کد خبر 1105558
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
واکسن

سخنگوی وزارت بهداشت آلمان به ثبت اولین واکسن کرونا در روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، آلمان روز سه‌شنبه در برابر واکسن ساخت روسیه برای درمان بیماری «کووید-۱۹» موضع منفی گرفت و کیفیت آن را زیر سوال برد.

بیشتر بخوانید:

ارزیابی WHO نسبت به واکسن روسی کرونا

یک سخنگوی وزارت بهداشت آلمان در گفت‌وگو با روزنامه «آر.ان.دی» گفت که تأیید استفاده از این دارو در کشورهای اتحادیه اروپا تنها پس از انجام آزمایش‌های بالینی کامل امکان‌پذیر خواهد بود.

این سخنگوی گفت: «ایمنی بیماران در صدر اولویت‌های ما قرار دارد. هیچ اطلاعات مشخصی درباره کیفیت، کارآمدی و ایمنی واکسن روسیه وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید:

موضع‌گیری آمریکا درباره ساخت واکسن کرونا توسط روسیه

پوتین، ثبت رسمی واکسن کرونا را اعلام کرد

امروز سه‌شنبه «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه گفت کشورش به عنوان نخستین کشور دنیا مجوزهای قانونی برای استفاده از واکسن کووید-۱۹ را صادر کرده است.

پوتین ضمن اعلام این خبر گفته که دختر او نیز این واکسن را تزریق کرده است. این واکسن که توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمولوژی و میکروبیولوژی «گامالیا» ساخته شده است، امروز (سه شنبه) از سوی وزارت بهداشت روسیه مورد تأیید قرار گرفت.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    5 0
    اب بریزید اونجایی که میسوزد
  • FR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    22 4
    فرانسه هم از حسودی مرتب در حال نفی واتهام زنی ست !حتما باید اول در آمریکا آزمایش میشد !
    • وطنم ایران IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      12 1
      بله اینا می خواستند با واکسن تجارت پرسودی بکنند وابزاری برای فشار به مخالفانشان باشد که، تیرشان به سنگ خورد!
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      6 0
      دکتر مردانی چه داغی کرده باشه طفلکی چه خدا بیامرزی برا المان و انگلیس میداد که قراره تا شش ماه دیگه واکسن بدن بیرون
  • حسين DE ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    18 3
    غربيها از جمله دولت آلمان از حسادت دارند منفجر ميشوند،همين سخنگو در پايان اظهاراتش عنوان كرده دولت روسيه چون يك دولت توتاليتر ميباشد با اينكار خواسته براى خود محبوبيت كسب كند،اين عمق نگرش مغرضانه و احمقانه اين مقام وزارت بهداشت آلمان است،روسها از سه چهار ماه قبل اعلان كرده بودند كه واكسن ويروس كرونا را با موفقيت روى انسان آزمايش كرده اند.
  • DE ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 26
    ویروس شناسان آلمان این واکسن را از نظر مدت و زمان ایمنی و ترکیبات و نداشتن مجوز جهانی زیر سوال برده اند . . لابد ایران اولین کشوریست که برای برای مقامات از رفیق پوتین و لاورف خرید می کند !
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      14 3
      نه عزیزم، ایران باید منتظر باشه تا اسرائیل یا آمریکا (دوستان جون جونی ایران!) یا فرانسه (با سابقه درخشان در خونهای آلوده!) یه واکسن درست کنه تا همهٔ غربگداهای احمق با تبلیغات بی بی سی و بقیهٔ جک و جونورها حمله کنن و به خودشون تزریق کنن!!!
    • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      1 18
      خیلی غلط کرده اند خودشان عامل تولید و انتشار این ویروس هستند
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    23 3
    غربیها دارن آتیش میگیرن که روسیه زودتر از اونا واکسن ساخته. کم کم باید قبول کنند دیگه آقای دنیا نیستند
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    10 1
    ای خدااااااااااااا حسودی تا کی؟ نظام روان شناسی آمریکایی کردن و اختلال همجنسگرایی رو حذف کردن. مقالات عمدتا سبک apaآمریکایی باید نوشته شه. هدف انحصار دانشه و اینکه بگن شما بقیه ها نمی تونین و ما فقط کسی هستیم و از ما تبعیت کنید.
  • CA ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    6 2
    خیلی از واکسن‌های مورد استفاده در غرب بیشتر برای اولین بار در روسیه ساخته شده اند چون اساسا کمونیسم شوروی در ساخت واکسن بسیار پیشرو بود. اینکه گفته شود ده سال بایستی صبر کرد یک صحبت غیرعلمی هست. اینطور باشه مردم آلمان برای تزریق واکسن به کشورهای دیگه خواهند رفت چون مسأله مرگ و زندگی هست.
  • GB ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 2
    بله، وقتی واکسن روسی بد تر از کرونا کشتار کرد و در میان هر یک میلیون نفر چند هزار نفر را نفله نمود بعد یکبار دیگر بی توجهی روسها به مسائل ایمنی و جان آدمها روشن می شود. خوبست که هنوز قربانیان چرنوبیل جلو چشم همه هستند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس