کد خبر 1104906
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
تحرکات کرونایی بی‌بی‌سی؛ از بازی با اطلاعات سوخته تا ایران‌هراسی در جهان

بی‌بی‌سی فارسی به نقل از فردی که به اشتباه او را عضو ستاد ملی کرونا معرفی کرده مدعی شده آمارهای واقعی بیست برابر این اعداد شده است.

به گزارش مشرق، بی‌بی‌سی فارسی که چند روز پیش به نقل از یک منبع ناشناس سعی کرد به آمار مبتلایان و فوت‌شدگان کرونا در ایران خدشه وارد کند(اینجا) این بار مطلبی را منتشر کرد که صحت ندارد.

بیشتر بخوانید:

وقتی بی‌بی‌سی در بحبوحه کرونا به دنبال بیژامه بروسلیه!

بی‌بی‌سی در راستای اخبار غیرحرفه‌ای روزهای اخیرش، محمدرضا محبوب‌فر را عضو ستاد مقابله با کرونا معرفی کرده و مدعی شده که آمار مبتلایان و فوتی‌های وزارت بهداشت "یک‌بیستم" آمار واقعی است.

گاف جدید بی‌بی‌سی فارسی درحالی صورت گرفته است که محمدرضا محبوب فر نه تنها عضو ستاد مقابله با کرونا نیست بلکه حتی مدرک تحصیلی وی هم کوچکترین ارتباطی با پزشکی و حتی پیراپزشکی هم ندارد و وی در حوزه جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری تحصیل کرده‌اند!

کیانوش جهانپور نیز در واکنش به این رفتار غیرحرفه‌ای رسانه‌های ضدانقلاب نوشت: «رسانه ۷۰ ساله@bbcفارسی، سعودی اینترنشنال و البته برخی رسانه ها و سایت های خبری، بد نیست قبل از درج مصاحبه با افراد شیرین عقل، حداقل یکبار نام طرف رو در اینترنت جستجو کنید و این همه مشاغل ساختگی و تخصص های گوناگون و عضو ستاد ملی #کرونا اختراع نکنید! مایه شرمساری است به خدا!»

بی‌بی‌سی فارسی درحالی ادعای آمار ۲۰ برابری مبتلایان کرونا را که محبوب‌فر به جهان صنعت گفته منتشر کرده که پیش از این با آمار وجدول و نمودار و استناد به منابع ناشناس سعی داشت، آمار واقعی کرونا در ایران را یک سوم آمار اعلام شده نشان دهد.

نکته دیگری که در این ادعا مطرح شده این است که مسئولان یک ماه دیرتر و به دلیل ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی اولین نمونه های مثبت کرونا را اعلام نکردند که این هم شایعه‌ای بی‌اساس است چرا که مسئولان وزارت بهداشت ۲ روز پیش از انتخابات از مثبت بودن تست کرونای دو نفر خبر دادند و اگر هم موارد احتمالی بوده به دلیل نبود کیت‌های شناسایی عملا امکان آزمایش وجود نداشته است.

نگاهی به مطالب منتشر شده از محبوب‌فر هم نشان می‌دهد که عملا در بسیاری از حوزه‌های غیرتخصصی‌اش نظر می‌دهد که عمدتاً اظهارنظراتش هم جنجالی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    16 3
    بی بی سی و من وتو و اینتر نشنال خاین هستند لطفا نظر من را بذارید
  • سید IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    10 3
    بی بی سی فارسی یا خوکدانی (بهائی دانی) حرامزادگان!!!!!!؟؟
  • احمد IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 0
    تازگی ها از منابع بی نام بیشتر استفاده می کنن. البته منابع بی نام خیلی موثق و خیلی مطمئن!!
  • احمد IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 0
    اصلا همه ایران مردن، ماها هنوز گرمیم خبر نداریم. فقط نمی دونم وقتی هممون مردیم، چرا آمریکایی ها و انگلیسی ها نمیان کشور رو بگیرن بره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس