پرتاب ماهواره نور - نمایه

ایران با ارسال ماهواره نظامی به فضا نشان داد می‌تواند تمام خاک آمریکا را هدف بگیرد؛ مجلس سنا پیش‌تر هشدار داده بود حمله هسته‌ای الکترومغناطیسی به آمریکا، احتمالاً ۹۰ درصد آمریکایی‌ها را خواهد کشت.

سرویس جهان مشرق - تحریم‌های تسلیحاتی بین‌المللی علیه ایران، ۱۸ اکتبر، مصادف با ۲۷ مهر ۹۹، منقضی خواهند شد و دولت آمریکا ماه‌هاست برای جلوگیری از این اتفاق تمام تلاش خود را به کار بسته است. مایک پمپئو، وزیر خارجه ترامپ، در مجامع مختلف بین‌المللی دوره‌گردی می‌کند تا برای تصویب قطعنامه‌ای رأی جمع‌آوری کند که هدف آن نه تنها «تمدید»، بلکه «دائمی‌سازی» تحریم‌های ضدایرانی است [۱] . علاوه بر پمپئو، «برایان هوک» مدیر سابق «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه آمریکا هم که روز پنج‌شنبه (۱۶ مرداد ۹۹) از این سِمت استعفا داد، تا آخرین روزهای تصدی مسئولیت در همین زمینه تلاش کرد [۲] .

 

توضیحاتی درباره تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران [دانلود]

 

«برایان هوک»  مدیر سابق «گروه اقدام ایران» که اخیراً از این سِمت استعفا کرد، یکی از مقامات آمریکایی بود که به شدت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تلاش کرد (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› «برایان هوک» کیست و در «گروه اقدام ایران» چه مأموریتی دارد؟

اگرچه شماری از همسایگان عربی ایران در «شورای همکاری خلیج» فارس هم از طرح آمریکا برای تمدید تحریم‌های ضدایرانی حمایت کرده‌اند [۳] ، اما مقامات و کارشناسان بین‌المللی، احتمال موفقیت دولت ترامپ در تمدید این تحریم‌ها را «صفر» دانسته‌اند [۴] . روسیه و چین، که خود را محتمل‌ترین گزینه‌ها برای فروش تسلیحات به ایران می‌دانند، صراحتاً اعلام کرده‌اند در صورت لزوم، قطعنامه آمریکایی را وتو خواهند کرد. با این حال، بعید است به وتوی این دو کشور هم نیازی باشد. پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا [۵] برای تصویب در شورای امنیت سازمان ملل دست‌کم به ۹ رأی موافق نیاز دارد، در حالی که کم‌تر کسی معتقد است پیش‌نویس دولت ترامپ، این تعداد رأی به دست بیاورد.

 

اعضای «شورای همکاری خلیج» فارس اخیراً طی بیانیه‌ای مشترک، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شدند (+)

طبق آخرین اخبار، رأی‌گیری درباره این قطعنامه که قرار بود روز سه‌شنبه (۲۱ مرداد ۹۹) انجام شود، به هفته آینده موکول شده است. این در حالی است که واشینگتن از اعضای شورای امنیت خواسته طی ساعات آینده «نظر» خود را درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا اعلام کنند.

آیا تحریم تسلیحاتی ایران تمدید خواهد شد؟ [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› اعلام زمان رأی‌گیری درباره قطعنامه ضدایرانی

 

آیا ایران امکان حمله مستقیم به خاک آمریکا را دارد؟

فارغ از این‌که تلاش‌های آمریکا به کجا خواهد انجامید، یک واقعیت، واضح است. نگرانی دولت ترامپ بیش از آن‌که از «رفتارهای مخرب» ایران باشد، از پیشرفت‌های نظامی-تسلیحاتی جمهوری اسلامی و تقویت قدرت بازدارندگی تهران است. محافل سیاسی، رسانه‌ای و اندیشکده‌ای آمریکایی و غیرآمریکایی گزارش‌های بی‌شماری درباره قدرت بازدارندگی ایران نوشته‌اند و بارها آن را در سطح منطقه بی‌رقیب توصیف کرده‌اند (جزئیات بیش‌تر). یکی از این موارد، روزنامه آمریکایی «ایپاک‌تایمز [۶] » است که از حامیان ترامپ [۷] محسوب می‌شود [۸] و اخیراً طی گزارشی هشدار داد ایران اکنون توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا با بمب‌های الکترومغناطیسی [۹] موسوم به EMP را دارد.

قدرت موشکی ایران، یکی از اصلی‌ترین دلایل نگرانی آمریکا از انقضای تحریم‌های تسلیحاتی علیه تهران است (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› عمودی می‌آیند؛ افقی می‌روند/ گزارش نیویورک‌تایمز از وحشت آمریکایی‌ها از جنگ با ایران

›› گزارش اندیشکده آمریکایی از «راهبرد ضددسترسی» ایران در منطقه

›› اندیشکده اسرائیلی: فراتر از اسرائیل هم در تیررس موشک‌های ایران است

«تامی والر» نویسنده گزارش ایپاک‌تایمز، مدیر حوزه حفاظت از زیرساخت در اندیشکده جناح راستی و اسلام‌ستیز [۱۰] «مرکز سیاست امنیتی [۱۱] »، و متخصص سابق پیاده‌نظام و تجسس با درجه سرهنگ دومی در نیروی یگان ویژه دریایی آمریکاست. والر همچنین مدیر ائتلاف «شبکه برق را ایمن کنید» است؛ گروهی متشکل از سیاست‌گذاران، متخصصان دفاعی و فعالان اجتماعی که هدف خود را «تأمین امنیت حیاتی‌ترین زیرساخت آمریکا، یعنی شبکه برق» می‌دانند. وی در گزارشی تحت عنوان «آیا ایران نشان داد می‌تواند آمریکا را نابود کند؟ [۱۲] » توضیح می‌دهد ایران با برخورداری از قابلیت بومی ارسال ماهواره به هوا، عملاً امکان حمله مستقیم به خاک آمریکا را دارد.

شکی نیست که چنان‌که مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند، جمهوری اسلامی بر اساس التزام به حدود اسلامی، هرگز اقدام به حمله گسترده و کور علیه اهداف غیرنظامی در هیچ کشور مشروعی در هیچ کجای دنیا نخواهد کرد و هشدار ایپاک‌تایمز درباره احتمال حمله ایران به شبکه برق آمریکا با بمب‌های الکترومغناطیسی ابتدائاً بر اساس فرضیه‌های اشتباه بنا شده است. نه ایران تا این لحظه رسماً ساخت بومی این‌گونه بمب‌ها را اعلام کرده و نه حتی لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران به معنای آن است که مثلاً روسیه یا چین پای قرارداد فروش بمب‌های الکترومغناطیسی به ایران را امضا خواهند کرد.

مخالفت روسیه و چین با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› روحانی اگر «میراث دیپلماسی» می‌خواهد به شرق رو کند

چنان‌که گفته شد، هم ایپاک‌تایمز از رسانه‌های ایران‌ستیزِ حامی ترامپ است و هم والر یکی از کارشناسان ضدایرانی است که، چنان‌که در گزارش هم مشهود است، «وسواس» حفاظت از شبکه برق آمریکا را دارد. با این حال، آن‌چه در گزارش ایپاک‌تایمز اهمیت دارد، اعتراف به بخشی از توانایی‌های نظامی ایران است. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، مهم‌ترین نکات مقاله ایپاک‌تایمز است.

اقدام عجیب دونالد ترامپ در تحویل گرفتن یک پوشه از «سمیرا بوآئو» عکاس روزنامه ایپاک‌تایمز هنگام خروج از «اتاق شرقی» کاخ سفید پس از یک نشست مطبوعاتی؛ کاخ سفید بعد از انتشار این تصویر اعلام کرد این اقدام رئیس‌جمهور را بررسی خواهد کرد (+)

«سمیرا بوآئو» عکاس روزنامه ایپاک‌تایمز طی یک نشست استماع در مجلس سنای آمریکا؛ ایپاک‌تایمز یکی از حامیان بزرگ ترامپ به حساب می‌آید (+)


لازم به ذکر است که مشرق صرفاً جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش‌ لزوماً مورد تأیید مشرق نیست.


ماهواره نظامی نور؛ ایران نشان داد می‌تواند به خاک آمریکا حمله کند

جمهوری اسلامی ایران مدتی قبل با استفاده از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای که در هدایت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما به کار می‌روند، یک ماهواره نظامی را با موفقیت پرتاب کرد [۱۳] . اگرچه ژنرال «جان هایتن» معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، اگرچه همان موقع نظر قطعی درباره موفقیت‌آمیز بودن یا نبودن این پرتاب نداد، اما تأیید کرد موشکی که برای پرتاب مورد استفاده قرار گرفت، «مسیری بسیار طولانی را پیمود [۱۴] .» با این حال، یکی از منابع برجسته ردیابی ماهواره‌ای نشان می‌دهد که ماهواره «نور ۱ [۱۵] » در مدار قرار دارد [۱۶] ؛ که دلیل بزرگی برای نگرانی آمریکاست.

 

پرتاب «نور» با پرتابگر سه‌مرحله‌ای «قاصد»؛ نویسنده ایپاک‌تایمز می‌نویسد پرتاب این ماهواره نظامی نشان می‌دهد ایران توانایی هدف گرفتن خاک آمریکا را دارد (+)

همان نوعی از فناوریِ موشک‌های بالستیک که برای پرتاب این ماهواره استفاده شد، می‌تواند تسلیحات هسته‌ای، شیمیایی یا حتی بیولوژیک را نیز حمل کند تا «اسرائیل را از نقشه محو کند»، به پایگاه‌ها و متحدان آمریکا در منطقه اصابت کند، و تأسیسات آمریکا و ناتو را حتی در مناطق دوردست غرب اروپا هدف بگیرد. یکی از نگرانی‌های موجود به طور خاص این است که اگر ایران به سلاح هسته‌ای و موشک‌های بالستیک دوربرد دست پیدا کند، یک «چتر بازدارندگی» تشکیل خواهد داد. کشورهایی که چنین بازدارندگی‌ای دارند، دقیقاً به همین دلیل، دیگر نگران آن نیستند که کشورهای دیگر علیه آن‌ها حملات نظامی تنبیهی یا انتقام‌جویانه انجام دهند.

اگرچه مقامات واشینگتن درباره میزان ظرفیت تسلیحات هسته‌ای ایران اختلاف‌نظر دارند، اما کارشناسان هشدار داده‌اند [۱۷] که ما باید بر اساس این فرضیه رفتار کنیم که ایرانی‌ها حداقل تا اندازه‌ای توان ساخت تسلیحات هسته‌ای دارند. علاوه بر این، قانون اساسی ایران نیز موضع این کشور را صراحتاً تهاجمی توصیف می‌کند و می‌گوید ارتش این کشور «نه تنها مسئول پاسداری و حفاظت از مرزهای کشور است، بلکه موظف است مأموریت ایدئولوژیکِ «جهاد در راه خدا» را نیز به انجام برساند؛ یعنی قانونِ خداوند را در سراسر جهان حکم‌فرما کند.»

مقامات ایران، آمریکا را اصلی‌ترین مانع بر سر راهِ انجام این تعهد ایدئولوژیک می‌دانند. بنابراین، با توجه به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌ی «نور»، اگر سلاح هسته‌ای هم داشته باشند، یعنی توانایی حمله حتی به خاک خود آمریکا را هم به نمایش گذاشته‌اند؛ کشوری که رژیم ایران آن را «شیطان بزرگ» و اصلی‌ترین دشمن خود می‌داند. ایرانی‌ها می‌توانند برای حمله به آمریکا از یک بمب الکترومغناطیسی با ارتفاع بالا استفاده کنند.

نقش اروپا در انقضا یا تمدید تحریم تسلیحاتی ایران [دانلود]

پیامدهای حمله با بمب الکترومغناطیسی به آمریکا

«کمیسیون حمله الکترومغناطیسی» کنگره مدت‌هاست هشدار می‌دهد که انفجار صرفاً یک بمب هسته‌ای در ارتفاع بالا [بر فراز آمریکا] می‌تواند شبکه برق آمریکا و به همراهِ آن، تمام زیرساخت‌های حیاتی ما را از بین ببرد. گزارش ۲۸ مارس ۲۰۱۷ [۸ فروردین ۹۶] «کمیته امنیت داخلی و امور دولتی» در سنای آمریکا نیز طی گزارشی به کنگره صدوچهاردهم می‌نویسد: «یک حمله موفقیت‌آمیز با بمب هسته‌ای الکترومغناطیسی علیه ایالات متحده می‌تواند باعث مرگ تقریباً ۹۰ درصد از جمعیت آمریکا شود [۱۸]

طبق این گزارش که با عنوان «سناریوهای حمله هسته‌ای الکترومغناطیسی و جنگِ سلاح‌های مشترک سایبری [۱۹] » منتشر شد، شواهد زیادی در اسناد راهبردی ایران وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم تهران، استفاده از بمب‌های الکترومغناطیسی را به عنوان یک روش قطعی برای شکست آمریکا در نظر دارد. این گزارش به نقل از گزارش یک ژورنال سیاسی-نظامی ایرانی با عنوان «الکترونیک سرنوشت جنگ‌های آینده را تعیین خواهد کرد» می‌نویسد:

وقتی شبکه ارتباطاتی دشمن را به هم می‌ریزید، می‌توانید عملکرد مرکز فرماندهی و تصمیم‌گیری دشمن را هم مختل کنید. به علاوه، امروزه وقتی رده‌های عالی فرماندهی ارتش یک کشور را از طریق اختلال ارتباطاتی از کار می‌اندازید، عملاً همه امور آن کشور را مختل کرده‌اید... اگر کشورهای صنعتی جهان نتوانند راه‌های مؤثری برای دفاع از خود مقابل حمله‌های خطرناک الکترونیکی ابداع کنند، طی چند سال متلاشی خواهند شد... سربازان آمریکایی نه خواهند توانست غذایی برای خوردن پیدا کنند و نه یک تیر شلیک کنند.

رعدوبرق در آسمان شب؛ در صورت انفجار بمب الکترومغناطیس بر فراز آمریکا، زیرساخت‌های این کشور، از جمله شبکه توزیع برق، نابود خواهد شد (+)

این اظهارات ایرانی‌ها اغراق نیست، چراکه ۹۹ درصد از تأسیسات نظامی آمریکا متکی به یک شبکه برق غیرنظامیِ فاقد هرگونه حفاظت، و سیستم‌های ارتباطیِ آسیب‌پذیر مقابل بمب الکترومغناطیسی است که سنگ بنای زیرساخت‌هایی هستند که برای ادامه حیات در آمریکا ضروری‌اند. علاوه بر این، ایرانی‌ها برای حمله با بمب الکترومغناطیسی نیازی هم نیست نگران دقت موشک قاره‌پیمای خود یا کارآمدیِ کلاهکِ آن پس از ورود مجدد به جو زمین باشند. در صورت استفاده از موشک‌های مسلح به کلاهک هسته‌ای، ماهواره‌ای در مدار زمین و در ارتفاع ۴۲۵ کیلومتری هم می‌تواند میدان الکترومغناطیسی‌ای تولید کند که کل آمریکا و بخش اعظمِ آمریکای شمالی را پوشش دهد.

میز نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از نشست شورای حکام در «وین» اتریش، ۱۹ اسفند ۹۸

تصویری که روزنامه ایپاک‌تایمز منتشر کرده و شعاع تأثیر انفجار احتمالی یک بمب الکترومغناطیسی ایرانی بر فراز آمریکا را نشان می‌دهد؛ حلقه‌ها شعاع متفاوت تأثیر بر اساس ارتفاع انفجار را نشان می‌دهند (+)

مسئله‌ی استفاده از ماهواره برای انجام یک حمله‌ی غافلگیرانه‌ی الکترومغناطیسی علیه آمریکا، اولین بار توسط اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۱۹۶۰، در طول جنگ سرد و تحت عنوان «سیستم بمباران مداری جزئی [۲۰] »، مطرح شد. «هنری کوپر» سفیر سابق آمریکا و مدیر سابق «طرح دفاع استراتژیک»، بیش از چهار سال پیش در همین‌باره هشدار داد:

لازم به تأکید است که ماهواره‌های ایران، مانند ماهواره‌ای کره شمالی، به طرف جنوب پرتاب می‌شوند و از طرف قطب جنوب به آمریکا نزدیک می‌شوند. تا جایی که من می‌دانم، پدافندهای موشکی بالستیکِ «میهنیِ» ما برای رهگیری موشک‌های قاره‌پیمایی طراحی شده‌اند که از سمت قطب شمال به طرف آمریکا می‌آیند. این یعنی ما در حالی تلاش کرده‌ایم درِ جلویی را قفل کنیم که درِ پشتی را باز گذاشته‌ایم [۲۱] .

 

عبور ماهواره نظامی «نور» از بالای آمریکا در ساعات پایانی سه‌شنبه شب، ۲۱ مرداد ۹۹؛ به مسیر حرکت «جنوب به شمال» ماهواره توجه کنید (+)

نمای نزدیک‌تر از عبور ماهواره نظامی «نور» از بالای آمریکا در ساعات پایانی سه‌شنبه شب، ۲۱ مرداد ۹۹ (+)

ضرورت دفاع مقابل حمله الکترومغناطیسی

ایرانی‌ها اولین کسانی هم نیستند که این روش حمله به آمریکا را از طریق پرتاب ماهواره، تمرین می‌کنند. کمیسیون حمله الکترومغناطیسی کنگره در مورد دو ماهواره کره شمالی، یعنی KMS-3 (که ۱۲ دسامبر ۲۰۱۳ [۲۱ آذر ۹۲] پرتاب شد) و KMS-4 (که ۷ فوریه ۲۰۱۶ [۱۸ بهمن ۹۴] پرتاب شد)، مفصلاً هشدار داده است؛ هر دوی این ماهواره‌ها به یک شکل به مدار پرتاب شدند و طبق توصیف این کمیسیون «در مسیرِ قطبی از جنوب به شمال حرکت می‌کنند، به گونه‌ای که از رادارهای هشدار زودهنگام و پدافند موشکی ملی آمریکا فرار کنند و در ارتفاع و موقعیت تقریباً-بهینه برای ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی بر فراز همه ۴۸ ایالت همجوار آمریکا قرار بگیرند.» [منظور از ایالت‌های همجوار آمریکا، تمام خاک آمریکا به استثنای جزیره هاوایی و ایالت آلاسکاست که اگرچه بخشی از ایالات متحده هستند، اما از نظر جغرافیایی با سایر ایالت‌های این کشور همسایه نیستند.]

طرحی از «سیستم بمباران مداری جزئی» (FOBS)؛ در این سیستم، پرتابه نسبت به موشک‌های قاره‌پیما (ICBM) در ارتفاع کم‌تری پرواز می‌کند و از چشم رادارهای هشدار زودهنگام (محدوده قرمزرنگ) نیز تا حد زیادی مخفی می‌ماند (+)

خوش‌بختانه حفاظت از زیرساخت‌های مهم ملی آمریکا مقابله حمله الکترومغناطیسی، هم از لحاظ فنی ممکن است و هم مقرون‌به‌صرفه. به علاوه، هم رئیس‌جمهور (از طریق فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۶۵۲ [۲۲] ) و هم کنگره (از طریق بخش‌های ۱۷۲۰، ۱۷۴۰ و ۱۷۹۰ از «لایحه اختیارات دفاع ملی سال ۲۰۲۰ [۲۳] ») دستور داده‌اند که این تمهیدات اندیشیده شود. از آن‌جایی که شبکه برق، حیاتی‌ترین حوزه برای حفظ سلامت عمومی است، رئیس‌جمهور و کنگره باید در نظر داشته باشند که «بسته حمایتی کووید-۱۹» با موضوع سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی، مهم‌تر و پیش‌تر از هر چیز، در جهت تأمین امنیت شبکه برق ما علیه همه خطرات گام بردارد؛ به ویژه خطرات فاجعه‌باری که ممکن است در نتیجه حمله الکترومغناطیسی توسط روسیه، چین، کره شمالی و اکنون (احتمالاً) ایران به وجود بیایند.

در همین‌باره بخوانید:

›› آیا مقدمات جنگ ایران و آمریکا فراهم است؟

›› آیا آمریکا توان حمله نظامی به ایران را دارد؟

›› پیامدهای جنگ با ایران برای ترامپ، آمریکا، خاورمیانه و دنیا چیست؟

›› ۹ سؤال درباره جنگ احتمالی ایران و آمریکا


[۱] U.S. Calls for Indefinite Arms Embargo of Iran, but Finds No Takers Link

[۲] US Tries to Extend UN Arms Embargo on Iran Despite Obstacles Link

[۳] 6 Gulf Arab countries back extending UN arms embargo on Iran Link

[۴] Iran nuclear deal at risk as U.N. council prepares to vote on arms embargo Link

[۵] Document of the Week: U.S. Pushes Doomed Iran Resolution at U.N. Link

[۶] The Epoch Times Link

[۷] A Newspaper Banned In China Is Now One Of Trump's Biggest Defenders Link

[۸] White House reviews incident involving Epoch Times photographer handing a folder to Trump Link

[۹] بمب الکترومغناطیسی لینک

[۱۰] Mar-a-Lago Again Under Fire for Hosting Group That Promoted Islamophobia Link

[۱۱] Center for Security Policy Link

[۱۲] Did Iran Just Demonstrate It Can Take Down the US? Link

[۱۳] Iran's Revolutionary Guards ‘successfully launch military satellite’ Link

[۱۴] Gen John Hyten, Vice Chairman of Joint Chiefs, would not characterize whether Iranian satellite launch was successful... Link

[۱۵] Iran says it puts first military satellite into orbit, triggers U.S. condemnation Link

[۱۶] Nour ۰۱ Link

[۱۷] Underestimating Nuclear Missile Threats from North Korea and Iran Link

[۱۸] Activities of the Committee on Homeland Security and Governmental Affairs Link

[۱۹] Nuclear EMP Attack Scenarios and Combined-Arms Cyber Warfare Link

[۲۰] Fractional Orbital Bombardment System Link

[۲۱] February 23, 2016—Another Satellite Launch by Iran—Hmmm! Link

[۲۲] Executive Order on Coordinating National Resilience to Electromagnetic Pulses Link

[۲۳] FEMA’s Strategic Plan and the NDAA: A Perfect Fit Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • محمد IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    جمهوری اسلامی ایران مقتدر ترین نظام سیاسی جهان - والسلام
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      19 9
      رسانه های امریکا با بزرگنمایی قدرت ایران برای مردم امریکا کمال بیشرفی و بی وجدانی را دارند. اگر به عوامل حمله بوش و بلر دروغگو به عراق بپردازیم رسانه هایی که از عراق برای جهان و امریکا یک تهدید ساختند مهم ترین نقش را در جنایات امریکا و انگلیس داشتد و باید برای رسوا کردن انها اقدامات برنامه ریزی شده ای کرد
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      5 11
      خخخ
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      3 5
      سناریو سازی‌شون برای تقابل سیاسی علیه ایران هست از ایران یک کشور خطرناک در اذهان تداعی میکنن
    • نورالدین IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      3 2
      خخخ و درد یساعته
  • ایلیا IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    22 6
    ایا پدافند غیرعامل برنامه حفاظت از تاسیسات انرژی برق و شبکه انتقال ان،برای مقابله با بمب های emp را دارد. یا ما فقط منتظر رفع این مشکل در کشور دشمن و بی اثر شدن این حربه میشیم. در حالی که خودمون این ضعف رو داریم و در زمان موعود و با حمله emp توسط دشمن تبدیل به یک کشور قرن ۱۵ میشویم.که اگه اینگونه باشه، باید تمام مسئولین امر رو مورد باز خواست سنگین قرار داد.
  • SG ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    19 98
    اولا که جمهوری اسلامی عدد این حرفا نیست که همچین توانی داشته باشی ، حتی یک درصد هم داشته باشه باید یچی داشته (با ادبیش جراته) باشن واسه زدن و که مطمئن باشین هیچکدومشون ندارن
    • کریم NL ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      64 10
      حالا خوبه اربابت خودش داره اعتراف میکنه اسرائیلی بهایی
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      50 4
      کجات میسوز
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      9 4
      آبو بزن به اون جاییت که میسوزه دیگه دوران ابرقدرتی آمریکا به پایان رسیده تسلیت میگم به تو و اربابان غربیت
    • من ایرانیم IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      14 2
      قابل توجه: تنها کشوری که جرئت کرده وشجاعت داشته جلوی آمریکائیها بایستد وپایگاه آنها را باموشک بزندودر سطحی وسیع برای ناوگان دریائی آنها در آبراهه ی بین المللی خلیج فارس وتنگه هرمز ودریای مکران مزاحمت های گسترده ایجاد کند فقط وفقط وفقط ایران بوده است وبس
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      4 4
      از جرات حرف نزن ادم خندش میگیره . کم مونده بمب اتم بهشون بزنیم بعد بیان تشکر کنن بگن ممنون که بمب اتم زدین خوب شد دوتا نزدین خخخخ
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      6 1
      حرف از جرئت زدی؟ یک کشور نام ببر که هم پهپاد های آمریکایی را هک کرده باشد و هم منفجر؟ اونم بهترین پهپاد ها را یک کشور نام ببر پایگاه امریکا را باموشک زده باشد؟ نگاه نکن یه دولت بی تدبیر سر کاره به موقش اسرائیل الافاته
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      2 3
      16:00. 110 تا ضربه مغزی ملایم! که امار رسمی خودشون.بود عمه ی تو و اقوامتون بودن؟ چرا آخه اینقدر ابله و مزدوری؟ خبر نگار بی بی سی انگلیسی وسط عین الاسد وایساده بود گفت ایران زده خوبم زده خوبن خورده اونجایی که باید میخورده. بعد تو بع بزرگترین پایگاه آمریکا در عراق میگی متروکه؟! اخه چرا اینقدر احمقید و بقیه رو.هم احمق فرض میکنید.
  • جاویدایران DE ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    5 0
    مگه بمب اتمی یا بمب الکترومغناطیسی دو نوع متفاوت نیستن!؟ پس چرا توی متن بصورت تجمیع شده بمب هسته ای الکترومغناطیسی نوشته شده!؟
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    23 49
    چهارتا نفت کش راگرفته شما بازهم تیتر غرورانگیز زدید ماستمالی کنید. مشرق حنایت دیگر رنگی ندارد
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      16 53
      نظام ایران تا به حال حتی به سمت یک سرباز ابدارچی امریکایی هم تیر پرتاب نکرده.حمله به خاک امریکا خخخخخخخ
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      31 5
      جناب8:46 مبتلا به آلزایمر، حمله ایران به پایگاه اربابت پایگاه عین الاسد رو که با 25 موشک زیرو رو شد انگار فراموش کردی ..!! ساقی رو عوض کن شاید فراموشیت بهتر بشه ..!!
    • خداپرست IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      12 2
      8:46! مثل اینکه تو هم به همراه رفقات در پایگاه عین‌الاسد ضربه ملایم مغزی شدی که داری اراجیف به هم می‌بافی دلقک.
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      12 9
      بچه هاشون آمریکا هستند اونوقت بمب هسته ای مغناطیسی اونم ایران ! اینا یک موشک با برد 200 کیلومتر به داعش زدن نصف بیشتر تو صحرای عراق پیاده شدن
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      7 3
      یعنی بعضیا یه جوری کامنت میذارن که انگار تازه از یه خواب طولانی بیدار شدند! انگار یادشون رفته سربازای اربابشون تو عین الاسد پودر شد بعدش هم سریع ماست مالی کردند گفتند فقط چندتا ضربه مغزی دادیم!! البته این مقالات بیشتر برای ایران هراسی هست ولی به هر حال از میزان توانمندی ایران هم آگاه هستند.
    • امین US ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      7 2
      خطاب به 8:46، پیشنهاد می کنم که از موتوری جنس نگیری، جنس تقلبی عوارض جبران ناپذیر داره، در ضمن به نظر می رسه که تو صنعتی و سنتی را هم با هم مصرف کردی، بهتره هر چه زودتر خودتو به پزشک نشون بدی. نکته دیگر اینکه ایزی لایفت را هم به موقع عوض کن، چون باعث شده به هذیان گویی بیفتی.امیدوارم خدا شفات بده.
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      4 2
      رسما توسط رییس جمهور تکذیب شد. نه محموله و نه کشتی ها برای ایران نبوده. پهلوون پنبه یعنی آمریکا
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      4 3
      عین الاسد که پایگاه متروکه بود. حالا تو حمله به عین الاسد چند تا امریکایی رو هدف قرار دادید؟ از قبل بهشون اطلاع دادید که خالیش کنن که چی بشه؟تا حالا یه دونه تیرتون به یه سرباز صفر امریکایی خورد؟همین دور و اطرافتون امریکایی زیاده نیازی به هدف قرار دادن خاک امریکا نیست نیازی به موشک قاره پیما و ماهواره نیست چیزی که نیاز دارید جیگره
    • US ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      2 5
      11:17 سواد نداری لا اقل نظر نده اونا بدنه موشک ها بودند در ضمن ما دوبار به داعش حمله موشکی کردیم که هردو درفاصله بالای 500 کیلومتر توی خاک سوریه بود نه عراق . در ضمن موشک های ذوالفقار و قیام کلاهک جداشونده دارند و اون اشیائی که تو عراق سقوط کردند بدنه و پیشرانه فاقد سوخت بودند . در مورد دقت هم میتونی دقت موشک های ایران رو از سرهنگها و ژنرال های آمریکایی توی عین الاسد بپرسی .
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    11 43
    اگه به آمریکا شلیک بشه کشورهای متحدش هم به ایران شلیک می کنند
    • ناشناس IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      26 10
      خودش که مثل سگ میترسه کشورهای متحدش هم از اون بدتر
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      20 5
      معلومه پیرمرد پیرزن های لشگر سایبری سازمان تروریستی منافقین حسابی برای کامنت گذاری فعال هستند!!
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    10 36
    در مورد بمب های الکترومغناطیسی به وضوح بزرگنمایی شده است و مثل یک داستان تخیلی، از یک کبریت، خورشید درست کرده اند. قدرت بمب های الکترومغناطیسی به شدت محدود است و برد آن چند صد متر تا چند کیلومتر و قدرت تخریبی آن هم بسیار بسیار بسیار کمتر از توهمات این مقاله ی غربی است. مطالعه ی اچ پی ام ها و بمب های الکترومغناطیسی در بسیاری موارد ادعا شده که متوقف شده است چون به حدود تخریبی مشخصی محدود هستند. در ضمن، کشوری که سطح کیفیت و دقت نیروهای نظامی اش در آن حد است که در بزنگاه ها گاهگاهی ناوچه و هواپیمای خودش را نیز هدف می گیرد، احتمال دارد که بخواهد برفراز آمریکا بمب منفجر کند؟!! ظاهرا این مقاله ی غربی را یک ارگان غربی کم مشغله ی مقابله با ایران نوشته که می خواسته با بزرگنمایی خطر ایران، بودجه ی سالانه ی خودش را افزایش دهد!
    • FR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      2 1
      حرف حساب جواب ندارد
  • MMM IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    27 4
    هر نوع سلاح برای امنیت کشور وتمامی عرضی کشور لازم است خواهشا بسازید از این امریکا یها هر چی بگید برمیاد اگر دست من بود حتی ی روز هم برای ساخت موشک بالستیک وکروز قاره پیمای اتمی صبر نمیکردم .مگر نبود سردار مارا شهید کردن مگر نبود هواپیمای مسافربری مارازدن نمونه اخریشم حمله ب هواپیمای مسافربری ک حتی مجروح هم داد اون موقع ک جنگ باعراق بود وصدها شهید ومجروح وجانباز قطع نخاع وشیمیایی وآواره و ویرانی واوردن خونهای الوده ب ایدز و......ب ایران بود امریکاییها کجا بودن جز اینکه بازار سلاح هاشون داغ بود .ماباید فرض را بر این بگیریم ک کل جهان میخان با ایران جنگ کنند ومسلح بشیم .چقدر انسان بیگناه را امریکا توجنگ از قبیل بمباران اتمی ژاپن کره ویتنام عراق افغانستان .....کشتن .اینا کشتن انسانها براشون عین اب خوردن راحته ؛ی نمونمشم خلع سلاح لیبی وحمله بهش بود ؛کشورهای مسلمان را میندازن بجان هم وبازار سلاحهاشون داغ میشه واسلحه میفروشن ومنابعشون را ب تاراج میبرن .
  • :) IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    18 10
    این مطااب صرفا زائیده تخیلات نویسنده است
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    36 4
    متنفرم از قیافه عبوس برایان هوک و مایک پمپئو خوک کثیف / لعنت بر ذات خبیث شان که با فشار دادن گلوی مردم ایران میخاهند به هدف کثیف شان برسند
  • بچه گوساله نوپا IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    15 49
    تحریم ها کم کم داره ایران از پا در میاره این هارت و پورت های شما هم وضع معیشت مردم بدتر کرده
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      25 5
      همین اسمت بهترین تعریف هست "گوساله" :)
  • کریم NL ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    14 4
    احتمالا آمریکای به دنبال سناریوی مشابه علیه ایران همچون که صدام وتحدید امنیت آمریکاست که بنای حمله به عراق رو گذاشت شاید در صورت رسیدن به حد جنون در تقابل با ایران یکی از پلن های مقابله با ایران کشوندن این منازعه به جنگ نظامی باشه البته در اون صورت آمریکا خیلی چیزها باید از دست بده کوچکترینشون اسرائیله
  • بنده خدا GB ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    23 1
    حدی برای بازدارندگی نباید داشته باشیم. به فضل خدا اونقدر قوی میشیم که قلدری مثل ترامپ جرات و فکر حمله به ایران رو به کله پوکش هم راه نده. هر چند ممکنه این مقالات در راستای ایران هراسی باشه اما حتما نیروهای مسلح ما بویژه سپاه قهرمان فکرشو کردن که خاک آمریکا هم باید تهدید بشه. فقط منافع آمریکا مهم نیست بلکه تهدید خاکش هم مهمه و بازدارندگیش خیلی بیشتر از تهدید منافع هست. به امید روزی که تو کل جهان به این بازدارندگیها نیازی نباشه. اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    9 1
    ما منتظریم تا بدانیم دیگر از چه می هراسید که ممکن است کشوری علیه شما بکار بندد. از قدیم گفتن دست بالای دست زیاده . خوبی این نگاه اینست که اینها متوجه شده اند دیگر امکان استفاده چنین بمبی علیه ایران و سایر کشورهای نام برده امکان پذیر نیست . چرا که همانطور آمریکا تحت پوشش گسترش ناتو قصد احاطه روسیه را دارد تا در زمان نیاز بتواند از محیط دیگر کشورها که خاک آمریکا مورد هدف قرار گرفت علیه روسیه اقدام لازم را انجام دهد . مورد تایوان و هنگ کنگ و سین کیانگ هم اینگونه است .تنها سین کیانگ مانع بر مسیر راه آهن جاده ابریشم موسوم به یک کمربند یک راه . حقوق بشر پوششی برای اینکه آنجا را از آن خود بکنند . حال آنجا چه اتفاقی یا جنایت و ظلمی علیه مردمشان تحت سلطه حاکم دوست آمریکا مانند عربستان بیفتد مهم نیست اصلا تمام خاندان بزرگ سعود توسط بن سلمان به بند کشیده و یا گردن زده شوند . فوقش یک بیانیه صادر میکنند و تحت الفاظ فرار میکنند . همانگونه در باره خاشقجی اتفاق افتاد . چند ده نفر از جمله ولیعهد سابق و عمو و دیگرانی که احساس خطر میشد از وضعیت آنها مانند بسیاری که در زندان های تفتیش عقاید و سیاسی بنام سیاهچال در بندند و کسی از حال و وضع آنها خبر ندارد . برای چی آسیای میانه و افغانستان را رها نمیکند . چین روسیه و ایران . اصرار بر خروج نیروهای ایران از سوریه و یا خلع سلاح حزب الله و یا دیگر مکان ها که احساس خطر میکنند تنها بخاطر اسرائیل نیست . بلکه امکان شیوه ناتوئی آمریکا ایران هم در دست داشته باشد تا در صورت لزوم بهره ببرد . اینگونه بهتر متوجه اهمیت دوستان و همراهان در هر مکانی برای ما واضحتر میشود . افریقا آمریکا شمال و جنوب . هر چه دوست بیشتر قدرت هم بالاتر . این حکم تاریخ و خواست خداوند است .ایران اسلامی با قدمت کهن بمانند دوستی رئوف برای دوستان در سراسر جهان است .
  • جن IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    4 1
    ی مشت برده ی بی صاحاب چه تفنگ بازی راه انداختن . عقل ندارید که محیط زیست خودتونو خراب میکنید .
  • GB ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    3 4
    پیشرفت نظامی کشور برای بازدارندگی بسیار ضروریست اما باید مراقب بود که بزرگنمایی توانایی ها چه در داخل کشور و بویژه توسط آمریکایی ها میتواند در جهت ایجاد زمینه و بهانه برای حمیات بین المللی علیه ایران و حملات جدی تر و حتی هسته ای علیه ایران باشد.
  • IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    14 4
    آمریکایی ها از 10 هزار کیلومتر دورتر آمدند و دورتادور ایران ده ها پایگاه زدند با هزاران سرباز ، ناوهای هواپیمابر با ده ها جنگنده و پهباد و هلیکوپترها و ناوهای تهاجمی و زیردریایی ها و ... شرکای آمریکا مثل انگلیس و فرانسه و حتی امثال آلمان هم به انواع جاسوسی ها از پایگاه های جاسوسی علنی و مخفی شان ، سایبری و نت ، نفوذ و ... روی آوردند و 40 ساله می گن گزینه نظامی ما روی میزه از آنطرف همه کار کردند و می کنند تا داخل ایران و امنیت آن بهم بریزد و نظام منتخب مردم ایران سقوط کند حمایت از صدام حسین ، جنگ مستقیم ، راه اندازی کودتا ، جنگ نیابتی ، حمایت تمام قد از گروه های تروریستی و تجزیه طلبان ، جنگ رسانه ایی ، تهاجم فرهنگی ، تحریم های اقتصادی و تروریسم اقتصادی از انواع شعب مثل تکنیک کثیف شوک اقتصادی که فرانسوی ها سال 90 و 97 از در خودرو پیاده کردند راه اندازی فتنه ها و ... به جرات می شه گفت از لحظه انقلاب این ها 30 ثانیه را برای دشمنی کردن با مردم ایران از دست ندادند چرا ؟ چون ایرانی ها استقلال و احترام می خواهند و زیرپرچم نمی رن حال سوال اینجاست آیا ایران مقابل دسته گرگ ها و کفتارها حق دفاع از موجودیت خود و امنیت مردمانش را دارد یا که خیر ؟ تازه ایران خوددار است و با صبوری و عقل و تحمل جلو می رود 1 ژنرال بلندپایه و مقام رسمی آمریکا یا انگلیس ترور بشه همون موقع اعلام جنگ می کنند من نظامی خیلی سر در نمی یارم فقط می دونم دشمنی که بمب اتم و انواع بمب ها و تجهیزات کشتار جمعی اساسی دارد نباید مقابلش دست خالی بود بالاخره ما یک چیزی باید دستمان باشد که بگویم خاک مان را بزنید موجودیت ما را تهدید کنید خاک تان را خواهیم زد و موجودیت تان را تهدید خواهیم کرد والا ایران مگر دیوانه است که بی خود و بی جهت همین جوری الکی اروپا یا آمریکا را بزند و شروع کننده باشد ؟ یک چیزی نمی دونم چی باید داشته باشیم از خودمان "دفاع" کنیم ما که امارات نیستیم چند هزار سال تمدن داریم مگه می شه زیر پرچم یک کشور 400 ساله بریم که رو خون و شرارت و هزار کثافت کاری بنا شده ربطی هم به عقیده و دین و جنس تفکر نداره من خودم 7 تیغه ام نمی تونم زیرپرچم رفتنو تحمل کنم این چیزا ریش دار و بی ریش نداره قضیه ریشس .
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    6 5
    ایران هراسی ،و ایران بیش اندازه بزرگ کردن جهت سناریو وپیش نویس حمله نظامی ،دشمن درحال نوشتن فیلم نامه هالیوودی جهت توجیه حمله نظامی همان کاری که با عراق انجام داد.نوشتارمشرق درمتن فوق مثل فیلم سینمایی جنگ ستارگان،البته جنگ طلبان دردوکشوروجوددارندمثل مشرق درایران
  • محمدجوادپاکسرشت IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    5 4
    درودبرایران کبیر.. فقط نمیدونم. چرااصلاح طلبهای داخلی قدرت ایران رادست کم گرفتن وخودشونوتحقیرمیکنندنه ایران رو... غرورانگیزه ک ابرقدرت جهان ازایران مثل سگ می‌ترسه وبراش بودجه های دفاعی چندین ملیارد لاری میزاره... اصلاح‌طلب‌ها حداقل ازامریکاییایادبگیرندوبقدرت ایران بزرگ احترام بزارند
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    7 3
    مقام آمریکایی گفته بود که اگر کشوری بر علیه آمریکا از بمب الکترومغناطیسی استفاده کند ۹۰٪ آمریکا نابود خواهد شد. یعنی اگر آمریکا بر علیه دیگران استفاده کند کمتر خسارت به بار می آورد. مثلا ۸۰٪. ما هم باید سلاحهایی بسازیم که قدرت مقابله به مثل با دشمنان را داشته باشیم. وگرنه روز به روز جری تر و پر روتر می شوند.
  • ایلیا IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 1
    ایا پدافند غیرعامل برنامه حفاظت از تاسیسات انرژی برق و شبکه انتقال ان،برای مقابله با بمب های emp را دارد. یا ما فقط منتظر رفع این مشکل در کشور دشمن و بی اثر شدن این حربه میشیم. در حالی که خودمون این ضعف رو داریم و در زمان موعود و با حمله emp توسط دشمن تبدیل به یک کشور قرن ۱۵ میشویم.که اگه اینگونه باشه، باید تمام مسئولین امر رو مورد باز خواست سنگین قرار داد.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    10 25
    جنگ شروع بشه کشور کارش تموم است ایران تجزیه خواهد شد و میلیونها نفر کشته میشوند
    • رامین US ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      2 4
      خطاب به 8:36، شتر در خواب بیند پنبه دانه، اربابت غلط کرده با تو، خود آمریکایی ها چنین تصوری ندارند، بعد یک احمقی مثل تو حرف مفت می زنه.بهتره دهان کثیفت را ببندی.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    12 3
    بدترین بمب الکترومغناطیس برا امریکا کنار گذاشتن دلارش در تجارت بین کشور هاشت.
  • US ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    7 14
    امریکایی ها کودنن اینا اگر دسترسی ایران و روسیه و چین رو به رایانه ها و نرم افزارهای CAE/CAD رو قطع میکردن هیچوقت همچین دشمنان قدری براشون خلق نمیشد
    • GB ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      1 4
      در اون صورت هم راه برای دور زدن تحریم زیاد بود جناب...نه...خودمون اون نرم افزارها بلکه بهترشو طراحی میکردیم
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      0 4
      تو هم کودن درجه یکی
  • سپاهی NL ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    5 6
    خداقوت شیرپسرهای سپاه پرقدرت پاسداران...خداقوت مردان جهادومقاومت و ایثار...شما ازکشوری که گلوله ژ۳نمیتونست تولیدکنه قدرتی ساختین که پرخرج ترین و پرمدعاترین کشور تکنولوژیک بااون همه هیمنه و طول و عرضش احساس ترس میکنه....اخ که این لیبرالهای غش کرده به طرف غرب و ارزومندان نوکری کدخدا ی جو ازغیرت و اراده وتلاش شمارو داشتند چه میشد....دست تک تکتون میبوسم ک غرور و عظمت و اقتدار به ایران بزرگ برگردوندید و دشمنانی ک تاپنجاه سال پیش شاه و وزیر برای این کشور تعیین میکردن خواب و خوراک ندارند و شبها باکشیدن صلیب رو سینه هاشون لرزان و هراسان میرن تو تخت خوابهاشون....کاش ی جو ازغیرت و اراده شمارو خائنین بی خاصیتی ک میگن ایران فقط ابگوشت بزباش و قیمه سبزی بلده بسازه داشتند کاش کاش کاش.....جانم فدای امام و مولام سیدعلی خامنه ای فرمانده کل قوا...روح شهداشاد روح شهید حسن تهرانی مقدم پدر ترس و هراس صهیونیستها و امریکایی و پدر موشکی ایران بزرگ شاد......خدا حافظت باشه امیر عشق سردار نجیب و خوش چهره حاج امیرعلی حاجی زاده
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 4
    شعار مرگ بر امریکا بهترین پاسخ برای پمپئو است . من بالشخصه ارزش یک تار موی ایرانی را هر چند خائن به ایران باشدرا با ارزش تر از امریکا میدانممممممم
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    7 0
    نویسنده ی این مقاله بهتره بره داستان علمی تخیلی بنویسه، از مغز این ژورنالیست ها چه توهماتی که تراوش نمیکنه.
  • امیر NL ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 2
    سوال خیلی خوبی مشرق پرسیده منم دوتا سوال دارم 1- آیا برد موشک های آمریکا به ایران می رسه 2-کدام یک از کشور ها بمب هسته ای دارد ایران یا آمریکا . و در آخر این که مگر رهبر معظم انقلاب نگفتند که نه جنگ میکنیم و نه مذاکره حالا شما مشرقی ها چرا این قدر گزافه‌گویی میکنید
  • DE ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    4 2
    پروفسور تحلیلگررر ما الان بمباران اقتصادی هستیم..همین چین و روسیه جونتون از ترس امریکا باهامون کار نمیکنن قعلا ما گوشه رینگیم... الان پول ما بی ارزش شدا یا امریکا مردم کدوم کشور تو فشارن......... دلت به چی خوشه
    • DE ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      2 3
      آیا خاک آمریکا در تیررس بمب‌های ایران است؟ // انیشتن تهلولگر ۱۴:۱۹ ٬ استقلال هیچ کشوری را تاحالا روی سینی طلا تقدیم بهش نکردند. استقلال و آزادی مخارج عظیمی داره که ایران بخاطر مردم از جان گذشته خودش و رهبری بینظیر آن تا کنون نسبت به کشورهاییکه برای استقلال خود جنگیدند کمترین مخارج مادی و معنوی را داشته است. مشکل ما دشمن داخلیست نه خارجی .امریکا منتظره اصلاح طلبچی ها براش یه کاری بکنند خودش مستقیم با مادرگیر بشه در چشم بهم زدنی با گوگل هم اصلاحاتچی ها و ستون پنجم را نمیتونی پیداشون کنی همه شون بسرعت به مشاهده رشد ریشه تربچه و شلغم و چغندر در زیر خاک مشغول خواهند شد.
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    2 2
    این ترس نشانه خوب و بازدارنده ای هست
  • ش. AE ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    2 2
    این احمق‌ها ی آمریکایی فکر میکنن مغز دنیا هستن ایران به موشک نیاز نداره وقتی در انبار های آمریکا پر از موشک های هسته‌ای هست همون‌طور که سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی گفت به رییس‌جمهور آمریکا ما از خود شما به شما نزدیک تریم اینها هیچی نیستن زنده باد ایران زنده باد سپاه ایران که در تمامی عرصه ها پرچم ولایت و نظام رو رها نکردن به ایرانی بودنم افتخار میکنم
  • DE ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    2 4
    آیا خاک آمریکا در تیررس بمب‌های ایران است؟ فعلا نه ولی جای جای قاره امریکاه در تیررس بمب های خود امریکایی ها که هست و بایستی در صورت ضرورت سبیل خود بمبهای امریکایی را چرب کرد درگوشی بایستی بهشون آدرس جدید داد. خرج داره ولی ممکنه. در امریکا پول داشته باشی پرزیدنت امر یکا میاد سطل آشغالت رو هم خالی میکنه .کاپیتالیسم یعنی این
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    3 2
    مشرق ساده لوح اینا با این مقاله های ایران هراسی میخوان زمینه های حمله هسته ای پیشگیرانه به ایران نزد افکار عمومی توجیه کنن!
  • صادق کاشنده IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 0
    توجه . این یک وعده الهی است . کسی که ظلم میکند .پایدار نیست . بنای امریکا با ظلم شروع شده . سرزمین سرخ پوستان مصادره کردند . و سرخ پوستها را نابود کردند . سیاه پوستانی به هر شکل وارد امریکا شدند میبینید چه ظلمی به انها میشود . گروه بعدی دیویدیون . بود با انها هم بدتر از سرخ پوستها برخورد کردند . بمب باران اتمی هیروشیما و نا کازاکی حمله نظامی به ویتنام . و نابودی نسل انها .. همه جهانیان داستان برج دوقلو هاامریکا میدانند ..خوشان تخریب کردند . که حضورشان را در خاورمیانه رسمیت بدهند . و بعد حمله به عراق وچه جنایتی در عراق مرتکپ شدند. .وبعد افغانستان و تحریم این کشور ان کشور . اگر هم قرار باشد نابود شود ظلمی را که در جهان مرتکب شده . امر الهی بزو دی محقق خواهد شد . . اما چرا به دست ایرانیها . ظالمین جهان بدانند که ایران از طرف خداوند حتما ماموریت دارد . جمله اخر بدانید ایران صلاح مافوق سری دارد هر آن بخواهد استفاده کند نه موشک است چیزی است که به صفر زمان بالا سر شما است .. واین هم بدانید چندین بار هم امدیم ولی شماها خبر ندارید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس