کد خبر 1105762
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
افشاگری سازمان حقوق بشری درباره شکنجه‌ یمنی‌ها در زندان سعودی

یک سازمان حقوق بشری از شکنجه سازمان‌یافته بازداشتی‌های یمنی در زندان «جازان» عربستان سعودی پرده برداشت.

به گزارش مشرق، سازمان حقوق بشری «سام» که مقر آن در ژنو قرار دارد از تخلف‌های گسترده در حق بازداشتی‌های یمنی در زندان «جازان» عربستان سعودی خبر داد.

در بیانیه این سازمان آمده است: مقامات سعودی صدها یمنی را در زندانی وابسته به نیروی هوایی سعودی زندانی کرده‌اند، این زندان فاقد نازل‌ترین استانداردهای لازم است و در آن به صورت سازمان‌یافته شکنجه و بدرفتاری اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این سازمان حقوق بشری تأکید کرد، افسران و نظامیان سعودی، بازداشتی‌های یمنی را با کابل برق و امثال آن شکنجه می‌کنند، برخی بازداشتی‌ها حدود یک ماه در زندان انفرادی هستند و اجازه تماس با جهان خارج و یا ارتباط با دیگر زندانیان را ندارند.

«توفیق الحمیدی» رئیس سازمان سام اعلام کرد، از جمله این بازداشتی‌ها، کسانی هستند که در مرزهای جنوبی عربستان سعودی علیه «حوثی‌ها» می‌جنگیده‌اند. تعداد آنها بیش از ۵۰۰ نفر است و ۲۸ نفر از آنها به دلیل درخواست مرخضی برای عید فطر بازداشت شده‌اند.

از دیگر بازداشتی‌ها، صیادان یمنی هستند که گارد ساحلی یمن به دلایلی نامشخص آنها را بازداشت و تحویل نیروهای سعودی داده است، حداقل یکی از این صیادان به دلیل شکنجه در زندان فوت کرده است.

یکی از بازداشتی‌های آزاد شده اعلام کرده، ابتدا تو را دست و پا بسته و با چشم بسته به مکانی نامشخص می‍‌برند، بعد از آن به مدت یک ماه یا کمتر در زندان انفرادی هستی ، جای حدود دو متر در یک متر. بعد از آن تو برای بازجویی می‌برند و با کابل برق آنقدر شکنجه‌ات می‌کنند که آرزوی مرگ می‌کنی.

سازمان سام در پایان مقامات سعودی و یمنی را مسوول ناپدید شدن و بازداشت شهروندان یمنی دانست و خواستار آزادی فوری آنها شد. این سازمان همچنین اعلام کرد، باید تحقیقی فوری درباره ناپدید شدن تعداد زیادی از یمنی‌ها در زندان‌های سعودی انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس