته‌ای در نظر دارند تا جلوی گسترش کرونا را با اتخاذ تدابیری این چنینی بگیرند.

به همین دلیل ممکن است ایران هم مانند تیم ملی عراق قید برگزاری اردو با لژیونرها را بزند و فعلا برای اردوی تدارکاتی خود بازیکنان ملی‌پوش را دچار دردسر نکند چرا که بلافاصله اردوی جدید شروع خواهد شد و ممکن است بازیکنان شاغل در خارج از کشور به واسطه حضور در تیم ملی، متحمل قرنطینه و نیمکت نشینی در تیمشان شوند.

لیگ قهرمانان آسیا

یک هفته پس از فیفادی (روزهای مربوط به برگزاری بازی‌های ملی در اقصی نقاط جهان)، لیگ قهرمانان آسیا به طور متمرکز در قطر شروع می‌شود و چهار نماینده ایران هم برای کسب بهترین نتایج راهی این کشور می‌شوند. به همین دلیل این چهار باشگاه در صدد حفظ بازیکنان در اردو هستند تا با هماهنگی بیشتری به مصاف رقبای سرسخت خود بروند.

رسانه‌های عراقی خبر داده‌اند که پرسپولیس با حضور بشار رسن در تیم ملی عراق مخالفت کرده و با حفظ این بازیکن در اردوی خود به دنبال افزایش آمادگی برای کسب بهترین نتایج در لیگ قهرمانان آسیاست.

در صورتی که این شائبه صحت داشته باشد، چه بسا پرسپولیسی‌ها برای نگه داشتن بازیکنان عمدتا ملی‌پوش خود در اردو هم مذاکراتی داشته باشند. هر چند روزهای گذشته اخباری مبنی ارائه پاسپورت بازیکنان به دپارتمان تیم‌های ملی برای انجام هماهنگی‌های بازی دوستانه با ازبکستان در تاشکند انجام شده است.

با توجه به اینکه بازیکنان در بازگشت از اردوی تیم ملی در ازبکستان باید چند روزی را هم استراحت کند، احتمال غیبت بازیکنان این چهار تیم در اردو قوت گرفته یا حداقل آن‌ها در مدت زمان کمتری در اختیار تیم ملی بمانند تا کادرفنی به شناخت بیشتری از بازیکنان برسد.

فینال جام حذفی

مسئولان سازمان لیگ می‌گویند به علت برگزاری اردوی تیم ملی از اواسط شهریور، قادر به برگزاری دیدار پایانی جام حذفی نیستند. به همین دلیل باید با کادر فنی تیم ملی درباره برگزاری این مسابقه رایزنی شود. این مذاکره درباره گرفتن زمانی از اردوی تیم ملی به نفع تیم‌های حاضر در فینال این مسابقات است چرا که بعد از اردوی ملی، به علت نفل و انتقالات و لیگ قهرمانان آسیا زمان کمی در اختیار تیم‌ها و سازمان لیگ می‌ماند.

به همین علت ممکن است دو تیم حاضر در فینال که شاید از میان تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا هم باشند، به طور کلی در اردوی تیم ملی حاضر نشوند و برای گرفتن تنها سهمیه باقی مانده از لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده رقابت کنند.

با توجه به شرایط موجود و اردوهای متوالی تیم ملی در شهریور، مهر و آبان، به نظر می‌رسد، اسکوچیچ برای برگزاری اردو با تمام بازیکنان مدنظرش، محدودیت‌هایی داشته باشد. به همین منظور باید هر چه زودتر جلسات مربوط به این موضوع با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برگزار و مشخص شود که کدام بازیکنان می‌توانند تیم‌ملی را همراهی کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس